לקראת הכנסות ראשונות: אקוואריוס תבצע פיילוט בארה"ב תמורת 150 אלף דולר

חברת EnviroCharge, המפעילה עמדות טעינה לרכבים חשמליים בארצות הברית, צפויה להזמין בעבור אגף התחבורה של מדינת קליפורניה כ-2,550 מערכות לייצור חשמל מבוזר של אקוואריוס; מניית אקוואריוס קופצת ב-10%

 | 
telegram
(3)

חברת אקוואריוס מנועים אקוואריוס מנוע +1.01% אקוואריוס מ 129.5 +1.01% אקוואריוס מנוע בסיס:128.2 פתיחה:122.5 גבוה:130.9 נמוך:121.9 תמורה:197,419 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  חתמה על מזכר הבנות עם חברת אינביירו (EnviroCharge) האמריקאית, המפעילה עמדות טעינה לרכבים חשמליים, במסגרתו תספק את המערכת שפיתחה תמורת סכום של 150 אלף דולר. במידה וההסכם אכן יצא לפועל מדובר בבשורה עבור החברה, שמאז שנרשמה למסחר בתל אביב, טרם הציגה הכנסות משמעותיות.

חברת המנועים החשמליים הישראלית, שנכנסה לבורסה בתל אביב במהלך שנת 2020, נמצאת בימים אלו בצומת דרכים. לפני כארבע שנים, רשמה החברה את מניותיה למסחר לפי שווי של 1 מיליארד שקל, תוך שהיא נישאת על גלי הגאות בשווקי ההון. אלא שמאז התקשתה החברה להתרומם, ובעיקר להציג הכנסות בזמן שהיא שורפת מזומנים בקצב גבוה. מה שהציב את בעלי השליטה בחברה, ובראשם מריוס נכט ולאון רקאנטי, בפני הצורך לקבל החלטות קריטיות בנוגע לעתידה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מצד אחד הם יכולים להמשיך לתמוך בחברה דרך הנפקה, כשהנפקת זכויות היא הפתרון הקלאסי מבחינתם. לחלופין הם יכולים לנסות להכניס שותף אסטרטגי, או לקנות את הפעילות של המנועים ולהשאיר את אקוואריוס כשלד בורסאי. אופציה נוספת היא להמשיך בתוכנית ההתייעלות ולקוות שהמכירות יגיעו והחברה תצליך להסתדר לבד. על אף שבחודשים האחרונים נדמה היה שהאפשרות האחרונה היא זו עם הסיכויים הנמוכים ביותר, כעת מאותת החברה לשם מועדות פניה.

החברה תציג לראשנה מכירות?

על פי הודעת החברה, מזכר ההבנות עם חברת אינביירו האמריקאית, מגיע כחלק מפיילוט שעורך אגף התחבורה של מדינת קליפורניה. במסגרתו תספק אקוואריוס, את המערכת לייצור חשמל מבוזר שפיתחה (AQ150) המאפשרת טעינה אולטרה מהירה (150kW) של רכבים חשמליים. מדובר למעשה באב טיפוס של המערכת, שיסופק בתוך 12 חודשים ממועד החתימה, כאשר בתוך 6 חודשים ממועד החתימה, הצדדים יסכימו על מפרט מדדי ביצוע שהמוצר יידרש לעמוד בהם - "מדדי ה-KPI". עם השלמת הפיילוט ינהלו הצדדים משא ומתן על תנאי הסכם סופי שייחתם ביניהם, במסגרתו תרכוש EnviroCharge את המערכת לצורך מתן שירותים בקליפורניה, ארה"ב.

בתמורה לפיילוט, תשלם אינביירו תשלם לאקוואריוס כ-150 אלף דולר, כאשר 20% מהתמורה תשולם בתוך שלושה חודשים ממועד החתימה, 40% נוספים עם הסכמת הצדדים על ה-KPI, 20% במעמד התקנת המערכת באתר ההתקנה, והיתר לאחר חודש מתחילת הפיילוט. להערכת EnviroCharge, בין השנים 2025 עד 2027, היא צפויה להזמין בעבור אגף התחבורה של מדינת קליפורניה מערכות של החברה מעל 2,000 מערכות, לפי הצפי הבא: בשנת 2025 יוזמנו 50 מערכות, בשנת 2026 יוזמנו 500 מערכות ובשנת 2027 יוזמנו 2,000 מערכות.

ההודעה מגיעה לאחר שבחודש שעבר חתמה החברה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם EnviroChage. זאת לצד חתימה על הסכם דומה עם חברה אמריקאית נוספת בשם Suburban Propane, העוסקת בשיווק והפצה של דלקים נקיים. לפי החברה, מטרת שיתוף פעולה בין החברות הינו לצורך תכנון וייצור של פתרון להטענה אולטרה מהירה (Ultra-Fast Charging) של רכבים חשמליים ומכירתו ללקוחות פוטנציאליים.

אריאל גורפונג מנכ"ל אקוואריוס: "בהמשך לחתימה על הסכם שיתוף הפעולה האסטרטגי ביננו לבין חברות EnviroCharge ו-Suburban Propane Partners, קיבלנו הזמנה מ-EnviroCharge לאספקת מערכות הכח שלנו למדינת קליפורניה, אגף התחבורה. המערכות שלנו מיועדות לתמוך בהגדלת תשתית טעינת הרכבים החשמליים של מדינת קליפורניה הנדרשת על מנת לתמוך בהפחתת פליטות גזי החממה במדינה.

"כמו כן, המערכת שלנו, שאינה תלויה ברשת החשמל, מיועדת להשלים את החוסר ההולך וגדל בחשמל מרשת החשמל כמו גם תספק חשמל באיזורים אורבניים המוגדרים כ-hard-to-electrify, אתרי בניה ואיזורי חקלאות, ובקהילות מרוחקות מאיזורים אורבניים. מדינת קליפורניה, ידועה ככזו המובילה בארה"ב בכל הנוגע להורדת גזי החממה, ויישום המערכת שלנו, ביחד עם EnviroCharge, יתמוך גם במטרת מושל קליפורניה להשגת 100% מכירות ZEV (Zero-Emission Vehicles) עד 2035. אנחנו מאמינים שההזמנה למדינת קליפורניה, תהווה תמריץ למדינות וחברות נוספות בארה"ב, שעם חלקן אנחנו בקשר, ליישם את המערכת שלנו לטעינה אולטרה מהירה של רכבים חשמליים".

משווי של מיליארד שקל להערת עסק חי

אקוואריוס הוקמה בשנת 2014 על ידי שלושה יזמים: גל פרידמן (היו"ר לשעבר), אריאל גורפונג (המנכ"ל) ושאול יעקובי (סמנכ"ל הטכנולוגיות). החברה פיתחה ומייצרת מנוע לינארי קטן לייצור חשמל השוקל כ-10 קילוגרם, בעל מנגנון בעירה פנימית המיועד בעיקר לשימוש בגנרטורים. בניגוד למנועים המסורתיים הגדולים, במנוע של אקוואריוס קיים חלק נע אחד בלבד והוא הופך דלק לחשמל ללא שימוש בשמן. בשל גודלו ומשקלו הקל, המנוע בעל נצילות מכנית גבוהה המאפשרת פליטת גזים וזיהום נמוך. כיום, פועלת החברה בשני תחומי פעילות מרכזיים - טלקום ורכבים חשמליים.

בשנת 2020 במהלך משבר הקורונה ובחסות הגאות בשווקים, הנפיקה החברה את מניותיה למסחר בבורסה בתל אביב לפי שווי של 1 מיליארד שקל. ההתחלה הייתה טובה, שווי החברה זינק בחודשים הראשונים לכ-1.7 מיליארד שקל.  ״גודלו של שוק המערכות ההיברידיות ברכב הוא יותר מ-100 מיליארד דולר, ושל שוק המערכות ההיברידיות בטלקום יותר מ-45 מיליארד דולר, כך שגם אם נתפוס נתח שוק קטן מדובר בהכנסות משמעותיות לחברה״, אמר גל פרידמן, היו"ר והמייסד של החברה בראיון לביזפורטל חודש לאחר ההנפקה.

מספר חודשים לאחר מכן, הודיעה אקוואריוס על מזכר הבנות עם חברת האנרגיה Kampac International (KIP) להקמה משותפת של מפעל באיחוד האמירויות לייצור מוצרים לתעשיית הרכב, המבוססים על הטכנולוגיה שפיתחה. במסגרת המזכר, ניתנה ל-KIP אופציה לרכישה של עד 10% מאקוואריוס לפי שווי חברה של 5 מיליארד דולר. אך האופציות מעולם לא מומשו ומשקיעי החברה נותרו לתהות כיצד הוא חושב והאם בכלל היה סיכוי שהאופציות ימומשו.

באותו ראיון, שניתן חודש לאחר ההנפקה, העריך פרידמן כי ההכנסות ראשוניות יחלו לזרום לחברה ברבעון האחרון של 2021. אלא שבחלוף שלוש שנים, החברה עדיין לא מדווחת על הכנסות, לא משוק הטלקום ולא משוק הרכב החשמלי. במקביל המזומנים של החברה הולכים ואוזלים, ולאחר שבשנת 2023 היא הפסידה כ-17 מיליון שקל, היא נותרה כמעט ללא מזומנים. דבר שהביא את רואי החשבון שלה להוסיף "הערת עסק חי" לדוחות השנתיים האחרונים, כלומר להביע ספקות ביחס ליכולת של החברה להמשיך ולפעול בשנה הקרובה.

בכדי להמשיך בפעילות הודיעה החברה ביולי האחרון על תוכנית התייעלות לצמצום משמעותי של הוצאותיה. תחילה תפעל החברה לחסכון עלויות חודשי של כ-200 אלף בחודש, ובהמשך היא מתחייבת לחסכון נוסף של כ-25% מקצב ההוצאות התפעולי הנוכחי שלה. כעת תצטרך החברה להוכיח למשקיעים שהיא מסוגלת להציג הכנסות משמעותיות, שיאפשרו לה להמשיך ולפעול ואף לגייס סכום נוסף, שיעניק לה מעט "מרווח נשימה" לשנים הקרובות. ההודעה היום, בהנחה שאכן הדברים יבשילו לכדי הכנסות ולא יתבררו כעוד סיבוב על חשבון המשקיעים, היא בהחלט צעד בכיוון.

תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עובדים עליכם אין כלום (ל"ת)
    Terry 06/05/2024 13:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    אקווריוס אלקטרויאן בסוף יעשו מהמניות טפטים
    אלי 06/05/2024 13:15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חברות של כלום ושום דבר פיילוטים ועוד פיילוטים ועוג פיילוטים
    סגור
  • הנפקות של רמאים
    יוסי 06/05/2024 15:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אקוואריוס הבטיחה מנוע מהפכני שיכבוש את שוק המנועים[ראו מצגות ופרסומים]נכון להיום המניה שחקה ערך החברה ב-98% .וטרם מכרה מנוע אחד .קבוצה של נוכלים.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות