ישראייר מגדילה את נתח השוק ונערכת לינואר טוב יותר מהחודש המקביל אשתקד

החברה רוכשת מטוס ב-100 מיליון שקל שצפוי לשפר את ה-EBITDA ב-10-12 מיליון שקל; ראיון עם אורי סירקיס, מנכ"ל החברה
 | 
telegram
(6)

ישראייר שהפכה השנה לחברה הישראלית השנייה בגודלה בתחום התעופה בישראל, ממשיכה להתרחב. הדירקטוריון אישר להנהלה לרכוש  ב-100 מיליון שקל מטוס איירבס 320. מדובר במטוס בעל 180 מושבים שטס ברשת האזורית עד כ-3 שעות טיסה, אותו חוכרת כיום החברה בהסכם חכירה שצפוי להסתיים ב-2024.

באמצעות הרכישה הנהלת החברה צופה כי הבעלות על המטוס תוביל  לשיפור של  כ- 2.5 מיליון דולר ב-Ebitda כבר בשנת 2024, כמו גם לשיפור בתזרים המוזמנים. לאחר ביצוע הרכישה לישראייר יהיו בבעלותה 3 מטוסי איירבס 320 והיא תמשיך להפעיל בחכירה ארוכת טווח 3 מטוסים נוספים.

מדוע יש כאן הזדמנות עסקית? " זה מטוס שאנו מכירים ושאתה קונה משהו שאתה מכיר ומפעיל אין הפתעות", אומר אורי סירקיס, מנכ"ל החברה, "מעבר לכך, המחיר הוא  מחיר הוגן. מטוס חדש מהניילון היה עולה לנו כ-50 מיליון דולר. את המטוס הזה אנו צפויים לרכוש בכ-100 מיליון שקל בלבד. כעת המטוס עובר סדרת בדיקות משמעותית ועבודות תחזוקה בפיקוח שלנו, כך שנרכוש אותו במצב תחזוקתי טוב"

כותרת ראשית

- כל הכותרות

כמה שנים אתם עובדים עם המטוס?
"זה מטוס שאנו עובדים אתו כבר 3 שנים, אנו מכירים את היתרונות והחסרונות שלו. המטוס מופעל בחכירה ארוכת טווח שתסתיים במהלך 2024  וכחלק מהמשא ומתן על המשך החכירה הצענו לחברה לרכוש את המטוס והם הסכימו. עד היום שילמנו עבורו רק את הוצאות החכירה גם כך כל הוצאות התיקונים היו עלינו. לכן כעת אנו נחסוך אותם כתוצאה מכך ה-EBITDA של החברה ישתפר בעד 3 מיליון דולר. דמי חכירה היו כ-10-12 מיליון שקל בשנה".

 
.
לאן המטוס אמור לטוס?
"כבר היום המטוס טס בנתיבים של ישראייר. היתרון שהוא יהיה בבעלותנו נוכל להתקין עליו את מגן רקיע - תשתית מערכת הגנה מפני טילים. כך נוכל לשלב אותו בנתיבים שדורשים את מגן רקיע כמו טיסות לשארם אל שייח, מרוקו דובאי, אזברביג'ן ועוד" .

מה קורה כיום בשוק התעופה הישראלי?
"כולם טסים בצל המלחמה. הביקושים מתעוררים, אם בנובמבר עברו בנתב"ג 400 אלף איש הערכה שלנו שבינואר יטוסו כ-600 אלף איש. אנו מקווים שבינואר נגיע ל-10% מנתח התנועה בנתב"ג כ-60 אלף איש. אם זה יקרה זה אומר שעל אף המלחמה נטיס בינואר 2024 יותר מהנוסעים שהטסנו בינואר 2023".

האם לדעתך חברות הלאוקוסט ישובו לטוס בפברואר מרץ ?
"אני מאמין שיחזרו, במהלך מרץ, אבל בעוצמה נמוכה. התדירות של הטיסות תהיה יותר פחותה מהתדירות שראינו ב-2023. בגלל הביקושים הגבוהים באירופה ובשל ניהול סיכונים הן חייבות לקבל החלטות מבחינת נתיבי התעופה. כל עוד חוסר הוודאות בישראל יימשך הם ימשיכו להעביר חלק מהקיבולת שהייתה אמורה להיות בנתב"ג לאירופה".

תגובות לכתבה(6):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    קנינו כרטיסים למשפחה לפסח במחיר מעולה בישאייר
    רובי 13/01/2024 17:58
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אחלה של חברה ושרות
    סגור
  • 5.
    ניהול נכון
    משה 11/01/2024 10:25
    הגב לתגובה זו
    3 4
    ישראייר מנוהלת נכון וגודלת לעט לעט אבל על בטוח כל הכבוד לסורקיס
    סגור
  • 4.
    טס רק עם חברות זרות אני עם המדינה הזאת סיימתי. (ל"ת)
    מתן 11/01/2024 08:22
    הגב לתגובה זו
    5 7
    סגור
  • 3.
    חברה מחורבנת
    יודע 10/01/2024 22:33
    הגב לתגובה זו
    5 5
    חברה מחורבנת.על סירקיס עדיף לא להרחיב...
    סגור
  • 2.
    הטווח הוא עד 6 שעות הטיסה ולא 3 (ל"ת)
    Bg 10/01/2024 18:14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • טען עוד
  • 1.
    פחחח רמי לוי איש אפילו עגבניה לא קונה שם בטח לא כרטיס ט (ל"ת)
    שועלי 10/01/2024 17:13
    הגב לתגובה זו
    7 6
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות