יונייטד איירליינס מאריכה את השעיית הטיסות לישראל- אל על תושפע?
היקף חברות התעופה הזרות הפועלות בנתב"ג טרם חזר לתקופה טרם פרוץ המלחמה בדרום וכיום פועלת בו כ-20-30 חברות תעופה זרות לעומת כמעט כפול מקיץ 2023.
ההיעדרות הבולטת ביותר היא של חברות הלואו-קוסט וחברות התעופה האמריקאיות. ריינאייר ואיזיג'ט עדיין לא חזרו לטוס לתל אביב ואילו וויז-אייר שחזרה צמצמה את מספר היעדים והתדירויות באופן משמעותי. החברות הללו ריכזו כמות טסים גדולה במיוחד והיעדרותן הגילה בהתאמה את נפח הטיסות של החברות הישראליות בנתב"ג שהטיסו בחודש אפריל 695,865 נוסעים, המהווים כ-60.1% מכלל הנוסעים בשדה התעופה, כפול מחודש אפריל 2023.
אחד הקווים החמים ביותר הם אלו בין ישראל לארה"ב. 4 חברות הפעילו טיסות ישירות בין המדינות בהן אל על ושלושת הענקיות האמריקאיות - יונייטד איירליינס, דלתא איירליינס ואמריקן איירליינס. אל על לא חדלה לרגע את הטיסות בקו להבדיל מהחברות האמריקאיות שהפסיקו את פעילותן בישראל מיד עם פרוץ הלחימה. לפני כחודשיים הייתה זו יונייטד איירליינס שחידשה את טיסותיה לישראל, לעומת דלתא ואמריקן שעד היום משעות את פעילותן.
אבל גם חידוש הפעילות של יונייטד דלה משמעותית. בהתחלה הפעילה החברה טיסה יומית אחת מניו-יורק (ניו-ארק) לתל אביב עם עצירה בלרנקה לטובת צוותי האוויר שחששו להגיע ארצה אך עד מהרה חזרה להפעילו ישירות ללא העצירה. עם זאת, החברה לא חידשה את קווי שחיברו את נתב"ג עם וושינגטון הבירה, סן פרנסיסקו ושיקגו, וגם הקו לניו-יורק צומצם משתי טיסות יומיות לפני המלחמה לטיסה יומית אחת לאחריה.
המתקפה האיראנית על ישראל הבריחה (שוב) את יונייטד שעד עתה טרם חזרה לישראל. אתמול הודיעה החברה כי היא מאריכה את השעיית פעילותה בארץ עד לסוף חודש מאי, אז היא תעדכן האם אכן תשוב לפעילות התחילת יוני או שמא תאריך את ההשעייה.
אם לא די בכך, גם אייר קנדה הפסיקה את טיסותיה לישראל ובכך הפכה אל על לחברת התעופה היחידה שמחברת בין ישראל לצפון אמריקה בטיסות ישירות. כדי להתמודד עם הביקושים הגבירה אל על את טיסותיה מ-2-3 טיסות יומיות לניו-יורק (JFK) לפני המלחמה, ל-3-4 טיסות יומיות עכשיו.
ארצות הברית היא היעד השני בביקוש הטסים מנתב"ג עם 97,552 נוסעים בחודש אפריל האחרון המהווים 8.43% מתנועת הנוסעים כולם. הארכת השעיית הפעילות של החברות האמריקאיות בישראל היא בשורה טובה לכיס של אל על. האחרונה נהנית מהיעדר תחרות כבר למעלה מחצי שנה והדבר מתבטא היטב בדוחות הכספיים שלה. בדוחותיה הכספיים לסיכום שנת 2023 רשמה אל על הכנסות שהסתכמו בכ-2.5 מיליארד דולר, גידול של 26% בהשוואה להכנסות בשנת 2022, שהסתכמו בכ-2 מיליארד דולר. הרווח לפני מס בשנת 2023 הסתכם בכ-125 מיליון דולר.
במסיבת העיתונאים שערכה עם פרסום הדוחות, הודתה מנכ"לית דינה גננסיה בן טל, שלולא המלחמה הרווח השנתי של החברה היה כ-95-100 מיליון דולר ולא 125 מיליון דולר. כלומר המלחמה תרמה רבות להכנסות החברה בעיקר עקב היעדר תחרות ורווחיות גבוהה במיוחד בקווי אל על לארצות הברית.
המשך הבלעדיות של אל על בקווים לארה"ב עשוי לרמוז במידה מסוימת על המשך המגמה הרווחית במיוחד של החברה גם בדוחות הבאים. עד זאת, חזרה של חלק מהחברות האירופאיות לישראל הקטינה במעט את נפח הפעילות של אל על בנתב"ג, כך שאם החברה תציג בכל זאת דוח רבעוני בו היא שוברת שיאים חדשים, זו עשויה להיות הצלחה כבירה של החברה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
4.מחירים מטורפים..אל על 11/05/2024 13:26הגב לתגובה זו0 0אנחנו ממשיכים להיות פראייריםסגור
-
3.בזכות שמירת השבתארי 10/05/2024 10:36הגב לתגובה זו2 6מי ששומר שבת השבת שומרת אותו, מומלץ לשמור שבתסגור
-
די עם שטויותסבטלנה 10/05/2024 18:48הגב לתגובה זו2 0תתגייסו לצה"לסגור
-
2.הדתים ממשכים לדפוק אותנו גם באלעל עם מחירים מופרזים (ל"ת)שועלי 10/05/2024 08:57הגב לתגובה זו6 1סגור
-
1.אל על חייבת לטוס בשבתבת אל 09/05/2024 23:19הגב לתגובה זו6 1חייבת להציע שירותיה לכלל האוכלוסיהסגור