
המרוויחות הגדולות מהפאניקה של הציבור - רשתות הקמעונאות
ראינו את זה בקורונה, ראינו את זה אחרי ה-7.10, וכנראה שאנחנו רואים את זה גם עכשיו - מנתוני שבא עולה כי הרכשיות בכרטיסי אשראי הבוקר עלו ב-8% לעומת אותן שעות בשבוע שעבר כאשר סביר להניח שרוב העלייה הגיעה מהוצאות של הישראלים ברשתות הקמעונאות.
הפאניקה של הישראלים מובילה אותם להסתער על רשתות הקמעונאות ולרכוש כמה שיותר אספקה למקרה של תקיפה רחבה ושהות ארוכה במקלטים. רק לפני מספר חודשים הוציא פיקוד העורף חידוד להנחיה לה נתן הציבור משקל יתר שדיברה על אפשרות של שהיה ממושכת כזו.
ועכשיו, אחרי המתקפה הרחבה וההיסטורית של איראן כנגד ישראל, תרחישי האימים חזרו לראשם של הישראלים ששוב מסתערים ורוכשים מכל הבא ליד בכדי להיות מוכנים להסלמה.
בתחילת המלחמה רכישות המזון עלו ב-20% כשהמכירות ברשתות הקמעונאיות המובילות עלו על פי ההערכות בין 10% ל-20%, אך עם זאת בחודשים ספטמבר עד נובמבר 2023 נרשמה ירידה של 4.6% בפידיון (מכירות) של רשתות השיווק, זאת אחרי ירידה של 2.3% (במחירים קבועים) בשלושת החודשים שבין יוני - אוגוסט 2023.
לעומת זאת חלה עלייה בחודשים ספטמבר-אוקטובר ברכישת מזון. בחישוב שנתי, נרשמה עלייה של 2.7% (במחירים קבועים) בפדיון של רשתות המזון, לאחר עלייה של 2.2% (במחירים קבועים) בחודשים יוני - אוגוסט.
ניתן לראות את ההשפעה החיובית של המלחמה על הרשתות כמובן בדוחות - הכנסות שופרסל שופרסל 1.11% למשל עלו בכ-3.9 מיליארד שקל, המהווים גידול של כ-7% לעומת כ-3.65 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. המכירות בסניפים זהים גדלו בכ-6.9% ברבעון הרביעי לשנת 2023 לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
רמי לוי רמי לוי 0.56% הציגה ברבעון הרביעי צמיחה של 3.6% בהכנסות לכ-1.76 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.69 מיליארד שקל ברבעון המקביל בשנת 2022, כאשר לדברי החברה הצמיחה בהכנסות ברבעון נבעה בעיקר מעלייה בפדיון חנויות זהות בשיעור של כ-2.7% במגזר קמעונאות.
- עזריאלי משדרגת את הצעת הרכישה לצמח המרמן ב-35% ל-855 מיליון שקל
- קווינקו מוכרת חלק מהקרקע קמבודיה; המניה קופצת ב-16%
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
ההכנסות של יוחננוף יוחננוף 1.95% ברבעון הסתכמו בכ-1.13 מיליארד שקל, צמיחה של כ-15.4% לעומת כ-982 מיליון שקל ברבעון המקביל, כאשר החברה ציינה כי הגידול ברבעון נובע ממכירות בחנויות חדשות שנפתחו בסך של כ-66 מיליון שקל, גידול במכירות חנויות זהות בסך של כ-80 מיליון שקל ומגידול בהכנסות זול סטוק בסך של כ-5 מיליון שקל.
- 2.בת אל 14/04/2024 17:38הגב לתגובה זורשת מצויינת
- 1.דניאל 14/04/2024 17:03הגב לתגובה זומי שקנה בהסתערות ישתמש בזה במקום לרכוש מחדש