ההפסד הנקי בקרפור כמעט נמחק, ההכנסות זינקו ב-31% ל- 795 מ' שקל
אלקטרה צריכה אלקטרה צריכה +1.81% אלקטרה צריכה 8,008 +1.81% בסיס:7,866 פתיחה:7,740 גבוה:8,014 נמוך:7,740 תמורה:1,629,389 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דיווחה על הכנסותיה לרבעון הראשון של השנה, ממנה עולה כי ההתאוששות של קרפור, כפי שכתבנו בעבר, ממשיכה. במגזר קמעונאות מזון, ברבעון הראשון טיפסו ההכנסות בכ-31% לכ-795.2 מיליון שקל, לעומת כ-608.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. המכירות בחנויות זהות במגזר גדלו ברבעון בשיעור של כ-27%, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. המכירות בסניפים שהוסבו לקרפור שפעלו באופן מלא ברבעון הראשון של 2024 זינקו בשיעור של כ-53.4% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDA במגזר המזון טיפס לכ-61 מיליון שקל, לעומת כ-13.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד המגזרי בנטרול הוצאות אחרות, נטו והכנסות רה-ארגון ברבעון הסתכם בכ-300 אלף שקל לעומת הפסד של כ-41.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול פעילות רשת 7-ELEVEN רשמה החברה רווח מגזרי בנטרול הוצאות אחרות, נטו והכנסות רה-ארגון של כ-4.3 מיליון שקל במגזר.
נכון למועד הדוח הוסבו 92 סניפים לקרפור. בנוסף החזירה החברה את כלל פעילות האון ליין לחזקתה והיא פועלת לצמצום נרחב של כוח אדם ועלויות בתחום זה.
סך ההכנסות של הקבוצה ברבעון הראשון של 2024, טיפסו בכ-20% לכ-1.76 מיליארד שקל, לעומת כ-1.47 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ברבעון הראשון לשנת 2024 עמד על כ-18.6 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-10.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול מגזר המזון, שנמצא בתהליך צמיחה משמעותי, מסכמת החברה את הרבעון הראשון של 2024 עם רווח נקי מיוחס לבעלי המניות בסך כ-36.2 מיליון שקל, לעומת כ-23.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2024 עלה בכ-20% לכ-516 מיליון שקל לעומת כ-430 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי של החברה זינק ב-500% והסתכם ב-65.1 מיליון שקל לעומת 10.7 מיליון שקל ברבעון המקביל.
ה-EBITDA של החברה ברבעון הראשון של 2024 עלה בכ-66% לכ-161.5 מיליון שקל, לעומת כ-97.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA בנטרול השפעות IFRS 16 ברבעון הראשון של שנת 2024 עלה בכ-227% לכ-74.2 מיליון שקל, לעומת כ-22.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הוצאות המימון, נטו ברבעון הראשון של 2024, הסתכמו בכ-50.5 מיליון שקל, לעומת כ-49.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההון העצמי של החברה ליום 31 במרס 2024 הסתכם לסך של כ-1.03 מיליארד שקל.
במגזר קמעונאות חשמל במסגרתו מפעילה החברה את הרשתות מחסני חשמל, שקם אלקטריק ואת שקם דיוטי פרי, עלו ההכנסות ברבעון הראשון בכ-18% לכ-570 מיליון שקל, לעומת כ-484 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. המכירות בחנויות זהות אשר פעלו באופן מלא ברבעון הראשון, גדלו בכ-19.3% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בנטרול מכירות חנויות הדיוטי פרי, גדלו המכירות בחנויות הזהות אשר פעלו באופן מלא בתקופת הדוח בשיעור של כ-26% בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד.
הרווח המגזרי לפני הוצאות אחרות נטו עלה בכ-63% לכ-29.8 מיליון שקל, לעומת כ-18.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
במגזר ספורט ופנאי, הכנסות המגזר ברבעון הראשון צמחו בכ-72% לכ-124 מיליון שקל, לעומת כ-72 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה ציינה כי הגידול במכירות נבע מהמשך הרחבת פעילותה של חברת סער באמצעות פתיחת סניפים חדשים ומגידול במכירות לסיטונאות בעיקר כפועל יוצא של מלחמת "חרבות ברזל" וכן, כתוצאה מהרחבת פעילותה של Adidas באמצעות פתיחת סניפים חדשים החל מהרבעון הראשון של שנת 2024.
המכירות בחנויות זהות במגזר בחברת סער, אשר פעלו באופן מלא ברבעון הראשון, עלו בכ-17% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. המכירות בחנויות זהות של Adidas עלו בכ-25% בהשוואה לרבעון המקביל.
הרווח המגזרי לפני הוצאות אחרות נטו ברבעון הראשון יותר מהוכפל לכ-13.2 מיליון שקל, לעומת כ-6.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
במגזר מוצרי צריכה חשמליים הסתכמו ההכנסות ברבעון הראשון בכ-302 מיליון שקל, לעומת כ-346.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לדברי החברה הקיטון בהכנסות נבע בעיקר כתוצאה מירידה במכירות בתחום מערכות חימום לחו"ל כתוצאה משינויי רגולציה והורדה של סובסידיות באירופה. כמו כן, נרשמה ירידה מתונה יותר בפעילות המזגנים בשוק המקומי כתוצאה מהשפעת המלחמה על מסירת דירות חדשות.
הרווח המגזרי ברבעון לפני הוצאות אחרות, נטו ברבעון הסתכם בכ-29 מיליון שקל, לעומת כ-36.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווח נבע בעיקר מהירידה בהכנסות כאמור.
"אנחנו פותחים את 2024 עם תוצאות חזקות שהן תוצאה של מהלכים שביצענו לחיזוק ענפי הפעילות המרכזיים בהתאם לתוכנית האסטרטגית", מסר צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה. "אנו ממשיכים בהסבת סניפים לקרפור, פתיחה של סניפים חדשים במגזר ספורט ופנאי והמשך גידול במכירות במגזר קמעונאות חשמל. בתחום מיזוג האוויר אנו פועלים להשקות נוספות של מוצרי אינוורטר וערוכים לחזרה לעבודה רציפה ומלאה של תחום הבניה בישראל. במהלך הרבעון השקנו את מועדון קרפור-קלאב, המאגד את כל מותגי החברה, ואנו ממשיכים לפעול למיצוי הסינרגיה בין תחומי הפעילות השונים. אנו מאמינים גדולים במשק המקומי, מחזקים את את כוחות הבטחון, ומייחלים לשובם של כל החטופים, בתקווה לימים שקטים וטובים יותר".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.פתיחת רשת נוספת לא כשרה בקרפורמריה 29/05/2024 09:58הגב לתגובה זו1 0חייבת להיות המהלך העסקי הבא. יש ביקוש רב למזון לא כשר שהוא טעים יותר וזול יותר, ללא העלויות הכבדות של משגיחי הכשרות.סגור
-
1.תוצאות מעולותמשה 29/05/2024 09:53הגב לתגובה זו0 0מהפכה !! החברה שווה לפחות פי שתיים משווי השוק שלה היום !!סגור