קרפור מגייסת 180 מיליון שקל מסימון פינטו ובעלי המניות

קרפור מגייסת 180 מיליון שקל, כאשר 80 מיליון שקל יושקעו על ידי איש העסקים הצרפתי סימון פינטו, והשאר על ידי בעלי המניות של החברה; החברה השלימה גיוס של 57 מיליון שקל בחודש שעבר כשבמקביל היא נערכת למכור גם את רשת מהדרין, וזאת בכדי לחזק את הונה העצמי לקראת הסבת סניפים נוספים
 | 
telegram
(3)

אלקטרה מוצרי צריכה  אלקטרה צריכה +1.81% אלקטרה צריכה 8,008 +1.81% אלקטרה צריכה בסיס:7,866 פתיחה:7,740 גבוה:8,014 נמוך:7,740 תמורה:1,629,389 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דיווחה על חתימת מזכר הבנות עם איש העסקים הצרפתי סימון פינטו, לפיו תבוצע השקעה של 180 מיליון שקל להשקעה בקרפור ישראל, כאשר 80 מיליון שקל יושקעו על ידי סימון פינטו וכ-100 מיליון שקל יושקעו על ידי בעלי מניותיה של החברה. ההשקעה הכוללת תשקף שווי של 300 מיליון שקל, זאת בהשוואה לשווי לפיו רכשה אלקטרה צריכה את קרפור (אז יינות ביתן) לפני שנתיים וחצי שעמד על 500 מיליון שקל.

פינטו, איש עסקים צרפתי, מנכ"ל קבוצת BANSARD SEKO, ישקיע בקרפור דרך חברת האחזקות PFH מצרפת שבבעלותו.עם השלמת העסקה, פינטו צפוי להחזיק בכ-15% בקרפור וכן לקבל נציגות בדירקטוריון. 

מתוך ההשקעה המיועדת של בעלי המניות הקיימים של קרפור ישראל, כ- 80 מיליון שקל כבר הועמדו על ידם, כאשר אלקטרה צריכה גייסה בתחילת החודש 68 מיליון שקל בהנפקת מניות המיועדים להשקעה בקרפור, והיתרה על ידי גופים מקבוצת הפניקס.  

כותרת ראשית

- כל הכותרות

לדברי החברה, ההשקעה בקרפור ישראל מבוצעת לשם חיזוק הונה העצמי ומקורותיה הכספיים, בין היתר לצורך המשך השקעות בהסבות סניפים ופעילותה השוטפת. בנוסף, קרפור ישראל ואלקטרה מוצרי צריכה התחייבו לעשות מיטב המאמצים להשלמת הנפקת הרשת בתוך 5 שנים.  

"אנו מודים למר פינטו ולבעלי המניות על הבעת האמון באסטרטגיית הצמיחה של רשת קרפור ישראל בהובלת אלקטרה צריכה", מסר צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה. "פינטו הוא שותף אסטרטגי שיביא לנו ערך רב בשל הניסיון והמוניטין שלו בתחומי הקמעונאות. בשנת 2024 נמשיך לראות את ההתבססות של קרפור ישראל כרשת מובילה - באיכות, בפריסה ובמהפכת המחירים שהבאנו לישראל". 

"אני מברך על השותפות עם קרפור, רשת קמעונאות בינלאומית מובילה", מסר סימון פינטו, מנכ"ל קבוצת BANSARD SEKO והבעלים של חברת PFH. "אני רואה בשותפות זו הזדמנות לפיתוח חדשנות ופתרונות אפקטיביים בשרשרת האספקה והלוגיסטיקה, הן בתחום השילוח בין המרכזים הלוגיסטיים לסניפי הרשת, והן בהשקעה בתשתיות 'המייל האחרון' עד ללקוח הקצה. אני מאמין כי ההשקעה תניב בטווח הזמן הקרוב תהליכים שייטיבו עם הצרכן הישראלי". 

כזכור, קרפור מתכוונת להסב סניפים נוספים, וזאת אחרי שראתה שההסבה לסניפים חדשים מגדילה את המכירות למ"ר לאזור של 39 אלף שקל למ"ר. זה פי 1.5 מהמספרים שקרפור היתה יינות ביתן. יש עוד סניפים רבים שיעברו הסבה וזה יביא אותם לשיפור כולל במרווחים. הבעיה שזה יעלה כסף - אלקטרה צריכה תצטרך להוציא מאות מיליונים נוספים. 

בחודש שעבר אלקטרה צריכה גייסה 57 מיליון שקל בהשקעות פרטיות, ובנוסף היא גם מתכוונת למכור את רשת מהדרין שהיא רשת קמעונאות לשוק החרדי שהייתה חלק מקבוצת יינות ביתן ההיסטורית. השווי של רשת מהדרין שלה 20 סניפים עשוי להגיע לכ-150 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    עשו עבודה טובה מאוד בשיווק, כל השאר צולע
    השופר 10/01/2024 10:31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הצליחו להיכנס מהר לתודעה של הצרכנים, כולם מכירים אותם והמון באו לראות את הפלא האירופאי שהגיע אלינו. בשאר התחומים פחות טובים - אין מלאים, אין מבחר מספק, ירקות ופירות לא מספיק טובים, מחירים לא תחרותיים, שירות לא משהו. כדאי שייתנו לסמנכ"ל השיווק עוד תחומי אחריות
    סגור
  • 2.
    עוד מעט יפשטו רגל
    עם ישראל 01/01/2024 18:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רשת לא שווה עובדים עלינו באו לעשות כסף של מסווה רשת קרפור ממש לא הרשת הזו !!
    סגור
  • 1.
    שום בשורה, אלקו והאחים זלקינד
    סווינגר 01/01/2024 14:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מבואסים לגמרי מהשטות שנכנסו אליה. בכספים גדולים יש הזדמנויות הרבה יותר רווחיות ומעניינות, והם החליטו לשים את הכסף בקמעונאות ללא בשורה. סתם עסק כאב ראש.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות