אלקטרה צריכה הפסידה 80 מיליון שקל ברבעון; ה-EBITDA הסתכם ב-149 מיליון שקל

בנטרול מגזר המזון, הסתכם הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בכ-1.6 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-23.5 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2022; ב-2023 כולה הפסידה החברה 101 מיליון שקל; סוגרת את סניפי 7ELEVEN - המניה צונחת ב-6%
 | 
telegram
(3)

חברת אלקטרה מוצרי צריכה אלקטרה צריכה +1.81% אלקטרה צריכה 8,008 +1.81% אלקטרה צריכה בסיס:7,866 פתיחה:7,740 גבוה:8,014 נמוך:7,740 תמורה:1,629,389 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: העוסקת בייבוא ושיווק מוצרי צריכה חשמליים, ובהפעלת רשתות שיווק כגון 'קרפור', הכניסה 6.5 מיליארד שקל ב-2023 לעומת הכנסות של 6.2 מיליארד שקל ב-2022 - עלייה של 5.3%. הכנסות החברה ברבעון הרביעי לשנת 2023 עלו בכ-9.9% לכ-1.7 מיליארד שקל, לעומת כ-1.6 מיליארד שקל ברבעון המקביל של 2022. בחברה אומרים כי העלייה נבעה בעיקר מגידול במכירות מגזר קמעונאות המזון, בעיקר כפועל יוצא של השקת Carrefour ברבעון השני של השנה, והמשך הסבת סניפים נוספים ברבעונים השלישי והרביעי. בנוסף תרמו למכירות גם מגזר הספורט ופנאי, בין היתר בעקבות "מלחמת חרבות ברזל", שהביאה לגידול במכירות לסיטונאים (חברת סער), וכניסת Adidas לאיחוד החל מהרבעון הרביעי של 2022, וממגזר קמעונאות חשמל בו חל גידול בעיקר במכירות סניפים זהים ופתיחת סניפים חדשים.

הרווח הגולמי בשנת 2023 הסתכם בכ-1.84 מיליארד שקל (28.2% מהמכירות), לעומת כ-1.82 מיליארד שקל (כ-29.5% מהמכירות) בשנת 2022. הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2023, הסתכם בכ-481 מיליון שקל (כ-28.2% מהמכירות), לעומת כ-485 מיליון שקל (כ-31.2% מהמכירות) ברבעון המקביל של 2022.

הוצאות המימון, נטו בשנת 2023, הסתכמו בכ-212 מיליון שקל, לעומת כ-127 מיליון שקל בשנת 2022. הוצאות המימון, נטו ברבעון הרביעי של שנת 2023 הסתכמו בכ-50 מיליון שקל, לעומת כ-36 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2022. הגידול נבע בעיקר מגידול בהוצאות הריבית בגין הלוואות חדשות בעיקר במגזר קמעונאות מזון, וגם בגין עלייה בשיעור הריבית על ההלוואות כתוצאה מעלייה בשיעור ריבית הפריים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אלקטרה צריכה סיימה את שנת 2023 עם הפסד המיוחס לבעלי המניות בסך של כ-101.3 מיליון שקל, לעומת רווח בסך של כ-102.9 מיליון שקל בשנת 2022. עיקר ההפסד נובע ממגזר קמעונאות מזון, בעיקר בגין הוצאות אחרות, נטו, בעיקר בשל ירידת ערך מוניטין במגזר, תוכנית הרה-ארגון שהתבצעה וכן בשל הגידול בהוצאות המימון, נטו כאמור. בנטרול מגזר המזון, מסכמת החברה את 2023 עם רווח נקי מיוחס לבעלי המניות בסך כ-66.7 מיליון שקל, לעומת כ-156.3 מיליון שקל בשנת 2022. החברה סיימה את הרבעון הרביעי של 2023 עם הפסד מיוחס לבעלי מניות החברה בסך כ-79.2 מיליון שקל, לעומת רווח נקי המיוחס לבעלי מניות החברה של כ-15.8 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2022. מוניטין גלובל ריטייל, ומהוצאות רה-ארגון. בנטרול מגזר המזון, הסתכם הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בכ-1.6 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-23.5 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2022.

ה-EBITDA של החברה בשנת 2023 הסתכם בכ-453.5 מיליון שקל, לעומת כ-540.9 מיליון שקל, בשנת 2022. השינוי נבע בעיקר מקיטון במגזר קמעונאות מזון, בעיקר כתוצאה מסגירת סניפים לטובת הסבתם והכנתם להשקת Carrefour ומקיטון במגזר מוצרי צריכה חשמליים. ה-EBITDA בנטרול מגזר קמעונאות המזון הסתכם בשנת 2023 בכ-290.5 מיליון שקל, לעומת כ-302.5 מיליון שקל בשנת 2022. ה-EBITDA ברבעון הרביעי של שנת 2023 הסתכם בכ-148.7 מיליון שקל, לעומת כ-154 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2022. ה-EBITDA בנטרול מגזר קמעונאות המזון הסתכם בכ-70.9 מיליון שקל, לעומת כ-77.6 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2022.

סיבוב הפרסה ב-7ELEVEN
באופן מפתיע, או שלא (תלוי את מי שואלים), החלה אלקטרה צריכה בפעולות לסגירה משמעותית של הפעילות, זאת במסגרת תהליך רה ארגון הכולל צמצום עלויות (לרבות כוח אדם) וסגירת סניפים. עם זאת, היא עדיין בוחנת אפשרות להכנסת משקיע לפעילות 7ELEVEN. נכון להיום מפעילה החברה 8 סניפים מרשת 7ELEVEN ונראה כי גם אלו ייסגרו בקרוב.

יש שיגידו שסיבוב הפרסה של אלקטרה צריכה מ-7ELEVEN היה צפוי. מדובר אמנם במותג בינלאומי ומצליח בעולם אך לא מעטים העלו ספקות בהיתכנות שלו בישראל. אופי המכירה בחנויות לא הצליח להיקלט אצל הצרכן הישראלי לצד מחירים גבוהים שלא הביאו שום בשורה צרכנית. באלקטרה צריכה היו בטוחים שהשקת 7ELEVEN תהיה הצלחה כבירה אך העובדה כי החברה החלה לסגור את הסניפים בתוך פחות משנתיים של פעילות מעידה כי מדובר כנראה היה במהלך אחד יותר מדי.

מניית אלקטרה צריכה עלתה ב-19% מתחילת השנה למחיר של 88.5 שקל ושווי שוק של 2.05 מיליארד שקל.

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה: "אלקטרה מוצרי צריכה מסכמת את שנת 2023 עם המשך צמיחה בהיקפי הפעילות של הקבוצה. זאת, הודות למודל העסקי שלנו הנשען על פעילויות מגוונות בעלות ביקוש קשיח למוצרי החברה. את העלייה בהכנסות ברבעון הרביעי הובילו מגזרי קמעונאות מזון, קמעונאות חשמל ופעילות סער המחזיקה ברשתות Columbia, אאוטסיידרס ושבילים, שהינה חלק ממגזר ספורט פנאי. אלו נתנו מענה לביקושים שהתעצמו כחלק מהשפעות המלחמה. במהלך השנה ביצענו מספר מהלכים אשר חיזקו את איתנותה הפיננסית של הקבוצה ויאפשרו לה להמשיך ולהציג גידול בהכנסות ובפרמטרים התפעולים, ביניהם חיזוק ההון העצמי ב-Carrefour בהיקף של כ-270 מיליון שקל, הכנסת משקיע לחברה ועלייה לשיעור אחזקה של כ-48%, והשלמת תהליך ארגון מחדש ברשת. אנו ממשיכים בתהליך ההסבה של סניפי הרשת, וכיום נמצאים במשאים ומתנים להארכת הסכמי השכירות בחלק גדול מנכסיה. תהליך ההבראה וההתייעלות העמוק שביצענו ב-Carrefour, יחד עם פרויקט הכשרות הגדול במהלכו אושרו מאות ממוצרי הרשת והשקת מועדון הלקוחות שלנו, יעניקו תרומה משמעותית מאוד לחיזוק הקבוצה כולה ולהאצת צמיחתה כקבוצת מוצרי הצריכה המובילה בארץ, ויאפשרו לנו לפתוח את שנת 2024 עם חוסן עסקי ופיננסי בכל חברות הקבוצה, ולהציג צמיחה ורווחיות במהלכה".

תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    תזמ"ז
    רואה חשבון 26/03/2024 16:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה לא הסיפור הסיפור הוא בתזרים מימון מול הפעילות שוטפת.
    סגור
  • 2.
    כישלון סבן אילבן הוא בושה
    חברה מוצלחת כלכך. לדעתי ההנהלה חייבת לעשות חישוב מ 26/03/2024 12:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה מוצלחת כלכך. לדעתי ההנהלה חייבת לעשות חישוב מחדש
    סגור
  • 1.
    ויתרו רשמית על סבן אילבן אפילו לא רשום עליו בדוחות (ל"ת)
    אנונימי 26/03/2024 12:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות