בצל המלחמה דו"ח חלש לקליל: ההכנסות ירדו ב-22%, הרווח אפסי
חברת קליל קליל +0.38% קליל 21,000 +0.38% בסיס:20,920 פתיחה:20,920 גבוה:21,000 נמוך:20,990 תמורה:63,838 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: העוסקת בייצור פרופילים ומוצרי אלומיניום לענף הבנייה, מדווחת על ירידה של 22% בהכנסות שעמדו ברבעון הרביעי על 75 מיליון שקל, לצד רווח מזערי של 100 אלף שקל בלבד. זאת בין היתר בשל ההאטה בענף השיפוצים בשל המלחמה המתנהלת בחודשים האחרונים בעזה.
הכנסות החברה ברבעון הרביעי של שנת 2023 הסתכמו ב-75.1 מיליון שקל, קיטו של כ-22% בהשוואה ל-96.5 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2022. הקיטון בהכנסות נבע בעיקר מירידה בכמויות הנמכרת, בין היתר בשל השפעת מלחמת חרבות ברזל שהובילה להאטה בענף הבניה והשיפוצים.
בשורה התחתונה, החברה מדווחת על רווח נקי מזערי של 100 אלף שקל, בהשוואה לרווח נקי של 3.6 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2022. הירידה נבעה, בין היתר, מגידול בהוצאות המימון שנבע בעיקר בגין הכרה ברבעון זה בשערוך אופציות רכש ומכר נטו בקשר עם רכישת פתח.
הרווח הגולמי של החברה הסתכם ב-13.4 מיליון שקל (17.8% מההכנסות), ירידה של כ-25% בהשוואה ל-17.9 מיליון שקל (18.6% מההכנסות) ברבעון המקביל בשנת 2022. הירידה ברווח הגולמי נבעה מהקיטון בהכנסות ומשחיקה ברווחיות הגולמית בעיקר בשל הירידה בכמויות שנמכרו ביחס לעלויות הקבועות בעלות המכר.
הרווח התפעולי עמד כל כ-4.3 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל בשנת 2022. עם זאת, שיעור הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-5.8% מההכנסות לעומת 4.4% מההכנסות ברבעון המקביל בשנת 2022. השיפור ברווחיות התפעולית למרות הקיטון ברווח הגולמי נבע בעיקר מפיצוי שהתקבל מהמדינה בסך של 3 מיליון שקל בגין מלחמת חרבות ברזל, לצד ירידה בסך הוצאות התפעול בגין פעולות שנקטה החברה לצמצום הוצאותיה.
פרדי אבוקרט, מנכ"ל קליל: " על אף הירידה במחזור וברווח, אנו מסכמים את שנת 2023 בעשייה מרובה שכוללת, עבודה על פיתוחים חדשים, שיתופי פעולה בינלאומיים וייעול פעילות החברה. בפן הצרכני, זיהינו מגמות עיצוב כדוגמת ה'מינימליזם', שחיה ונוכחת לצד המגמה ההופכית מקסימליזם, ובהתאם לכך אנו מחזיקים פורטפוליו מוצרים רחב הנותן מענה לכל צורך תכנוני, פונקציונלי ועיצובי. מ- FINE7400 סדרת המינימל כשבמקביל פיתחנו סדרה חדשה בסגנון נוכח יותר בחלל הבלגי-ארט.
כמו כן, קידמנו ויזמנו מהלכים שיווקיים לחיזוק המותג, והובלנו שיתוף פעולה עם חברה בינלאומית מובילה בתחומי קירות המסך והמערכות התרמיות, מה שהרחיב את יכולותינו בסגמנט של בנייה פרוייקטלית והרחיב את קהל הלקוחות שלנו. במרחב הפיזי, פתחנו והרחבנו את מספר אולמות התצוגה שלנו, ובמקביל העלינו אתר חדש כדי לאפשר גישה וירטואלית נוחה ללקוחות החברה. במסגרת פיתוח הפעילות שלנו, השקנו בשנת 2023 מצבעה חדשה עם יכולות פנומנליות ותפוקות משופרות, ומיזגנו את מערך שרשרת האספקה והתפעול. נמשיך ליישם את אסטרטגיית החברה וננקוט בצעדים עסקיים איכותיים לשיפור תוצאות החברה". בנימה אישית, אסכם את 4 שנות כהונתי כמנכל החברה, ואנצל הזדמנות זו להגיד תודה ליו"ר החברה צורי דבוש על מתן ההזדמנות להוביל את החברה בתקופה מאתגרת עם עשייה מרובה".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה