האם קיסטון מעניינת להשקעה לטווח בינוני-ארוך?
קיסטון קיסטון אינפרא -2.63% קיסטון אינפרא 588.6 -2.63% בסיס:604.5 פתיחה:605.9 גבוה:605.9 נמוך:588.4 תמורה:93,476 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: היא קרן ריט מעניינת כי היא משקיעה בתחום שהולך וצומח. ואף שחלק מהמשקיעים אולי חשבו שבמלחמה התחום יירד ויילך, הגופים המוסדיים דווקא אומרים שמבחינתם הכל מצוין. הם אומרים שהם רוצים להשקיע ושיש תשואה יפה.
קיסטון היא קרן תשתיות שמצד אחד נמצאת בהנחה - כמחצית מההון שלה נסחרת כיום, אבל כשמסתכלים פנימה רואים את הערכים לפי הדוחות והמצגות. מנכ"ל החברה, נבות בר, סיפר בוועידת ההשקעות של ישראל על התשואה הפנימית של הנכסים. לדבריו, רואים תשואה משמעותית, ובהינתן שמכפיל ההון נמוך - התשואה גבוהה יותר באופן משמעותי. אתמול החברה הנפיקה מניות ואופציות ודיללה את המשקיעים, המניה ירדה, אבל האופטימיות נמשכת - בעלי השליטה גיל דויטש, רוני בירם ונבות בר הגדילו אחזקות מ-16% ל-22%.
למה הנפקתם מניות ואופציות?
"אני לא יודע כמה גיוסים כאלה היו מאז תחילת המלחמה. אני יזם, אז אני אופטימי מטבעי. לא רוצה להגיד את המשפט של כמה נמוך אפשר לרדת כי תמיד אפשר", אומר בר. "בצער רב, מדינת ישראל מוכיחה שהיא צומחת ממשברים. שוק התשתיות באופן כללי הוא שוק שמרן. יש לנו בדרך כלל לקוח אחד שהוא מדינה. ההנפקה נעשתה בעיקר בגלל האופטימיות, אבל גם בגלל הפסימיות. מצאנו חלון זמנים קצר לעשות את זה וניצלנו אותו. כשיקרו הפתעות יהיה קשה הרבה יותר לגייס".
הגדלתם את ההחזקה בקרן עצמה.
"אנחנו בעל המניות הגדול ביותר בקיסטון. אני לא מכיר עוד דרך להבהיר שאנחנו בטוחים מאוד בעסקים".
העסק המרכזי של החברה הוא אגד, שלפי הדו"חות מייצרת תשואה של 12%.
"ההיילייט הראשון הוא לתפוס חברה שעושה את המעבר מהשלב הלא יעיל שלה לשלב המתקדם".
מי מכם אמר שהוא רוצה את אגד?
"אני. קנינו אותה לפי שווי של 5 מיליארד שקל", אומר בר. "באוקטובר עברה שנה, והיא עושה תשואה פנימית של 12%".
מה יהיה בהמשך?
"נשמור על זה. דווקא בנקודת המעבר שתפסנו אותה - ממקום של חוסר יעילות לחברה התחרותית שנהפוך אותה. אנחנו רואים המון פוטנציאל - יש בה הרבה נדל"ן שלא פותח מעולם".
מהם מנועי הצמיחה?
"הפעילות בחו"ל. שינינו מתודולוגיות עבודה. החברה חשבה רק תפעול והבאנו שינוי".
האופציה שקיימת לעוד שנה-שנתיים תמומש ותגיעו ל-100%?
"אנחנו מאוד מקווים. אני רק מזכיר שלמייסדים שמכרו לנו 60% יש אופציות פוט. אנחנו מעודדים אותם לממש את האופציה".
אחרי ההנפקה המניה ירדה. מהזווית של המשקיע זה מוריד את הלהבות והיא נסחרת סביב חצי מההון העצמי, אתה מדבר על תשואה פנימית של 12%.
"התשואה על ההון היא 19% והתשואה התזרימית היא 10%".
אתם גובים דמי ניהול של 1%, משקיע אמור לראות כאן תשואה של 12%-20% בשנה, מה השוק מפספס?
"קטונתי. כנראה שכל האמירות סביבינו משפיעות על האווירה הכללית, אבל אין לי מה לדבר על דמי הניהול, אני מדבר על תשואות. הטבע מראה שבטווח הארוך המספרים מתיישרים. תשואת הדיבידנד על מחיר המניה היום הוא בערך 8%. אנחנו מהמעטות ששמרו על חלוקת דיבידנדים אחרי המלחמה. הנכסים שלנו מאוד תזרימיים, קיסטון מכניסה כרבע מיליארד שקל מזומן בשנה".
גיוסים ב-2024, יהיו עוד הפתעות?
"שום דבר זה לא הפתעה. עשינו את ההערכה שנה קדימה. אם יהיו או לא - אין לנו תכניות כרגע. גייסנו עכשיו מתוך מטרה להיערך לשנה ולכל תרחיש".
לצד כל זה, חברת סאנפלאואר סאנפלאואר 0% סאנפלאואר 480.9 0% בסיס:480.9 פתיחה:480.9 גבוה:480.9 נמוך:480.9 תמורה:5 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: של קיסטון עדכנה היום על התקדמות לקראת הקמת מגה פרויקט אגירה בארה"ב.
סאנפלאואר עדכנה שהיא זכתה במכרז זמינות לפי תעריף של 3.58 דולר לקילו וואט לחודש. הפרויקט נקרא WEC והוא פרויקט אגירה המסוגל לאגור היקף של 650 מגה וואט שעה. עלות הקמת הפרויקט נאמדת ב-280 מיליון דולר.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
7.דופקים את הנהגיםיוגב נהג ותיק 15/02/2024 09:41הגב לתגובה זו0 0נהג 30 שנה. אין הפסקות,אין שירותים,רק רוצים שתנהג.. שיגיעו לחקירות במשטרה הכל יתהפך עליהם.. כמה אפשר לדפוק את הנהגים.סגור
-
6.השאלה עד מתידרור 13/02/2024 22:48הגב לתגובה זו2 0כל הרווח של אגד מגיע ממשרד התחבורה,הם פותחים וסוגרים את הברז. מחר המשרד יכול לשנות תוכניות והסיפור יראה אחרת. בתחרות שנוצרה בענף בשנים האחרונות,לא הייתי נכנס לזה.סגור
-
5.חברה טובהBABA 13/02/2024 19:25הגב לתגובה זו1 0רק להפחית דמי ניהול בבקשה!בנתיים נהנה מהדבידנד כל רבעון כמו שעון.סגור
-
4.הוא מדבר הרבה ובינתיים עושה הנפקות בדיסקאונט משמעותי . (ל"ת)אייל 13/02/2024 16:18הגב לתגובה זו10 4סגור
-
3.אגדעובד 13/02/2024 15:37הגב לתגובה זו1 4משחקים עם הכסף של המשקעים כנהג אוטובוס אין יכולת להרוויח כסף מתחבורה ציבורית אולי רק בעזרת הממשלה ותיקצוב משרד התחבורהסגור
- טען עוד
-
2.תפחיתו דמי ניהול ותפסיקו לדלל משקיעיםיריב 13/02/2024 15:13הגב לתגובה זו14 4אחרת תמשיכו להסחר בפחות מחצי ההון.סגור
-
1.השוק חכם ומתמחר את המניה ב40% מההון (ל"ת)פעיל 13/02/2024 12:50הגב לתגובה זו11 5סגור
-
השוק בארץ חכם? חחח (ל"ת)ך 13/02/2024 23:22הגב לתגובה זו0 0סגור