"נגיע השנה למחזור של 200 מיליון דולר; יש לנו פייפליין גדול של רכישות"
מניית תורפז זינקה פי 2 ב-8 חודשים לשווי של 1.7 מיליארד שקל. הסיבות ברורות - שיפור בתוצאות העסקיות ורכישות נוספות. הבוקר פרסמה החברה דוחות לרבעון הראשון של השנה - החברה המתמחה בפיתוח וייצור של תמציות טעם וריח טבעיות וסינתטיות לתעשיות המזון והקוסמטיקה, עלתה ב-26% בהכנסות ל-39 מיליון דולר לעומת 30.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הגולמי גדל ב-22% והסתכם ב-14.4 מיליון דולר (37% מהמכירות) לעומת 11.8 מיליון דולר (38% מהמכירות) ברבעון המקביל.
הרווח התפעולי הסתכם ב-5.4 מיליון דולר, עליה של 31% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי הסתכם ב-3.3 מיליון דולר לעומת 3 מיליון דולר ברבעון המקביל, כאשר ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-8.4 מיליון דולר, גידול של 27% לעומת הרבעון המקביל בו הסתכם ב-6 מיליון דולר. ללא רכישות היתה החברה צומחת ב-11%.
העלייה במכירות לא מחלחלת לשורה התחתונה. קרן כהן חזון יו"ר ומנכ"לית תורפז מסבירה בשיחה עם ביזפורטל כי מדובר בתמהיל מוצרים שונה במטרה לספק ללקוחות מגוון מלא של מוצרים ולהיות הספק העיקרי, מרכזי ואפילו היחיד.
תורפז מגיעה לזה דרך רכישות, היא עשתה עד כה 60 רכישות, 2 בחודשים האחרונים. איך ממזגים כל כך הרבה חברות? "זה תהליך מאוד מורכב, זה כבר מקצוע, זה לא על הדרך, עושים את זה 60 פעם", אומרת כהן חזון, "מתחילים באיתור החברות, ממשיכים בניהול יחסים אישיים עם הבעלים, מגיעים למבנה עסקה ומתחיל לעשות בדיקת נאותות, מאוד עמוקה משפטית חשבואנית, עסקית. בשלב ההטמעה, אנחנו לא הופכים אותם לתורפז. זה תהליך ממושך, בודקים את הסינרגיות ומשתלבים בהדרגה בטכנולוגיה, במוצרים, מול לקוחות. בוחנים התייעלות תפעולית, רכש ומחשוב".
תורפז צפויה על פי הערכת הנהלתה להגיע לקצב מכירות של 200 מיליון השנה. זה אומר קצב רווחים שעולה על 20 מיליון דולר. המשך צמיחה, אפילו בשיעורים נמוכים יותר, יביא אותה בשנה הבאה ל-250 מיליון דולר בשורה העליונה, ומעל 25 מיליון דולר בשורה התחתונה. זה מצד אחד אפשרי, מצד שני יכולות להיות מעידות בדרך.
כך או אחרת, אם זה יהיה הקצב וההערכות (הלא אופטימיות מאוד) יביאו את החברה לשם, מדובר במכפיל רווח של 18. לחברה צומחת, זה בהחט יכול להיות סביר.
לגבי הרכישה האחרונה, כמה היא משמעותית?
"זה מה שנקרא בונבון. זאת רכישה אסטרטגית סופר חשובה שמעמידה אותנו בעמדה מובילה במערב אירופה. היא נותנת לנו נקודת אחיזה חזקה מאוד בבלגיה וכמובן בגרמניה, הן בתחום הבשר, הן בתחום הציפוי והן בתחום האפייה. אלה השווקים הכי גדולים במערב אירופה".
במה מתמקדת הפעילות של החברה?
"החבר מייצרת תערובות למספר מוצרים. בתחום האפייה למשל דוגמא אחת היא התערובות לוופל הבגלי. בתחום הבשר למשל דוגמא אחת היא תערובות הפלפלים והתבלינים שעוטפות נקניקים. בתחום הציפוי למשל דוגמא אחת היא החומר שמצפה את צ'יפס למשל וחטיפים נוספים, שזהו החומר שגורם לכך שהלקוח ימשיך לאכול. כל רשתות המזון המהיר משתמשות בדבר הזה בצ'יפס שלהן".
במה היא שונה מחברת Sunspray שרכשתם מוקדם יותר השנה?
"החברה הזו מביאה פורטפוליו שלם של מוצרים ולקוחות באירופה, ומה שבעיקר מעניין זה שאפשר לעשות סינרגיה יותר רחבה עכשיו ולהציע ללקוחות שלנו מוצר יותר שלם. בנוסף יש לחברה מפעל מדהים, כך שבמקום שאני אלך ואבנה מפעל חדש אז אפשר להעביר חלק מהייצור למפעל הקיים".
ביצעתם שתי רכישות מתחילת השנה בסכום משמעותי, מעל ל-60 מיליון דולר, אבל עדיין יש לכם קופת מזומנים גדולה - כמה אתם אגרסיבים בחיפוש אחר עוד רכישות?
"בשבוע שעבר פרסמנו גם הסכם מימון נוסף, כך שאפשר להניח לקראת מה זה הולך. כבר היום אחרי שפרסמנו את הדוחות אני יוצאת לסיבוב גדול מאוד של שיחות בחו"ל למען המטרה הזו, יש לנו פייפליין מאוד גדול של רכישות. נגיע השנה למחזור של מעל 200 מיליון דולר".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.מתי (ל"ת)HAKY1 19/05/2024 11:48הגב לתגובה זו1 0סגור
-
1.מנכ"לית מצוינת עושה עבודה טובה (ל"ת)מאיר 19/05/2024 11:29הגב לתגובה זו1 1סגור