
צביקה ויליגר: "נמצא אלטרנטיבה לטורקיה"
"אנחנו חיים מבעיה לבעיה. היתה הבעיה של החות'ים ועכשיו יש לנו את הבעיה עם הטורקים". כך אומר צביקה ויליגר, בעל השליטה ויו"ר הדירקטוריון של יבואנית המזון, וילי פוד, שפרסמה את דוחותיה לרבעון הראשון. הדוחות המציגים ירידה דו ספרתית בהכנסות, על רקע השיבושים בתובלה הימית מהמזרח הרחוק, בשל מתקפות החותים, והחברה מציינת כי הדבר עלול להשפיע לרעה על תוצאותיה.
החברה מייבאת שליש ממוצריה מהמזרח הרחוק, והשיבושים בתובלה הימית התבטאו בהארכה של 3-4 שבועות במשך הייבוא. בצד זה, נרשם המשך שחיקה במדדי הרווחיות, אם כי הרווחיות גבוהה בהשוואה לשלושת הרבעונים הקודמים.
החברה רשמה ירידה של כ-10% בהכנסות הרבעון, שעמדו על 136 מיליון שקל. הרווחיות הגולמית ירדה לרמה של 25.5%, לעומת 26.5% ברבעון המקביל, והסתכמה ב-34.7 מיליון שקל. הרווח הנקי הסתכם ב-18.6 מיליון שקל, לעומת כ-11 מיליון שקל ברבעון המקביל.
לדברי ויליגר, השחיקה ברווחיות נובעת מהעלייה בעלות ההובלות. הוא מציין כי החברה מחפשת פתרונות לעניין הגבלת הייבוא מטורקיה, אבל, הוא מציין, "המוצרים האלטרנטיביים לא יהיו באותה רמת מחיר כמו המוצרים מטורקיה".
- וילי פוד: עלייה של 5% בהכנסות ברבעון אך נפילה ברווחיות הגולמית
- וילי פוד בדוח חזק: עלייה של 28% בהכנסות וזינוק של 40% ברווח התפעולי
מה זה אומר? שמחירי המוצרים יעלו? "לא חושב, אני גם לא בטוח שההגבלות של טורקיה ימשיכו. כרגע ההחלטות (של טורקיה) הן 'מהבטן'".
אתה חושב שתימשך השחיקה ברווחיות? "אני לא חושב, כי נמצא אלטרנטיבות לטורקיה, יש כמה דברים מענייינים, וגם אם אלה לא יהיו אותם מחירים, עדיין נהיה תמיד זולים מהמתחרים".
באשר להשפעת המלחמה, ציין ויליגר כי ההשפעה על שוק המזון חיובית, שכן "אנשים אוכלים יותר בבית, והצריכה עולה".
ואכן, בדו"חות שלה מציינת וילי פוד, שככל שחוסר הוודאות בדבר אספקת מוצרים משם תימשך, היא תוכל למצוא חלופות ליבוא מוצרים מספקים אחרים ממדינות אחרות.
עוד היא מציינת, כי מכירת מוצרי המזון הבסיסיים לא הושפעה מהותית ממצב המלחמה ואף הוגברה בסמוך לפרוץ המלחמה, בעיקר על ידי הזמנות של מוצרים בעלי חיי מדף ארוכים.
להערכת החברה, למלחמה לא הייתה השפעה מהותית על המצב הכספי ועל תוצאות פעילותה. כן היא מציינת, כי הצליחה לשמור על רציפות תפעולית ותפקודית, לרבות שמירה על מצבת עובדים אפקטיבית והמשך שמירה על פעילות אפקטיבית עם לקוחותיה וספקיה.
- האם ווטר אי או תקבל חבל הצלה בדקה ה-90?
- סקופ עולה ב-2.7%, חג'ג' ב-3%; הבנקים עולים ב-0.5%
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
על פי אנליסטית הקמעונאות, שירה אחיעז, מבית ההשקעות IBI, הרווחיות של וילי פוד ירדה מכמה סיבות: התייקרות במחירי המוצרים המיובאים, היחלשות השקל מול הדולר והאירו והעלייה במחירי התובלה הימית. עם זאת, מבנה הוצאות התפעול התכווץ בהשוואה לתקופה המקבילה, בעיקר בשל ירידה בהוצאות פרסום, ולכן השחיקה ברווח הגולמי השתרשרה רק בחלקה לרווח התפעולי (שירד לרמה של 8.5% ברבעון הראשון (לעומת 8.6% ברבעון המקביל).
להערכתה, לאחר מגמת השחיקה המשמעותית בשולי הרווח הגולמי, יהיה שיפור ברבעונים הקרובים. יחד עם זאת, הדרך חזרה לרווחיות הממוצעת של השנים האחרונות עוד ארוכה, שכן השיבושים בנתיבי ההובלה הימיים עדיין מהווים איום על הפעילות ויקשו על החברה במשימה לשיפור התוצאות.
- 6.מריה 24/05/2024 10:09הגב לתגובה זוהכשרות מיקרת את המוצרים
- 5.אבנר 23/05/2024 16:15הגב לתגובה זולמה נתניהו והדתיים חילקו מזוודות כסף לחמאס? הדברים לא ברורים.
- למה תקפו אנית נוסעים בלב - ים? (ל"ת)נושי 04/06/2024 01:18הגב לתגובה זו
- 4.שוק חופשי 22/05/2024 15:58הגב לתגובה זוולהסיק לאלתר ייבוא בלעדי של מותג מזון כלשהו, כך גם תעלה הרווחיות מכיוון שהצריכה תגבר הייבואני מזון בארץ מאמינים שהם מריכים להרוויח 300% על כל מוצר שהם מוכרים וככה זה נראה ברגע שישחררו את כל שוק המזון לייבוא מקביל לייבא כל מותגי המזון ללא הגבלה
- 3.עוד חברה חזירה על חשבוננו?? (ל"ת)איציק 22/05/2024 12:32הגב לתגובה זו
- 2.אליפז תימני 22/05/2024 09:12הגב לתגובה זואכן צריכת המזון משתנה בזמן מלחמה ואנחנו משמינים. לעניננו: כמות המזון איננה משתנה, יש שינוי בין מקומות הצריכה, והסטה בין צריכת המזון בבית למקומות ההסעדה.
- 1.מיכה 22/05/2024 08:40הגב לתגובה זולא לדאוג . הישראלי המצוי , שלא מעניינת אותו המלחמה ימשיך לבלות חופשותיו הטורקיה .
- קצא 22/05/2024 11:59הגב לתגובה זומי טס למדינת אחים מוסלמים.רק אחים מוסלמים מישראל
- 40 מליון תיירים מידי שנה מכל העולם ... (ל"ת)נושי 04/06/2024 01:18
- טעות 22/05/2024 09:51הגב לתגובה זוחסר הכבוד העצמי,משתינים עליו וזה כידוע גשם