באפ משתפרת בתוצאות ולא שוקלת הנפקה בחו"ל
מניית באפ נפלה מסוף 22' ב-80%, אבל בשלושה חודשים היא זינקה ב-80%, לשווי של 53 מיליון שקל. היא עדיין בחצי מחיר לעומת המחיר לפני שנה וחצי, ועדיין משהו קורה בחברה משוק הגיימינג שמצליחה להקטין את ההפסדים בצורה מרשימה.
"תעשיית הגיימינג הגיעה כבר להיקף של 185 מיליארד דולר, וזה רק הולך וגדל". כך אומר עילי דה- בר, מנכ"ל באפ טכנולוגיות Buff)), שפיתחה פלטפורמה ליצירת מועדוני לקוחות בגיימינג, ואחד משלושת מייסדי החברה.
דוחות באפ מצביעים על כיוון חיובי: החברה צמצמה את ההפסד התפעולי שלה בשנת 2023, וברבעון האחרון אף הגיעה לרווח תפעולי, ומקווה להמשיך במגמה זו, הודות להסכמי התקשרות שונים בהיקף כולל של 1.3 מיליון דולר, שיצרה בתחום הקמפיינים הישירים.
את המחצית השנייה של 2023 סיימה החברה עם צמצום משמעותי של ההפסד התפעולי לכ-385 אלף דולר בלבד, לעומת הפסד תפעולי בסך כ-3.8 מיליון דולר במחצית השנייה של 2022. סך הכנסות החברה במחצית השנייה של 2023 צמחו בכ-11.5% לכ-3.9 מיליון דולר, לעומת כ-3.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה.
באפ הוקמה בשנת 2018 על ידי עילי דה-בר (CEO), אופיר גרטנר (CRO) ואופיר שרעפי. ב-2021, בהייפ של הבורסה, הנפיקה החברה את מניותיה בבורסה התל אביבית, והפכה להיות החברה הראשונה בתחום הגיימינג שהונפקה בתל אביב. מי שרכש מניות באותה הנפקה והפך לבעל המניות הגדול בבאפ (13.66%), הוא נועם לניר, שעשה את הונו מתחום ההימורים המקוונים. לניר משמש כיו"ר באפ. בעל עניין נוסף הוא יואב חרל"פ סגן יו"ר כלמוביל, יבואנית רכבי מרצדס, מיצובישי ויונדאי.
לדברי דה-בר, "בהחלט יש מחשבה על להנפיק מחוץ לישראל". החברה הינה חברת הגיימינג הישראלית הראשונה שהונפקה בבורסה בת"א, משרדיה בהרצליה.בקורונה היה בוסט המשתמשים היו בבית. יש תעשיות שמאוד הרוויחו מהדבר הזה.
לדברי דה בר, תעשיית משחקי הווידיאו גדל משנה לשנה, ולמרבה ההפתעה, הגיל הממוצא של הגיימר בארה"ב, הוא 33. שני שליש משכבת הגיל הרלבנטית – 18-34, משחקים לפחות פעם בשבוע. תחום הגיימינג קיבל בוסט משמעותי בקורונה, אז נרשם גידול של כ-13% בהיקף התעשייה של הגיימניג, וגידול שהיה צפוי להתרחש בתוך עשור, התרחש בתוך שנתיים-שלוש בלבד.
מודל ההכנסה של באפ דומה לספוטיפיי: מינוי חינמי עם פרסומות, ושני סוגי מינויים ללא פרסומות – ב-3.99 דולר וב-7.99 דולר. במהלך 2023, ומיוחד ברבעון האחרון, התקשרה החברה בהסכמים שהניבו לה הכנסות נוספות מעבר להכנסות הרגילות מדמי המינוי. יחד עם ישרכארט, השיקה באפ יתר את כרטיס Buffpay, כרטיס אשראי חוץ בנקאי, המעניק הטבות לשחקני הגיימינג, ברכישת מוצרים רלבנטיים לעולם הגיימינג. כמו כו, השיקה באפ קמפיין עם מותג משקאות האנרגיה, Monster, שהתקיים במשך חודש ימים על גבי הפלטפורמה שלה והניב הכנסה של 375 אלף דולר.
גולת הכותרת של פעילות החברה באחרונה, היא התקשרות עם מותג האולימפיאדה, ופרוקטר אנד גמבל, הנותנת חסות למשחקים האולימפיים, שעיקרו חשיפת המותג לשכבת הגיל הרלבנטית לעולם הגיימינג. "הם רואים בזה משהו ארוך טווח", אומר דה-בר, "כי חשוב להם להגיע לקהל הזה".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה