המשקיעים החדשים באקוואריוס מבטיחים: "לא באנו לעשות סיבוב"

אלי פולטוב, בעל עסק לתיווך נדל"ן, צפוי להפוך יחד עם שותפו, אלכס צ'רנילובסקי לדמות החזקה בחברת המנועים החשמליים שהתקשתה להתרומם עד כה; "אנחנו פה בשביל להצליח. אם מסתכלים על כמות ההודעות שהוציאה החברה, אז היו יותר הודעת מאשר מעשים, ואנחנו אנשי מעשים"
 | 

"אנחנו מקווים שבנאסד"ק יבינו את הפוטנציאל של אקוואריוס", כך אומר בראיון לביזפורטל אלי פולטוב, מי שיחד עם איש העסקים אלכס צ'רנילובסקי צפוי להזרים 17 מיליון שקל לחברה, ולנסות לרשום את מניותיה למסחר מעבר לים. בינתיים הוא משרטט את התוכניות שלהם עבור החברה, ולא חוסך בביקורת על מי שניהלו אותה עד כה, והביאו אותה למצב שהיא מתמודדת עם "הערת עסק חי" בדוחות.

פולטוב, שנכנס לאחרונה לאקוואריוס, הוא בעל עסק לתיווך בשם ארמון, שמנוהל כיום לדבריו, על ידי אחיו. לפולטוב עסקי נדל"ן משותפים עם צ'רנילובסקי, מדען ותעשיין, שבבעלותו חברת ענק בשם IV Group, העוסקת בכרייה של אוצרות טבע ברוסיה, קזחסטן, ומדינות נוספות באזור, ומעסיקה כ-10,000 עובדים. אגב, צ'רנילובסקי העתיק את מקום מגוריו לישראל רק במהלך השנה שעברה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

לדבריו הקשר שלהם עם אקוואריוס התחיל לאחר שצ'רנילובסקי, "התאהב במוצר של אקוואריוס", ואף קיבל חוות דעת מהמהנדסים שהוא מעסיק. "הם אמרו שזה העתיד. הוא שכנע אותי להשקיע, וכך נכנסנו לאקוואריוס, לאחר שקיימנו שם מספר פגישות". השניים החלו לקנות מניות של החברה, והגיעו לאחזקה משותפת של כמעט 15% (8.67% של צ'רנילובסקי  ו-6.16% של פולטוב). כעת, ההחזקה של השניים צפויה לגדול עם הקצאת המניות בעקבות ההשקעה, אשר יהוו כ-18.5% ממניות החברה, ויחד הם צפויים להוות למעשה בעלי השליטה. מה שצפוי להפוך אותם לאנשים החזקים בחברה, על חשבונו של מריוס נכט שהיה עד כה הדמות הדומיננטית מבין בעלי המניות.

פולטוב לא חוסך בביקורת על מי שהובילו את החברה עד כה, ואומר שהיא סבלה ממספר בעיות, ובין היתר ממערך מכירות לא מתאים. לדבריו, הם הבהירו להנהלת החברה כי הם לא באו לעשות סיבוב על אקוואריוס. "אמרנו לחברה כשנכנסנו, שאנחנו לא באנו בשביל לעשות מניפולציות. אנחנו פה בשביל להצליח. אם מסתכלים על כמות ההודעות שהוציאה החברה, אז היו יותר הודעת מאשר מעשים, ואנחנו אנשי מעשים".

כעת, עם הזרמת הכסף מקווים השניים כי הדבר יאפשר לחברה לעלות מדרגה, והפוטנציאל שלה ימומש. "החברה צריכה את הכסף הגדול, ולכן אנו רוצים לגייס בארה"ב,  אני מקווה שבשוויים יותר גבוהים. אנו רוצים לתת הזדמנות לעסק להגיע למכירות, וכרגע הכסף שהזרמנו יאפשר לחברה להתארגן לתקופה הקרובה. היא גם צמצמה הוצאות, אם כי צריך לצמצם עוד". לדבריו הרעיון להנפיק מעבר לים הגיע מכיוונו של השותף - "אלכסנדר רוצה להנפיק בארה"ב, כי הוא מבין שבארה"ב יותר מעריכים דברים כאלה, ואני חושב שהוא צודק". 

"אנו רוצים לקדם כמה שיותר הסכמי פיילוט, בכדי לקדם את המוצר. בארה"ב יודעים מה המשמעות של חוזה עם קליפורניה, בישראל פחות מבינים את זה. אנו מתכוונים להיכנס ולעבוד קשה, זו  לא השקעה בורסאית קלאסית. אלכסנדר הוא לא איש שוק ההון, הוא בנה ברוסיה חברות עם אפס גיוס. בחברה שלו שותפים הוא והבן שלו".

אקוואריוס, המפתחת מנוע חשמלי, נכנסה באחרונה לתחום הרכבים החשמליים. החברה דיווחה לפני יומיים, כי חתמה על מזכר הבנות עם חברה אמריקנית, לפיילוט בהיקף של 150 אלף דולר, עם אגף התחבורה של מדינת קליפורניה. לדברי פולטוב, הוא מקווה כי הזרמת הכסף תסייע לחברה לפתח את המוצר שלה, וכי ההסכם בקליפורניה, יפתח לאקוואריוס פתח למדינות אחרות, שכן "קליפורניה היא מדינת מפתח."

אתם מתכוונים למחוק את מניות החברה מהמסחר בתל אביב?
"אני לא יכול לדבר על כל מה שאנו מתכננים, אבל לאלכסנדר חשוב שזה פרי פיתוח ישראלי".

ההנפקה בנאסד"ק כרוכה בעלויות משמעותיות נראה השקעה נוספת?
"נכון, ואם נצטרך להשקיע עוד, נשקיע.  אנו רק בתחילת דרכנו. אני מקווה שנוכל להקטין עוד הוצאות, כי כבר זיהינו שיש לחברה הוצאות גבוהות. בכל אופן, לא  באנו לעשות סיבוב. אמרנו לחברה כשנכנסנו, שאנחנו לא פה בשביל לעשות מניפולציות". 

משווי של מיליארד שקל להערת עסק חי

אקוואריוס הוקמה בשנת 2014 על ידי שלושה יזמים: גל פרידמן (היו"ר לשעבר), אריאל גורפונג (המנכ"ל) ושאול יעקובי (סמנכ"ל הטכנולוגיות). החברה פיתחה ומייצרת מנוע לינארי קטן לייצור חשמל השוקל כ-10 קילוגרם, בעל מנגנון בעירה פנימית המיועד בעיקר לשימוש בגנרטורים. בעלי השליטה הנוכחיים הם מריוס נכט, ממייסדי צ'קפוינט, וליאון רקנאטי. 

בשנת 2020 במהלך משבר הקורונה ובחסות הגאות בשווקים, הנפיקה החברה את מניותיה למסחר בבורסה בתל אביב לפי שווי של 1 מיליארד שקל. ההתחלה הייתה טובה, שווי החברה זינק בחודשים הראשונים לכ-1.7 מיליארד שקל.  ״גודלו של שוק המערכות ההיברידיות ברכב הוא יותר מ-100 מיליארד דולר, ושל שוק המערכות ההיברידיות בטלקום יותר מ-45 מיליארד דולר, כך שגם אם נתפוס נתח שוק קטן מדובר בהכנסות משמעותיות לחברה״, אמר גל פרידמן, היו"ר והמייסד של החברה בראיון לביזפורטל חודש לאחר ההנפקה.

מספר חודשים לאחר מכן, הודיעה אקוואריוס על מזכר הבנות עם חברת האנרגיה Kampac International (KIP) להקמה משותפת של מפעל באיחוד האמירויות לייצור מוצרים לתעשיית הרכב, המבוססים על הטכנולוגיה שפיתחה. במסגרת המזכר, ניתנה ל-KIP אופציה לרכישה של עד 10% מאקוואריוס לפי שווי חברה של 5 מיליארד דולר. אך האופציות מעולם לא מומשו ומשקיעי החברה נותרו לתהות כיצד הוא חושב והאם בכלל היה סיכוי שהאופציות ימומשו.

באותו ראיון, שניתן חודש לאחר ההנפקה, העריך פרידמן כי ההכנסות ראשוניות יחלו לזרום לחברה ברבעון האחרון של 2021. אלא שבחלוף שלוש שנים, החברה עדיין לא מדווחת על הכנסות, לא משוק הטלקום ולא משוק הרכב החשמלי. במקביל המזומנים של החברה הולכים ואוזלים, ולאחר שבשנת 2023 היא הפסידה כ-17 מיליון שקל, היא נותרה כמעט ללא מזומנים. דבר שהביא את רואי החשבון שלה להוסיף "הערת עסק חי" לדוחות השנתיים האחרונים, כלומר להביע ספקות ביחס ליכולת של החברה להמשיך ולפעול בשנה הקרובה.

בכדי להמשיך בפעילות הודיעה החברה ביולי האחרון על תוכנית התייעלות לצמצום משמעותי של הוצאותיה. תחילה תפעל החברה לחסכון עלויות חודשי של כ-200 אלף בחודש, ובהמשך היא מתחייבת לחסכון נוסף של כ-25% מקצב ההוצאות התפעולי הנוכחי שלה. כעת, לאחר החתימה על ההסכם המסחרי הראשון בארצות הברית, והשקעה של  פולטוב וצ'רנילובסקי תקווה החברה לצאת לדרך חדשה.

תגובות לכתבה(10):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    הכל יחסי
    אנונימי 09/05/2024 07:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מילא להמר על חלום ב 100 מיל שח אבל להמר על חלום שקרי ב 3 מיליארד ?? ראה אלקטריאוו שם עסקי האוויר הרבה יותר משמעותיים .זאת הרצת מניות הכי גדולה בהיסטוריה של הבורסה.הכל לופטגשאפט.רז אקוואריוס כמו אחרות הן חלום שחלק יתממש והרוב לא אבל אלקטריאון זה פשע מאורגן
    סגור
  • 9.
    זכרו זה הזמן לצאת
    מייזר 09/05/2024 06:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שיהיה ברור תחכו עוד קצת ותבינו שכל הנפקה מפסידים אותו תוך רבעון שתיים וזה לא יגמר זה הזמןלצאת אין מנוע ואין פיילוט הכל טוב לסיבוב רק שלא יעשו בקרוב הסכם עם האירנים
    סגור
  • 8.
    עשתה סיבוב מ97 לכמעט 400
    בועתי 09/05/2024 00:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זו נישה בועתית - מקווה שלא ינפיקו כי בארהב כי מניסיון 90% מהחברות חוטפות שם בהנפקה. בינתיים החברה יכולה לעלות לכוון שווי של 200 מיליון שקל על " הפוטנציאל"
    סגור
  • 7.
    חכמים קונים בזול
    תצליחו בע״ה 08/05/2024 22:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי שכולם קנו במיליארד פלוס אהבתי את הגישה בהצלחה
    סגור
  • 6.
    חברה שלקחה כסף מהציבור לחלק שכר למקורבים... אבל אם
    הזוי 08/05/2024 22:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מישהו יתעורר, אפשר להגיע לשמיים עם המוצר!!
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    פרויקט של 150 אלף דולר האספקה עוד שנה הרצת המניה ב-200% (ל"ת)
    אנונימי 08/05/2024 21:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    פרייארים לא מתים
    איאהה 08/05/2024 21:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איך מנוע שפותח בטיוטא וניגנז לאחר השקעות עצומות יעבוד בהמרצת גאוני נדל"ן ואוליגרכים שיכורים
    סגור
  • 3.
    תפסו מתווךואוליגרך ועבדו עליהם חברת פח
    טלי 08/05/2024 20:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה שאין בה כלום ושום דבר חוץ מפיילוטים ועוד פיילוטים
    סגור
  • 2.
    יעשו עליהם סיבוב
    דניאל 08/05/2024 19:05
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מה שלא הצליח עד היום ושרפו את כל המזומנים לא יצליח בעתיד אחרת ממזמן חברת ענק הייתה רוכשת אותם מצאו שני פראיירים חדשים
    סגור
  • 1.
    כתבת יחצנות שאין בה כלום
    אנונימי 08/05/2024 18:26
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כן הצמד פולטוב וצרנילו יצאו את החברה נו.... באמת
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות