מנכ"ל אורביט: "הנחנו תשתיות לרבעונים הבאים; צבר ההזמנות ישפיע"

המנכ"ל אשחר בראיון לביזפורטל: "ברבעון האחרון היו לנו הרבה אנשי מילואים ואמנם רצינו לצמוח דו-ספרתי אך צמחנו קצת פחות מכך, סביב ה-7%, לצד הגידול ברווח התפעולי ובצבר"; על הצבר: "חלק מהצבר של רפאל, התעשייה האווירית ואלביט משורשר אלינו"
 | 
telegram
(2)

חברת אורביט אורביט +2.26% אורביט 2,715 +2.26% אורביט בסיס:2,655 פתיחה:2,655 גבוה:2,724 נמוך:2,655 תמורה:830,714 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: העוסקת בייצור ושיווק מוצרי אלקטרוניקה לתחומי התקשורת והתעופה פרסמה אתמול את דוחותיה הכספיים לשנת 2023 בהם רשמה רווח רווח נקי של 9.9 מיליון דולר על הכנסות של 63 מיליון דולר. הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2023 הסתכם ב-2.5 מיליון דולר על הכנסות של 17.6 מיליון דולר.

צבר ההזמנות נכון ליום 31 בדצמבר 2023 הסתכם בכ-97.1 מיליון דולר בהשוואה לכ-71.9 מיליון דולר בסוף 2022. צבר ההזמנות אינו כולל הסכמי מסגרת בסך של כ-51.6 מיליון דולר אשר להערכת החברה ימומשו בסבירות גבוהה. עיקר הגידול בצבר אל מול הרבעון הקודם נובע מהזמנות משמעותיות שקיבלה החברה במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2023. כאשר, לאחר תאריך המאזן דיווחה החברה על קבלת הזמנות בסך מצטבר של כ-7.4 מיליון דולר.

ההון העצמי של החברה ביום 31 בדצמבר 2023 הסתכם בכ-80 מיליון דולר, המהווה כ-66.4% מהמאזן לעומת כ-69.3 מיליון דולר, שהיווה כ-65.3% מהמאזן ליום 31 בדצמבר 2022. הגידול בהון העצמי נובע בעיקר מהרווח הנקי בתקופת הדוח.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

נכון לטרם פתיחת המסחר הבוקר, מניית אורביט עלתה ב-5.3% מתחילת השנה למחיר של 26.1 שקל ושווי שוק של 648.4 מיליון שקל.

מנכ"ל אורביט, דניאל אשחר, אומר בראיון לביזפורטל כי "2023 הייתה השנה עם ההישגים הכי גבוהים של אורביט אי פעם כמעט בכל הפרמטרים. השיפור המשמעותי הוא כמובן בצבר שמעיד על כך שהרבעונים הבאים יהיו הרבה יותר בריאים והרבה יותר חזקים. אנחנו לאט לאט צומחים וכיום אנחנו מכוונים לגדול באופן הרבה יותר משמעותי. אנחנו מקבלים הזמנות מקבלנים, מאינטגרטורים ומפרויקטים שונים אך אנחנו לא מוכרים ישירות לגופים ביטחוניים ולכן יש דיליי בין יציאת הפרויקט לשוק להגעת ההזמנה אלינו. אז הצבר ימשיך לגדול ואני חושב שהשנה עשינו יחסית גידול. צריך לזכור שברבעון האחרון היו לנו הרבה אנשי מילואים ואמנם רצינו לצמוח דו-ספרתי אך צמחנו קצת פחות מכך, סביב ה-7%, לצד הגידול ברווח התפעולי ובצבר. בסך הכל זו הייתה שנה מאוד טובה אבל הכי חשוב זה שהנחנו תשתיות מצוינות לרבעונים הבאים".

באיזה תחום ראיתם ב-2023 את הצמיחה הגדולה ביותר? מדוע?
"אנחנו מניחים היום תשתיות לתקשורות לוויינים ניידות ונכנסים לסגמנטים נוספים שחלקם הם כתוצאה מהמלחמה גם פה וגם באוקראינה - רכבי קרקע, רכבים משוריינים, טנקים, נגמ"שים וכו' היות שבשדה הקרב ישנו קושי גדול להשיג תקשורת, קושי שמגביר את הצורך בפתרונות מסוג זה. כלומר אנחנו נכנסים לשוק אותו המוצר שפיתחנו לאוויר רק לצרכי היבשה. כלומר הנחנו תשתיות, סיימנו לפתח מוצרים וכעת אנחנו מרחיבים את מוטת השימושים שלהם, קרי המעבר לצרכי היבשה אך גם לתחום הימי לכלים יותר קטנים ולצוללות מה שמרחיב לנו את הפוטנציאל של פלח השוק בצורה דרמטית. אז אם אני צופה צמיחה יחסית משמעותית זה בתחום הזה.

"ב-2024 אני מניח שהשוק הזה יגדל והשוק של התצפית מהחלל יגדל. יש היום מגמה שבה חברות גלובליות גדולות כמו אמזון ואפל שמשגרות לוויינים לחלל ורוצות להעביר מידע ישירות לטלפונים הניידים. אם עד היום התקשורת הייתה באמצעות אנטנות שפרוסות בשטח אז בעתיד הקרב המידע יגיע ישר מהחלל באמצעות תחנות קרקע שממסרות. אנחנו נמצאים בתחום הזה והתחלנו לקבל הזמנות מכל מיני מקומות אם כי בקצבים איטיים כרגע ואני מניח שגם התחום הזה יגדל. באופן כללי כל מגמת הקישוריות ממש מתפוצצת, בין אם זאת המלחמה באירופה או הצפי למלחמה בין סין לטאיוואן וכדומה".

תוכל להרחיב על ההשפעה שחוויתם בעקבות המלחמה בארץ?
"ממשרד הביטחון קיבלנו הזמנות בהיקף של 22 מיליון דולר כשאת חלקן סיפקנו ואת החלק הארי נספק במהלך השנה הנוכחית. המלחמה יצרה כידוע צרכים אצל התעשיות הגדולות - רפאל, תעשייה אווירית ואלביט - שהן קונות מאיתנו חלק מהמוצרים לפתרונות שלהן. כלומר כאשר החברות הללו גדלו בצבר אזי חלק מזה משורשר אלינו. המלחמה בעצם מייצרת צורך. כאן בארץ המלחמה גרמה לשוק הישראלי לצרוך יותר וגרמה ללקוחות מסביב להתכונן יותר טוב ולהתחיל להשקיע יותר בביטחון מאשר השקיעו בעבר".

בכמה אתה מעריך את ההכנסות מהמלחמה מסך ההכנסות של 2023?
"זה פחות מהותי כרגע אבל זה יבוא לידי ביטוי בעיקר ברבעונים הבאים. כלומר רוב צבר ההזמנות מהמלחמה נראה בדוחות הכספיים של 2024. עשינו המון פעילות מול משרד הביטחון כששיקמנו להם רכיבים אבל אלו מיליוני דולרים בודדים כרגע. בהמשך נראה".

מי הם הלקוחות הגדולים ביותר בצבר ההזמנות?
"יש לנו 270 לקוחות פעילים בעולם כאשר כמה מהם גדולים אך אין לקוח משמעותי אחד שמחזיק אותנו. אנחנו מפזרים 75% לייצוא (כאשר 25% זה לארה"ב, 22% איפא"ק וכו') ו-25% לשוק הישראלי, אבל באופן כללי יש לנו פיזור יפה בכל היבשות בין אם זה הודו, אירופה, המזרח הרחוק ועוד. במקביל אנחנו נכנסים עכשיו למדינות חדשות כמו יפן בה לא היינו פעילים, מדינות סקנדינביה והמפרציות בהן לא היינו מספיק פעילים ומינינו חברת לוביסטים בארה"ב כדי להגדיל את הפעילות".

איך אתה רואה את הצמיחה של החברה בשנתיים הקרובות?
"אני שם לעצמי רף תחתון של גידול דו-ספרתי אך אני רוצה להאמין שמעבר לזה אפשר לעשות יותר. עם זאת, יש מקומות שבהן התחרות היא לא תמיד מאוזנת לאור העובדה שאנחנו חברה ישראלית ומספר סיבות אחרות ושיקולים זרים שבגינן אנחנו עשויים שלא לקבל עסקאות. בשורה התחתונה, בדו-ספרתי אנחנו יודעים לגדול בזכות עצמנו אך מעבר לכך זה כבר תלוי בעוד מספר גורמים".

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אחרי פקיעה גבוהה מתוזמנת אפשר להוריד (ל"ת)
    פקיעה 28/03/2024 10:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הבלתי פוסקים
    הראיונות 28/03/2024 10:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    של מנכל"ים אינטרסנטים לא מריחים טוב,תנו למנייה לדבר
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות