יוחננוף: ההכנסות עלו ב-9% ל-1.05 מיליארד שקל, הרווח ירד ב-20%

רשת הסופרים רשמה ברבעון השני של השנה רווח של 26 מיליון שקל על הכנסות של 1.05 מיליארד שקל. הרווח התפעולי הסתכם בכ-59.1 מיליון שקל לעומת כ-67.2 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של 12%
 | 
telegram

רשת הקמעונאות יוחננוף יוחננוף -0.41% יוחננוף 24,320 -0.41% יוחננוף בסיס:24,420 פתיחה:24,420 גבוה:24,540 נמוך:24,100 תמורה:470,177 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: רשמה ברבעון השלישי של 2023 הכנסות של 1.05 מיליארד שקל, בהשוואה להכנסות של 963 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 9%. בחברה מסבירים כי עיקר הגידול ברבעון נובע מגידול של כ-71 מיליון שקל במכירות חנויות חדשות שנפתחו, גידול של 26 מיליון שקל בחנויות קיימות, גידול של 4 מיליון שקל במכירות זול סטוק, בקיזוז של כ-15 מיליון שקל מגידול בהסדרי קונסיגנציה.

הרווח הגולמי של החברה ברבעון הסתכם ב-287.4 מיליון שקל (כ-27.4% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 265.3 מיליון שקל (כ-27.6% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, עליה של 8.3%.

בחברה מסבירים כי הקיטון בשיעור הרווח הגולמי נובע מביצוע מבצעי עומק משמעותיים, בעיקר בחגי תשרי אשר חלו בחודש ספטמבר 2023 והקפאת מחירי מוצרי צריכה בסיסיים, כמענה ליוקר המחייה וכחלק ממדיניותה המוצהרת של החברה, בין היתר לצורך הגדלת נתח השוק שלה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בחברה מציינים כי ההכנסות המדווחות בחנויות הזהות ברבעון השלישי גדלו בכ-1.6% לעומת הרבעון המקביל. ההכנסות בחנויות הזהות בניטרול הטיפול החשבונאי בהסדרי קונסיגנציה ברבעון השלישי גדלו בכ-2.5% לעומת הרבעון המקביל.


איתן יוחננוף צילום גבע טלמור            איתן יוחננוף, מנכ"ל ובעלים. צילום גבע טלמור

הרווח התפעולי לפני הכנסות (הוצאות) אחרות ברבעון השלישי הסתכם בכ-59.1 מיליון שקל לעומת כ-67.2 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של 12%. בחברה מסבירים את הירידה וטוענים כי הסיבה לירידה נובעת מגידול בהוצאות המכירה והשיווק, בין היתר, בגין חנויות חדשות, מעליה בהוצאות פחת והפחתות, בין היתר כתוצאה מהשפעת עליית מדד המחירים לצרכן על חוזי השכירות, כתוצאה מהשקעות בסניפים, שטרם הבשילו במלואם, וכן עליה בתעריפי חשמל וארנונה. הרבעון השלישי, ככלל, מתאפיין בעלייה בצריכת החשמל, עקב חודשי הקיץ. בנוסף, הירידה מוסברת מגידול בהוצאות שכר והוצאות נלוות.  
 

ירידה של 20% ברווח

ה-EBITDA ברבעון השלישי הסתכם בכ-112.4 מיליון שקל לעומת כ-110.4 מיליון שקל ברבעון המקביל – עלייה של כ-1.8%. הרווח ברבעון השלישי עמד על 26.2 מיליון שקל לעומת 32.9 ברבעון המקביל, ירידה של 20%.

הרווח בנטרול שערוך ההשקעה ב-A2Z (נטו ממס) הסתכם בכ-29.3 מיליון שקל לעומת כ-36 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של 18.6%. הרווח הכולל הסתכם בכ-21.4 מיליון שקל לעומת כ-27.8 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של 23%.

יתרת החוב נטו ליום 30 בספטמבר 2023 הסתכמה בכ-92 מיליון שקל. ההון העצמי עמד על כ-1.38 מיליארד שקל, המהווה כ-35% מסך המאזן.


יוחננוף ביזפורטל
           ירידה של 19.4 ב-12 החודשים האחרונים. מניית יוחננוף 

מניית יוחננוף ירדה ב-16.3% מתחילת השנה למחיר של 151.1 שקל ושווי שוק של 2.189 מיליארד שקל.

 

 עלייה בהכנסות כתוצאה מהמלחמה

  
הרשת מציינת בדוח הדירקטוריון כי חלה עלייה בהכנסותיה עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל. רשת יוחננוף מפעילה 42 סניפים כאשר היא צפויה להפעיל 57 סניפים לפחות בהתאם לתוכניותיה הקיימות.

בתקופת הדוח ועד מועד פרסומו פתחה החברה 4 חנויות חדשות: בנתניה, באשקלון, באור עקיבא ובנתיבות, כאשר החברה צפויה לפתוח 3 חנויות נוספות עד למחצית שנת 2024: מישור אדומים, בית שאן וגדרה. סך הכל מציינים בחברה כי הם מתכננים פתיחה של 15 חנויות מכר נוספות, הנמצאות בשלבי תכנון או בשלב הקמה על ידי החברה, בגן יבנה, מעלה אדומים, בית שאן, שדרות, גדרה, גבעת שמואל, ראשון לציון, ירושלים, יבנה, אופקים, פתח תקווה, עפולה, יהוד, אור יהודה ואשדוד.

במהלך חודש אפריל חילקה החברה דיבידנד בסך כולל של כ-60 מיליון שקל לבעלי המניות (כ-4.14 שקל למניה).

סך המזומנים, נטו שנבעו מפעילות שוטפת, לתקופה של תשעה חודשים שהסתיימה ביום 30.9.2023 הסתכם ב-229.528 מיליון שקל כ-255.257 מיליון שקל בתקופה המקבילה. סך המזומנים, נטו שנבעו מפעילות שוטפת, ברבעון השלישי הסתכם ב-79.928 מיליון שקל לעומת כ-74.350 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. סך המזומנים, נטו שנבעו מפעילות שוטפת לשנת 2022 הסתכם ב-310.198 מיליון שקל.

החברה מציינת בדוח גם את אחזקתה בשליטה (50.1%) ב'זול סטוק', רשת הסטוק השנייה בגדולה בישראל, אשר מתמחה במכירת מוצרים לבית במחירי דיסקאונט לצרכן. הרשת מונה 84 חנויות ברחבי המדינה. ביוחחנוף מציינים כי החברה מאחדת את 'זול סטוק' בדוחותיה הכספיים המאוחדים. וכי החברה מרחיבה ומפתחת את מותג 'זול סטוק', באמצעות פתיחת חנויות עצמאיות נוספות וכן בהגדלת נפח הייבוא. בנוסף, מתוך מטרה ליצור סינרגיה בין מכירת מוצרי מזון למכירת מוצרים לבית בחנויות שתי הרשתות, החלה החברה בפתיחת מחלקות זול סטוק בתוך חנויות 'יוחננוף', כאשר מספר חנויות פועלות כבר היום במודל זה..

איתן יוחננוף, מנכ"ל ובעלי רשת יוחננוף אמר כי "רשת יוחננוף דוגלת במימוש ערכים חברתיים למען תושבי המדינה בשגרה ובחירום. עם פרוץ המלחמה, לצד עבודה מואצת ומוגברת, רשת יוחננוף יזמה והפעילה מספר יוזמות התומכות ומחזקות את העורף הישראלי ואת כוחות הביטחון הנמצאים בקו האש. רשת יוחננוף חרטה על דגלה להילחם ביוקר המחיה, ואנחנו ממשיכים לבלום עליות מחירים, תוך שמירה על רווחיות והגדלת נתחי השוק באופן עקבי, ואנו אכן נוכחים לראות כי ברבעון השלישי חצינו לראשונה רף של מיליארד שקל הכנסות. אנו מאמינים כי אסטרטגיה זו תשיא רווחים בטווח הבינוני והארוך.
כמו כן, עד עתה, ברבעון הרביעי, אנו עדים לעלייה בהכנסות, בין היתר, כתוצאה מביקושים שנוצרו בעקבות המלחמה. אני מבקש לחזק את עם ישראל ואת כוחות הביטחון בשעה קשה זו, לשלוח תנחומים למשפחות אשר איבדו את יקיריהן, החלמה מהירה לפצועים ומייחל להשבת כל החטופים במהרה".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות