עוד דוח חזק לאל על: קפיצה של 48% בהכנסות ורווח רבעוני של 80 מיליון דולר

החברה רשמה ברבעון הראשון של השנה הכנסות של 738 מיליון דולר וזינוק של פי 3 ב-EBITDAR; שיעור התפוסה בטיסות גדל לכ-93%; המנכ"לית גננסיה בן-טל: "קוראת לחברות הזרות להחזיר את טיסותיהן לישראל"
 | 

חברת אל על אל על +1.51% אל על 807.9 +1.51% אל על בסיס:795.9 פתיחה:796 גבוה:813 נמוך:796 תמורה:36,696,174 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: רשמה ברבעון הראשון של 2024 הכנסות של 738 מיליון דולר בהשוואה להכנסות של חצי מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד - זינוק של 47.6%. בחברה מציינים כי העלייה בהכנסות בין הרבעון הרביעי לשנת 2023 לרבעון הראשון לשנת 2024 נובעת בין היתר מגידול בשיעור התפוסה בטיסות, לצד גידול בהיצע המושבים, תוך הגברת פעילות המטענים. שיעור התפוסה בטיסות אל על (Load Factor) גדל לכ-93%, נתון יוצא דופן בהשוואה לכ-85% תפוסה בממוצע ברבעון המקביל בשנת 2023. 

ה-EBITDAR (רווח תפעולי תזרימי) ברבעון הראשון הסתכם בכ-196 מיליון דולר (כ-26% מסך ההכנסות), וזאת בהשוואה לרווח תפעולי תזרימי של כ-60 מיליון דולר (כ-12% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד - זינוק של פי 3.

הרווח התפעולי של אל על הסתכם ברבעון הראשון בכ-120 מיליון דולר, וזאת בהשוואה לרווח תפעולי של 8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ולעומת רווח תפעולי של כ-84 מיליון דולר ברבעון הרביעי לשנת 2023.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הוצאות המימון נטו ברבעון הראשון של 2024 הסתכמו בכ-20.4 מיליון דולר, וזאת לעומת הוצאות מימון של כ-33.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. לדברי החברה, הירידה בהוצאות המימון מיוחסת לירידה בהוצאות הריבית בשל המשך הירידה ביתרת ההלוואות שניטלו ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, וכן בשל שינויים בהפרשי שער לאור היחלשות מטבע היין לעומת מטבע הדולר בגין ההלוואות הנקובות ביין יפני וכן מעלייה בהכנסות הריבית מפיקדונות.

אל על סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם רווח נקי של 80.5 מיליון דולר בהשוואה להפסד של 34.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ורווח של 39.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2023.

תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת ברבעון הראשון לשנת 2024 הסתכם בכ-376 מיליון דולר, וזאת בהשוואה לתזרים של כ-69 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

נכון לטרם פתיחת המסחר הבוקר, מניית אל על עלתה ב-38% מתחילת השנה למחיר של 5.2 שקל ושווי שוק של 2.11 מיליארד שקל.

דינה בן-טל גננסיה, מנכ"לית אל על: "כ-8 חודשים לאחר פרוץ המלחמה, ענף התעופה הישראלי עדיין חווה חוסר יציבות לאור התמשכות ביטולי הטיסות של החברות הזרות לארץ. מצב זה יוצר משבר אמיתי בקרב ציבור הצרכנים בישראל שהזמינו טיסות מחברות אלה ובמקרים רבים נותרים ללא מענה ופונים לאל על ברגע האחרון. אנו פועלים באינטנסיביות להגדלת היצע המושבים, תוך מיצוי מלא של יכולת ההפעלה של החברה, ומשתדלים לתת מענה הולם ככל הניתן ללחצים הגדולים ולעומסים החריגים על טיסותינו, כמו גם על מערך שירות הלקוחות של החברה, לצד יצירת פתרונות נקודתיים למקרים מיוחדים. במקביל, אנחנו ממשיכים בתוכנית ההצטיידות להגדלת צי המטוסים של החברה ולהצערתו, ובמהלך הרבעון אף חתמנו על הסכם לרכישת עד 9 מטוסי דרימליינר 787, מה שיאפשר לנו לתגבר את לוח הטיסות ולהגדיל את היצע המושבים באופן משמעותי.

"אני קוראת לחברות הזרות להחזיר את טיסותיהן לישראל ואת היציבות לשוק התעופה האיזורי. אני מאמינה שיש להן מחויבות לציבור הישראלי ובהינתן התקופה הארוכה שהן נעדרות מישראל, נדרשת החלטה אמיצה ונכונה של הנהלות החברות לחזור לאלתר. אל על פועלת בקיבולת מקסימלית ובתפוסה מלאה בתקופה הנוכחית, ועושה כל שביכולתה כדי להמשיך ולשרת את הציבור, תוך תגבור לוח הטיסות ככל הניתן כדי לייצר וודאות ויציבות ללקוחותינו".

ינקלה שחר, סמנכ"ל כספים אל על: "התוצאות הכספיות ברבעון הראשון מוסיפות לחזק את מבנה ההון של החברה ואת חוסנה הפיננסי. יחד עם גיוס ההון על סך של כ-140 מיליון דולר בתחילת אפריל באמצעות הנפקת מניות וכתבי אופציות, הונה של החברה בתום הרבעון השני לשנת 2024 צפוי להיות חיובי, לראשונה מאז דצמבר 2019. אלה הם פרמטרים קריטיים לטובת המשך התפתחות החברה ומימוש המטרות האסטרטגיות ארוכות הטווח שלנו, וביניהן תוכנית ההצטיידות שתסייע לחברה לתת מענה הולם למצב המאתגר בו מצויה ישראל, מתוך אחריות לשמירה על הגשר האווירי לעולם".

תגובות לכתבה(18):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    חזירות לא ריווחיות
    דוד החולוני 30/05/2024 08:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה חזירית וגרידית. כאילו רוצה שהתחרות תחזור…. בושה לנו כעם שזאת החברה ״הלאומית״ שלנו! כרטיסים המחירים מופקרים! גועל נפש.
    סגור
  • 12.
    דמכוכיה בגרוש של מנכ"לית. איך לא יהיו רווחם כאלו אם
    עמית 29/05/2024 20:00
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הם התחילו לכבות תובפת תשלום עבור מושב רגיל במחלקת תיירים, אבל במעבר. לא יציאת חרום. מעבר! כן מה ששומעות אזניכן!!! אם הזמנת טסה במחלקת תיירים, ואתה בא לבחור מושב, ורוצה מעבר, יש תוספת תשלום. עאלק מפצירה בחברות הזרות לשוב לישראל. בושה!!!
    סגור
  • 11.
    מצד אחד מרוויחה מצויין ומצד שני יורדת
    ליאור 29/05/2024 17:38
    הגב לתגובה זו
    2 0
    למה מושקע בה כבר למעלה משנה ולא רואה רווחים
    סגור
  • 10.
    עליה של 100 אחוז במחירים אז הדו"ח מצוין , על חשבונו... (ל"ת)
    דן 29/05/2024 14:51
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 9.
    נראה על פניו שהשחיתות חלפה בחברה בהנהלה ובועד .
    לרואה מהצד ושמח 29/05/2024 14:13
    הגב לתגובה זו
    7 1
    זה מה שחייב לקרות בממשלה . חיסול הביביזם המושחת . חיסול ממשלת החורבן על כול המירי רקובים והחרדים האנסים של התקציב והמשתמטים מעבודה ושרות בצבא . כשזה יקרה ישראל תשוב להיות אימפריה .
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    עוד מחדל של ממשלת ישראל
    מוריס 29/05/2024 13:47
    הגב לתגובה זו
    3 2
    כל פעם מצילים את החברה ולא שמים סייג למחירים שהם יכולים לקחת בתקופה בעייתית. במקום לתת סעיף בתכנית החילוץ ממשיכים על חשבון האזרחים
    סגור
  • 7.
    מחלה יהודית קשה **לא מסוגלים לפרגן**אז שאפו למנכלית
    YL 29/05/2024 13:34
    הגב לתגובה זו
    4 3
    כמו ש הביבסטים נשבעים בקבר של כל המשפחה ש לא יצביעו יותר לזה ש מעריף עליהם אהבה אבל בלב בז להם כך אלו שלא מפרגנים ל אל על בסוף.....בשקט קונים כרטיס רק....באל על
    סגור
  • 6.
    יהודים בורחים מביביסטאן
    Ron DeSantis 29/05/2024 10:02
    הגב לתגובה זו
    7 6
    מדינת שחיתות וטרור של ביבי נתניהו. לא פלא שרווחי אל על מזנקים
    סגור
  • מתי אתה מצטרף לכל מי שבורח - ?
    מזרח תיכון חדש ישן 29/05/2024 16:59
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תן גז ושחרר אותנו - לאיפה תסע ?מי ירצה אותך? - :-)
    סגור
  • מייד אחריך! (ל"ת)
    עמית 29/05/2024 20:01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 5.
    לא לטוס עם הזבלים האלה
    נוסע מתמיד 29/05/2024 09:58
    הגב לתגובה זו
    4 9
    מחירים בשמיים, שירות על הפנים, צפוף ויחס בזוי מהצוות לא להתקרב, רק מחכה שיחזרו הטיסות הרגילות כדי לגרום להם להתפרק
    סגור
  • 4.
    ברכות למחזיקי המנייה (ל"ת)
    אנונימי 29/05/2024 09:57
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • 3.
    הרגשנו את הרווח הזה
    משי 29/05/2024 09:50
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תודה לחברה הציונית שתומכת בעם ישראל אחרי המלחמה
    סגור
  • 2.
    מיליון דולר עשו עליי רק מטיסה אחת לקפריסין :) (ל"ת)
    מנשה 29/05/2024 09:49
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • פראייר (ל"ת)
    עמית 29/05/2024 20:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אל על חייבת לטוס בשבת
    מריה 29/05/2024 09:46
    הגב לתגובה זו
    3 5
    לא תוכל להתקיים רק בזכות כוחה המונופוליסטי בעת מלחמה.
    סגור
  • היא מרוויחה בגלל שלא נוסעת בשבת.סה ההגיון חביבי. (ל"ת)
    כ.ד 29/05/2024 19:40
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • בשורה התחתונה
    אל על 29/05/2024 11:14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    היא חברה ביטחונית ולכן תתקיים לעד,ראיתם מה קורה במלחמה ,וגם זה יימשך לעד
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות