איידיגיטל - אבדה התקשורת עם הלקוחות

 | 

זה אחד הסיפורים העצובים על חברה שהבטיחה הבטחות בהנפקה, אי שם בסוף שנת 2021 ומאז הסבה רק אכזבות למשקיעים שלא ראו יום אחד של נחת בהשקעתם.

לכאורה היתה זו הנפקה נחשקת שיש בה הכל. שני גופים חזקים, האחד קרן סקיי עם מוניטין רב והשני פועלים אקויטי. המוצר אישי ובסיסי נמצא בכל כיס ,מותג עם שווי שוק הגבוה בעולם, ובנוסף יש עוד ארבעה מוצרים מוצלחים בליין המוצרים: אייפד, איירפוד, המק ואפל ווטש.
 

אז מה בעצם קרה באיי דיגיטל מההנפקה המוצלחת ועד מחיקת הערך הגדולה


בספטמבר 2008 נפתחה חנות ראשונה של אידיגיטל בקניון רמת אביב, ההתרגשות היתה גדולה והתורים בכניסה העידו שמשהו חדש וטוב הגיע לארץ. אפל  ובעיקר האייפון היו (ועודם) להיט וההפצה היתה אז בעיקר באמצעותם. מאז ועד היום החברה פתחה 20 סניפים ובשנים האחרונות עוד 6 סניפי גודיז (אביזרים וציוד).

בשנת 2017 רכשה קרן סקיי את השליטה (60%) באיי דיגיטל מקרן פיטנגו לפי שווי של 110 מיליון שקל, באוקטובר 2020 פועלים אקוויטי הזרימה לחברה 70 מיליון שקל בתמורה לנתח שלה, לפי שווי חברה של 395 מיליון שקל. כלומר רווח  לסקיי של פי 4 כמעט ,על הכסף במשך 4 שנים. במקביל אפל העולמית דואגת לייצר כל העת דגמים חדשים של מוצרים, אייפונים, שעונים ואוזניות מה שתורם להגברת הצריכה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ההצלחה הביאה לזה שבדצמבר 2021 החברה ניצלה את הגאות בבורסה הישראלית והנפיקה את החברה, לפי שווי של 850 מיליון שקל אחרי הכסף. הסכום לפיו תכננה להיות מונפקת בבורסה היה מיליארד שקל אבל היא נאלצה להתספק בפחות. היום האחזקות באידיגיטל מתחלקות: 43% לקרן סקיי, 17% לפועלים אקויטי ו-17% לפיטנגו, שאר האחזקות בידי הציבור.

בתשקיף  שפרסמה החברה לקראת ההנפקה, היא דיווחה שסיימה את  2020 עם הכנסות של כ-970.9 מיליון שקל, גידול של כ-20% בהשוואה לכ-807.3 מיליון שקל בשנת 2019, ורווח נקי של כ-43 מיליון שקל, גידול של כ-28% ביחס לכ-30.8 מיליון שקל בשנת 2019. ההנפקה לוותה במסרים אופטימיים על החברה והפוטנציאל העצום שלה.

בחברה צפו כי יסיימו את 2021 עם הכנסות של 1.35 מיליארד שקל - עלייה של 40% לעומת 2020. כמו כן, בחברה העריכו  כי יסכמו את שנת 2021 ברווח נקי של כ-70 מיליון שקל - גידול של 60% לעומת השנה הקודמת.

התחזיות אז היו מדוייקות והעתיד נראה ורוד.

בינואר 2022 אייקון גרופ התרחבה אל מעבר למוצרי אפל. היא הודיעה אז על רכישת השליטה בחברת ויז'ואל – חברת הפצה למותגים כגון לנובו, אסוס ועוד לפי שווי של 80 מיליון שקל.
 

ואז הגיעה הבשורה שהתחילה את התהליך העגום ממנו לא התאוששה עד היום


ב-13 במרץ 2022, שלושה חודשים אחרי ההנפקה ויומיים לפני חג פורים, בעלי המניות החדשים (הציבור) היו המומים מהחדשות שהגיעו בהפתעה: אפל העולמית החליטה להעניק ל-KSP שמתמחה במכירות מחשבים, טלפונים סלולריים ועוד, והיתה הלקוח הגדול ביותר של אידיגיטל, את הזכות לייבא בעצמם אייפונים ושאר ציוד ישירות מאפל, בעלות נמוכה יותר. אידיגיטל איבדה לקוח שהיקף מכירותיו הוא 200 מיליון שקל בשנה והיה אחראי ל 18% מהמכירות והמניה קרסה ביום ההודעה ב-20%.

לא היה זה רק איבוד הלקוח הגדול ביותר, אותו לקוח שקיבל את הזכיון נחשב וידוע כדורסני עם מערך שיווק משומן ובעיקר עם מחירים זולים ללקוח. הלקוח הפך למתחרה משמעותי. 

מעבר לקטסטרופה העסקית תגובת אידיגטל לנושא היתה צריכה כבר אז להדליק נורות אדומות. אידיגיטל, שלפני ההודעה נסחרה עדיין בשווי של סביב 800 מיליון שקל, מסרה כי על אף שמדובר בלקוח מהותי, אין לחברה תלות בלקוח, שכן יש לה התקשרויות עם מספר רב יחסית של לקוחות. היא מסרה אז שבכוונתה לחפש לקוחות חדשים, ולהגדיל את מכירת המוצרים ללקוחות אחרים.

באותו הדיווח, אייקון גרופ ציינה כי חברת ויז'ואל, שאותה רכשה בתחילת מרץ 2022, מייצרת יותר הכנסות שיפצו על אובדן הלקוח, היא רק "שכחה" להתייחס לאחוזי הרווחיות השונים. שתי שאלות קשות נשארו אחרי אותו יום אומלל במרץ 2022, יום ההודעה וקריסת המניה:

האם היה ידוע לה על ארוע כה מהותי לפני ההנפקה, ארוע שהוסתר מעין הציבור, והאם הנהלת החברה העריכה נכון את גודל הפגיעה.

התשובה לשאלה הראשונה אינה ברורה אבל באשר להערכת גודל הפגיעה ולפי התגובות שפירסמה ברור שהיא לא הבינה את עוצמת הנזק ואת כדור השלג שהחל להתגלגל מיום פרסום הידיעה ,שהביא לקריסה כוללת של 70% במניה, להחלפת שני מנכ"לים תוך זמן קצר ולעוגמת נפש בלתי נסבלת למשקיעים.

שנה אחרי הפיאסקו בדוחות השנתיים של שנת 2022 כל התחזיות האופטימיות של הנהלת החברה קרסו והמציאות העגומה הגיעה לאידיגיטל.

ההכנסות ממכשירי האייפון נפלו ל-165 מיליון בשנת 2022 למול 200 מיליון בשנת 2021, שנת ההנפקה. הצפי היה ששנת 2022 תסתיים ברווח של 70 מיליון שקל כאשר בפועל עמד הרווח על 48 מליון שקל.

הודעות לעיתונות על תוצאות דוחות 2022 היו על גידול בהכנסות תוך העלמת הרווח שנשחק ולראשונה עוצמת הפגיעה נחשפה באופן מדאיג. אידיגיטל  ספגה  פגיעה במעמדה כיבואן רשמי בכיר של אפל בישראל. מאז אותו ארוע המניה לא הצליחה להתאושש והיא נחשבת לאחת ההנפקות הגרועות שהיו בבורסה בעשור האחרון.

 

הסיבות לכשלון של אידיגטל


ראשית והכי חשוב זה המחיר. הרשת יקרה מאד. מחירי אידייגיטל יקרים ב-10-15% ממחירי המתחרים. אייפון 15 למשל עולה ב-KSP 3,490 שקל. במחסני חשמל ודינמיקה  אותו מכשיר עולה 3,589 שקל ,באיי סטור המחיר 3,709 שקל ואילו באידיגיטל המחיר הוא 3899 שקל זהו פער בלתי נתפס  ובלתי נסבל של 400 שקל. הקהל מדיר רגליו מחנויות החברה והיא לא השכילה להתמודד עם תנאי השוק המשתנה.

איירפודס לדוגמא עולה ב-KSP 1,099 שקל ואילו באיידיגיטל מחירו 1299 שקל. בשוק תחרותי פער של 10-15 הוא כזה שמביא באופן מידי לירידה במכירות. גם מחירי הכיסויים, המטענים והציוד הנלווה אינם סבירים. לקוחות לא רוצים עוד לשלם 319  שקל על כיסוי, 199 שקל על מטען, 119 שקל על כבל ועוד 169 שקל על מגן מסך. התחרות גברה ויש מאות רבות של חנויות ציוד (לא מקורי) במחירים של 10-40 שקל.

 
החברה לא העריכה נכון את עוצמת השבר בעקבות פרשת KSP והיא לא נערכה כראוי.
הכנסות החברה עלו בזכות מכירת מחשבי Mac, לנובו ואסוס אך הרווח הנקי נחתך ביותר משליש בשל ירידה במכירות אייפונים שהיא ליבת העסק והעלייה בהוצאות המימון.

ממשל תאגידי לקוי - מאז ההנפקה החברה הסבה רק הפסדים לבעלי המניות. מקרה KSP  היה הקריטי והמשמעותי, גם בגלל העיתוי שלושה חודשים אחרי ההנפקה, אבל לא רק זה.

החברה נוהגת לפרסם תחזיות אופטימיות ללא בסיס שמתנפצות ומביאות לירידת ערך ולאיבוד אמון המשקיעים. החברה נוהגת לספק שלל תירוצים, לעיתים מביכים, לירידה בפעילות העסקית. כך למשל במהלך מלחמת חרבות ברזל פרסמה החברה הודעה שהאשימה את החקיקה המשפטית בהשפעה לרעה על המשק והיא העריכה שהשקל עשוי להחלש. בפועל מיום פרסום הידיעה השקל התחזק ב 4%, המהפכה המשפטית לא התבצעה ותירוצים אלו ואחרים לא עמדו במבחן המציאות.

בדברי הסיכום לדוחות 2022 אמרה המנכ"לית רוזן צרפתי, שהיא מסכמת את השנה עם צמיחה בהכנסות ועם המשך הרחבת הפעילות באמצעות פתיחת חנויות חדשות וכניסה לתחומי פעילות חדשים. היא הפנתה את הזרקור לרכישת חברת ויז'ואל שהניבה פירות במהלך השנה, והייתה גורם משמעותי בצמיחת החברה. מי שלוקה בממשל תאגידי כנראה כבר לא יכול להגמל מזה.

החברה רצתה להנפיק לפי שווי של מיליארד שקל והתפשרה על שווי של 850 מיליון שקל. באוקטובר 2023 שווי השוק בשפל היה 230 מיליון שקל ומאז עלתה המניה ב-25% לשווי של 290 מיליון שקל היום והכל תוך שנתיים ושלושה חודשים.

אגב, קרן סקיי עשתה בסיכום הכולל תשואה לא רעה למול הרכישה הראשונית. לעומתה בדומה להשקעות בבית בכפר, רב בריח ומיניסו גם כאן פועלים אקויטי ביצעו השקעה כושלת שהסבה לה ולמשקיעים הפסדים כבדים.

מנכלית החברה עד שנת 2023 איילת רוזן צרפתי הביאה אותה למעמדה הרם. היא התפטרה במרץ 2023 אחרי פרסום הדוחות החלשים ואת מקומה תפס דוידי פיאמנטה שהגיע מתחום הרכב. פיאמנטה החזיק בתפקיד 5 חודשים בלבד ובאוגוסט 2023 הוא הודיע על התפטרותו. רק כמה חודשים אחרי, בתחילת השנה הנוכחית מונה דורון סלע, שנכנס לתפקיד מנכ"ל בתחילת 2024. סלע כיהן בעבר כמנכ"ל אקרשטיין וכמשנה למנכ"ל אלקטרה צריכה. יש לקוות שהוא יצליח להצעיד את החברה לדרך חדשה.

בפועל שלושה מנכלים היו בחברה במשך שנה אחת.

זחיחות וחיים בתוך מציאות מדומה


מנכ"לית החברה היתה זחוחה ולא הבינה את גודל הארוע. היא הוציאה הודעה בה האשימה את התקשורת שהיתה אגרסיבית, לדבריה השוק בוודאות לא הבין את הארוע. "זה לא נעים, אבל בין זה לבין הדרמה שעשו יש הבדל גדול. עוד חצי שנה אחרי זה, כשישבתי עם חברות השקעות, ראיתי כמה לא הבינו, ולא עזר שהראינו להם בדוחות הכספיים שאנחנו ממשיכים לצמוח ושזה רק לקוח שעזב. נכון שהפסדנו לקוח של 200 מיליון שקל בשנה, אבל פיצינו על אובדן המכירות הזה ברכישת ויז'ואל - מפיצת מחשבי לנובו ואסוס. חכו שנה ועוד שנה והמספרים ידברו בעד עצמם. אני לא מממשת את המניות שלי, כי אני מאמינה ששוויין עוד יכפיל וישלש את עצמו".

אז הדרמה היתה גדולה בהרבה ממה שהמנכ"לית צפתה, מי שמכר באותו יום אומלל את המניות הצליח להציל חלק נכבד מכספו. מאז אותו יום במרץ 2022 ואחרי הנפילה נחתכה מניית החברה ב-50 אחוז ואיבדה עוד חצי משוויה.
 

שיווק חלש ואיבוד הזיהוי ההכרחי בינה לאייפונים


אין שום קשר בין חנויות אפל בעולם שמהוות מודל לחיקוי לחנויות אידיגיטל ,חווית הלקוח שונה ולא מביאה את הערך המוסף שהביאו בתחילת הדרך כאשר התחרות היתה נמוכה. החברה גם מתגאה במועדון חברים של 220 אלף לקוחות, אלו שאיש לא יודע שהוא שייך למועדון.

בניגוד למרבית המועדונים שמספקים ערך מוסף, זה מועדון שאפילו את הדבר הבסיסי של הטבה ללקוחות בקניה הוא אינו נותן שלא לדבר על צבירה ופעילויות ייחודית לחברי המועדון.

 

השירות


השירות בסניפי אידיגיטל אינו טוב. במקום לחבק את הלקוח הוא נתפס כמטרידן, בדיוק הפוך מחנויות אפל בעולם. התלונות על השירות בסניפי החברה, ברשתות החברתיות רבות. המועצה לצרכנות הגישה תובענה ייצוגית נגד החברה, בעקבות תלונות צרכנים בהן נמסר כי במקרה של תקלה באייפד ואייפוד, לא ניתנה ללקוחות החברה אפשרות לרכוש חלקי חילוף והם נדרשו לרכוש "ערכת חלקי חילוף" – מכשיר חדש בעלות של עד 75% ממחיר המוצר המקורי, במקום לתקן את התקלה. לפני שנה הסתיימה התביעה בפשרה במסגרתה נאלצה החברה לפצות את הלקוחות בסכום של 2.4 מיליון שקל.
 

ריביות גבוהות


הערכת ההשפעה של עליית הריבית על החברה העלייה החדה בשיעור ריבית הפריים השפיעה על הוצאות הריבית של החברה. כל עלייה של 1% בשיעור ריבית הבנקאית צפויה להגדיל את הוצאות המימון של החברה בסך של כ- 1.3 מיליון שקל בשנה.
 

מה הלאה?


קשה להעריך במדוייק לאן מועדות פניה של איידיגיטל. הרווח נשחק ובתשעת החודשים של 2023 הוא עמד על 24 מיליון שקל לעומת 36 מיליון שקל בשנת 2022. מיקומי החנויות והשכירויות הכבדות הם אבן ריחיים על הוצאות החברה. הנושא החשוב והעיקרי הוא ההסכם עם חברת  Distributor Authorized Apple. לחברה יש הסכם התקשרות איתם להפצת מוצרי אפל עד מאי 2025. אומנם זה אינו הסכם בלעדיות אך הוא העוגן והוא מביא גם לסיוע בריהוט החנויות, תקציבי שיווק והנחות. הארכת ההסכם קריטית לפעילות החברה.

שרשרת האספקה - אתגר נוסף עבורה שמתייחס גם לחברות אחרות הוא נושא האספקה. בעקבות המלחמה נפגעה שרשרת האספקה בהובלה האווירית וצמצום הטיסות לישראל וישנם עיכובים בקבלת חלק מהמוצרים, הדבר עשוי להתבטא גם במוצרים המיובאים בהובלה ימית, בייחוד לאור מה שקורה בים האדום.

אחד האתגרים של המנכ"ל החדש ,הוא שינוי התרבות העסקית של אידיגיטל. בשנים הראשונות לפעילותה יישמה אידיגיטל אסטרטגיה שיווקית, שאפל זה אידיגיטל, ובמהלך השנים האמינה לאמירה הזו, למרות שהיתה רחוקה מהמציאות. בניגוד לאפל היא סירבה לקחת על עצמה את החובות שבאו עם הזכות הגדולה להיות משווקת מובילה של אפל בישראל. היא לא נתנה את הכבוד שנותנת אפל ללקוחותיה - אם במחיריה ואם בשירות שסיפקה - ובשנים האחרונות גם בתפיסת המציאות העסקית.

רק שינוי כיוון דרמטי,הורדת מחירים אגרסיבית בליבת העסק (ולא באמצעות שובר לרכישת אביזרים), שינוי עמוק בסניפים, הכשרת כוח אדם מקצועי ורעב שיהפוך את חווית השירות לנעימה, מהלכי שווק ומיתוג ולצידם שינוי משמעותי בממשל התאגידי יביאו לחזרת הלקוחות ולהחזרת אמון המשקיעים בה.

תגובות לכתבה(29):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 26.
    יופי של כתבה
    עמיר 22/03/2024 16:04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מעניין מאד. למדתי הרבה. השקעתי די בהתחלה. הפסדתי אבל מכרתי מסתבר בזמן. כשאני קורא אני מבין מה קרה שם ומדוע המניה נפלה ככה
    סגור
  • 25.
    מעניין ממש
    תמיר 21/03/2024 17:29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לפי איך שנראה בכתבה החברה הזו בדרך להיעלם
    סגור
  • 24.
    מינימום של השקעה בקוראים שלכם
    אחד שיודע 21/03/2024 13:32
    הגב לתגובה זו
    3 2
    כתבה מעניינת אבל תגידו אין לכם כסף לעורכים? מה זה הטקסט הזה? שמישהו יעבור עליו
    סגור
  • 23.
    אם אני רוצה להשקיע בחברה שמוכרת אפל, אני קונה מניית אפל
    משקיע 21/03/2024 13:22
    הגב לתגובה זו
    7 0
    לא מניית צ'חלות עפ סיליקון עונות לשרות לקוחות באזור התעשיה של המוסכים בכפר סבא.
    סגור
  • 22.
    כתבה נהדרת
    לני 21/03/2024 09:53
    הגב לתגובה זו
    6 1
    פגעה בול בנקודות הנכונות. כל הכבוד לכם
    סגור
  • טען עוד
  • 21.
    לכתב אין מושג אם הוא לא מתייחס לחברת C-data
    רוני 21/03/2024 09:47
    הגב לתגובה זו
    3 4
    כל הבעיה של איי דיגיטל התחילה הרבה לפני הכניסה של ksp. חברת c-data קיבלה את ההפצה וישר החלה להתחרות באיי דיגיטל. עם הזמן הפכה c-data למפיץ הגדול בישראל למוצרי אפל. רק לאחר מכן הגיעו ksp שיצרו בעיה לשתי החברות. C-data ידעה להתגבר על זה מהר יותר וידעה גם לא להשתגע כי אפל לא מאפשרת למפיץ להרוויח כסף (3-4% רווח על מכשיר אייפון) ודורשת ממנו הרים וגבעות. הפצה של אפל זה שם שמביא לקוחות למוצרים נוספים אז איי דיגיטל הלכו וקנו את ויזואל שזו חברה די כושלת בהשוואה ל c-data. הייתי מצפה מהכותב לעשות שיעורי בית. בכל הכתבה הוא אינו מתייחס למפיץ הגדול של אפל בישראל. KSP באה אחר כך.
    סגור
  • אין קשר
    ישראל 21/03/2024 11:23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סי דאטה התחילו ב 2014. הבעיה התחילה כמו שכתב אחרי הדוחות 2022
    סגור
  • הבעיה של איי דיגיטל התחילה כשאיבדו את הבלעדיות לסי דאטה
    רוני 21/03/2024 21:46
    הגב לתגובה זו
    0 1
    משם זה רק הלך והידרדר עד הסיפור עם KSP שאגב היו רוכשים לא מעט גם בסי דאטה.
    סגור
  • 20.
    יקרים
    צדיק 21/03/2024 06:39
    הגב לתגובה זו
    2 0
    התקופה שקונים אצלם עברה. היום רוכשים מכשירים במלא חנויות
    סגור
  • 19.
    כיף לראות עבודה תקשורתית-עיתונאית נושכת וברמה.
    קובי 20/03/2024 23:09
    הגב לתגובה זו
    7 0
    תודה
    סגור
  • 18.
    שירות
    עודד 20/03/2024 22:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איפה אידיגיטל ואיפה סניפי אייפון בחול. איזה הבדל. לא פלא שכולם נטשו אותם
    סגור
  • 17.
    הכי מכעיס
    זה כל הדיווחים שלהם שאינם נכונים. זה מעצבן מאד 20/03/2024 21:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה כל הדיווחים שלהם שאינם נכונים. זה מעצבן מאד
    סגור
  • 16.
    נשארה תקועה בעבר
    שלי 20/03/2024 21:00
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חברה ללא שירות. פרימיום כאשר המכשירים שווים לכל נפש.
    סגור
  • 15.
    קרן סקיי
    שלו 20/03/2024 18:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל פעם אותו סיפור. הם מרוויחים. המשקיעים מפסידים
    סגור
  • 14.
    מי קונה שם
    קים 20/03/2024 18:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חברה שאין בה עוד צורך. קונים אייפון בכל מקום
    סגור
  • 13.
    אפס שירות
    פיני 20/03/2024 16:52
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אסון להכנס לסניפים שלהם
    סגור
  • 12.
    לכותב אין הבנה בסיסית בענף
    מקורב 20/03/2024 16:37
    הגב לתגובה זו
    1 3
    איי דיגיטל חברה טובה שעשתה מספר החלטות גרועות לאחרונה, והפתרון לבטח לא יבוא מהוזלת מחירים , הכיוון צריך להיות חיזוק פעילות מכירת האייפונים דרך החנויות ,על מנת לקבל גולמי גבוה,ודרך זרוע ההפצה לצורך מחזור גבוה. ומנגד לסגור פעילויות מפסידות כמו רשת החנויות של רשת הבת של איי דיגיטל ,שנראה שהקונספט המצודד לא מביא תוצאות. סלע איש כספים ,הוא יבין זאת כבר לבד.
    סגור
  • למה
    טל 20/03/2024 18:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חברה טובה שקרסה על המשקיעים? מה טוב בה ?
    סגור
  • 11.
    סלע בחור טוב
    אלדד 20/03/2024 15:49
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נקווה שיוציא אותם מזה
    סגור
  • 10.
    רק סמסונג (ל"ת)
    חאליל 20/03/2024 15:35
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 9.
    קריסה
    צביקה 20/03/2024 15:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ההנפקה הכי גרועה שהיתה
    סגור
  • 8.
    מי קונה מטען ב 200 שקל
    זה הפך בדיחה 20/03/2024 14:16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זה הפך בדיחה
    סגור
  • 7.
    יקרים ואנטיפטים
    אלימלך 20/03/2024 14:14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לפי 10 שנים היו מאופנה,כעת מת
    סגור
  • 6.
    יקרים,לא שירותים
    שייקה 20/03/2024 14:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חנויות בושה וחרפה
    סגור
  • 5.
    חקירה
    סיוון 20/03/2024 14:05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה שקרה עם ההנפקה הזו לא סביר. לא יתכן שהם לא ידעו על עסקת KSP ,פשוט זה לא סביר. לא הגיוני שנפסיד כספים גדולים על זה שלא דיווחו.מישהו צריך לחקור את זה
    סגור
  • 4.
    לא להתקרב
    אלוויס 20/03/2024 14:00
    הגב לתגובה זו
    2 1
    עושים טובה שמדברים איתך בכלל.איום ונורא
    סגור
  • 3.
    שירות זוועה
    בני 20/03/2024 13:19
    הגב לתגובה זו
    7 1
    יקרים,לא נחמדים.אין בהם צורך
    סגור
  • 2.
    חברה פח
    אלי 20/03/2024 12:45
    הגב לתגובה זו
    8 0
    כתבה מדוייקת
    סגור
  • 1.
    הביאו על עצמם
    מי 20/03/2024 12:23
    הגב לתגובה זו
    9 0
    קניתי פעם אחת באיי דיגיטל, ביטלתי רכישה באותו יום בגלל טעות המוכרנית, ולקחו לי 8% דמי ביטול. לא חזרתי לרשת יותר וזה ממש ממשששש לא מרגיש אפל.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות