למרות המלחמה ומאבקי השליטה - הכנסות שופרסל ברבעון עלו ב-7%
שופרסל שופרסל +0.53% שופרסל 3,581 +0.53% בסיס:3,562 פתיחה:3,562 גבוה:3,586 נמוך:3,545 תמורה:7,382,662 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דיווחה על תוצאותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2023, והאחים אמיר, שניצחו במאבק השליטה בקבוצה רק בחודש שעבר, יכולים להיות מרוצים - החברה הציגה שיפור בשורה העליונה והתחתונה כאשר הכנסות הקבוצה ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-3.9 מיליארד שקל, המהווים גידול של כ-7% לעומת כ-3.65 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. המכירות בסניפים זהים גדלו בכ-6.9% ברבעון הרביעי לשנת 2023 לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
הכנסות הקבוצה בשנת 2023 הסתכמו בכ-15.2 מיליארד שקל בהשוואה לכ-14.7 מיליארד שקל בשנת 2022, גידול של כ-3.6%. המכירות בסניפים זהים גדלו בשיעור של כ-2.1% בשנת 2023 לעומת שנת 2022.
הרווח הגולמי ברבעון הרביעי גדל בכ-7.4% והסתכם בכ-1.03 מיליארד שקל, המהווים כ-26.4% מההכנסות, בהשוואה לכ-960 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, שהיוו כ-26.3% מההכנסות. בשנת 2023 הסתכם הרווח הגולמי בכ-4.03 מיליארד שקל בהשוואה לכ-882,3 מיליון ש"ח בשנת 2022, והוא מהווה כ-26.5% ממחזור המכירות, בדומה לשנת 2022.
הרווח התפעולי לאחר הכנסות / הוצאות אחרות ברבעון הרביעי הסתכם בכ-244 מיליון שקל המהווים כ-6.2% מהכנסות הקבוצה, בהשוואה לכ-82 מיליון שקל, שהיוו כ-2.2% מהכנסות הקבוצה ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי לאחר הכנסות / הוצאות אחרות בשנת 2023 הסתכם בכ-707 מיליון שקל, כ-4.7% ממחזור המכירות בהשוואה לכ-283 מיליון שקל בשנת 2022 שהיוו כ-1.9% ממחזור המכירות.
בשנת 2023 הקבוצה צמצמה את מצבת העובדים לכ-15,800 לעומת כ-16,545 עובדים בשנת 2022 כחלק מתכנית ההתייעלות.
הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2023 הסתכם ב-133 מיליון שקל (כ-132 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) ומהווה שיא רבעוני עבור החברה לעומת רווח נקי של כ-3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (כ-2 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), שנבע מתכנית התייעלות שיושמה.
הרווח הנקי בשנת 2023 הסתכם בכ-323 מיליון ש"ח (כ-312 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) בהשוואה לרווח נקי של כ-2 מיליון שקל בשנת 2022 (כ-1 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות).
ה-EBITDA ברבעון הרביעי הסתכם בכ-427 מיליון שקל, המהווים כ-10.3% מסך מכירות החברה בהשוואה לכ-300 מיליון שקל ברבעון המקביל, שהיוו כ-8.2% מסך מכירות החברה ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA בשנת 2023 הסתכם בכ-1.57 מיליארד שקל המהווים כ-10.4% מסך מכירות החברה, בהשוואה לכ-1.29 מיליארד שקל שהיוו כ-8.8% מסך מכירות החברה בשנת 2022.
הכנסות מגזר הנדל"ן ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-62 מיליון שקל לעומת כ-59 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע בעיקר מעליית מדד המחירים לצרכן. הרווח התפעולי במגזר הנדל"ן ברבעון הרביעי הסתכם בכ-43 מיליון שקל בהשוואה לכ-48 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע בעיקר מהוצאות הקשורות עם פיתוח פעילות הנדל"ן כחלק מיישום אסטרטגיית החברה להפיכת הפעילות כמנוע צמיחה משמעותי.
הכנסות מגזר הנדל"ן בשנת 2023 הסתכמו בכ-250 מיליון שקל לעומת כ-206 מיליון שקל בשנת 2022. הגידול בשיעור של 21.4% נובע בעיקר מרכישת השליטה בחברת לב המפרץ ומעלייה במדד המחירים לצרכן. הרווח התפעולי במגזר הנדל"ן בשנת 2023 הסתכם בכ-187 מיליון שקל בהשוואה לכ-172 מיליון שקל בשנת 2022.
הכנסות מגזר Be הסתכמו ברבעון הרביעי בכ-259 מיליון שקל בהשוואה לכ-255 מיליון שקל, גידול של 1.6%. המכירות בסניפים זהים קטנו בשיעור של כ-1.1% בעיקר כתוצאה מהשפעת מלחמת חרבות ברזל אשר הובילה לירידה בפעילות סניפים הממוקמים ביישובי העוטף ובצפון הארץ וכן באזורי תיירות לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי במגזר Be ברבעון הרביעי הסתכם בכ-5 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע משיפור בשיעורי הרווחיות ביחס לאשתקד, בין היתר כתוצאה משינוי בתמהיל המכירות ומתהליכי התייעלות.
הכנסות מגזר Be הסתכמו בשנת 2023 בכ-1.04 מיליארד שקל בהשוואה לכ-1.05 מיליון ש"ח בשנת 2022, קיטון של 0.9% אשר נבע בעיקר מהשפעת הקורונה על מכירות אשתקד. המכירות בסניפים זהים קטנו בשיעור של כ-1.9% לעומת שנת 2022 ובנטרול מוצרי קורונה, גדלו בכ-2.7%. הרווח התפעולי במגזר Be צמח והסתכם בכ-17 מיליון שקל לעומת כ-3 מיליון שקל בשנת 2022. הגידול נבע משיפור בשיעורי הרווחיות ביחס לאשתקד, בין היתר כתוצאה משינוי בתמהיל המכירות ומתהליכי התייעלות.
מכירות שופרסל אונליין בשנת 2023 עמדו על כ-17.5% לעומת כ-19.4% בשנת 2022. הירידה נבעה בין היתר כתוצאה מהחלשות השפעת משבר הקורונה בעיקר ביחס לרבעון ראשון בתקופה בשנת 2022 וכן, מצמצום פעילות מכירות מוצריNon-food באונליין כחלק ממיקוד ברווחיות הפעילות. החברה מפעילה שני מרכזי שילוח של האונליין בקדימה ובמודיעין. ברבעון השלישי לשנת 2021 החלה הפעילות המסחרית במרכז השילוח האוטומטי בקדימה שנמצא כיום בתפוקה מלאה והגיע לרווחיות. במרס 2023 מרכז השילוח האוטומטי במודיעין החל בפעילות מסחרית ולהערכת החברה, עד סוף שנת 2024 צפוי להגיע לתפוקה מלאה וכן להגיע לאיזון ורווחיות.
בשנת 2023 נתח מכירות המותג הפרטי עמד על כ-27% לעומת כ-27.2% בשנת 2022. לצד זאת, דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד בסך 180 מיליון שקל.
"אנו מסכמים את שנת 2023 עם תוצאות חזקות שמשקפות את חזרת הקבוצה למסלול צמיחה", מסרו איציק אברכהן, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואורי וטרמן, מנכ"ל קבוצת שופרסל. "סיימנו את השנה עם גידול בהכנסות לשיא שהצגנו בשנת 2020 ושיפור בכל מדדי הרווח בהתאם למהלכי ההתייעלות ושיפור ההון החוזר שיישמנו וכנגזר מכך, קטן החוב הפיננסי נטו לכ-1.2 מיליארד שקל. הרבעון הרביעי, הושפע ממלחמת חרבות ברזל והיווה סיום חזק לשנה הן בחנויות הזהות עם עלייה חדה בביקושים והן ברווח הנקי ברבעון הרביעי המהווה שיא רבעוני לקבוצה.
שנת 2023 התאפיינה בקפיצת מדרגה טכנולוגית עם השקת מרכז השילוח האוטומטי במודיעין. פעילות רשת הסטוק צוברת תאוצה עם פתיחת סניפים חדשים ויצירת סינרגיה עם זרוע הקמעונאות. בנוסף, המינוף הנמוך ויתרות נזילות מאפשרים לקבוצה לפתח את תחום הנדל"ן תוך השבחת נכסים קיימים וניצול הזדמנויות בשוק".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.לא מרוצהלקוח 28/03/2024 06:59הגב לתגובה זו0 1להכנס לסניף של שופרסל זה לחזור אחרוה בזמן. בלאגן בסידור המוצרים, חוסר במוצרים, מחיר המוצרים בד"כ לא מוצג, שירות נחות, איכות נמוכה של פירות וירקות, לא נקי. אבל... המחיר בשמיים.סגור
-
1.רציתם להגיד בזכות המלחמה .. (ל"ת)מייק לבנובסקי, ר''ג 27/03/2024 10:30הגב לתגובה זו0 0סגור