הכנסות זאפ ממשיכות להישחק; הפסד תפעולי של 3.1 מיליון דולר ב-2023
חברת זאפ, הנמצאת בשליטה מלאה של קבוצת פורמולה הציבורית, סיימה את שנת 2023 עם הכנסות של 45 מיליון דולר, ירידה של 10% לעומת 2022, והפסד תפעולי של כ-3.1 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של מיליון דולר ב-2022. כך עולה מהדוחות שפרסמה פורמולה. ההפסד הוא מהזווית של פורמולה וכולל גם הפחתות שקשורות לרכישת החברה.
זאפ מפעילה אתרי השוואות מחירים וצרכנות ובשנים האחרונות פעילותה נפגעת מהתחרות הקשה מול אתרים ואפליקציות מתחרים. את 2022 היא סיימה עם הכנסות של כ-50 מיליון דולר (ירידה של 3.3% לעומת 51.6 מיליון דולר בשנת 2021) ורשמה הפסד תפעולי של 1 מיליון דולר (לעומת רווח תפעולי של 6 מיליון דולר ב-2021). הכנסות זאפ, אם כן, נמצאות במגמת ירידה ברורה בשנים האחרונות.
פורמולה רכשה את זאפ ב-2021 מקרן איפקס של זהבית כהן תמורת 75 מיליון דולר. על פניו עסקה טובה, אך כאמור בינתיים, למרות הגדלת כוח האדם ורכישות שביצעה זאפ, היא במסלול הכנסות יורד.
כיום מפעילה זאפ כ-20 אתרי צרכנות ויש לה כ-17 מיליון ביקורים באתר בחודש (120 מיליון בשנה), יש 400 אלף עסקים רשומים ב-20 אתרי התוכן שלה, ויש לה 16 אלף לקוחות משלמים. על פי החברה, יש באתרים שלה יותר מ-1.2 מיליון מוצרים.
בזאפ Rest, אתר המסעדות שלה, רשומים יותר מ-17 אלף מסעדות, כאשר 2,500 מתוכם הם לקוחות משלמים. לפי הדיווח של החברה את האתר פוקדים כ-30 מיליון איש בשנה, ומבוצעים דרכה כ-2 מיליון משלוחים.
זאפ ניסתה לפני כ-6 שנים להנפיק בבורסה בת"א. קרן אייפקס שרכשה את זאפ בתמורה ל-150 מיליון שקל ב-2015, כיוונה לשווי של 650-700 מיליון שקל ונסוגה אחרי שהשוק סבר שהשווי מופרז. אז זאפ הייתה גדולה יותר בהכנסות וברווחים - 250 מיליון שקל וכ-30 מיליון שקל בהתאמה, אבל השוק לא היה מוכן לקבלה במחיר זה, גם בשל ההבנה שהרווח אינו בהכרח מייצג וההנפקה בוטלה. אחרי כישלון ההנפקה, זאפ עברה רה ארגון מחדש במסגרתו צומצמו פעילויות רבות ובהתאמה הפעילות של החברה התכווצה.
פורמולה מערכות, אותה מובילה המנכ"ל גיא ברנשטיין, מחזיקה גם ב-48.2% ממניות מטריקס, 44.1% ממניות סאפיינס ו-46.3% ממניות מג'יק. בזאפ היא מחזיקה ב-100%.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה