"אין היתר בנייה": החלטת בית המשפט שעלולה לפגוע בבזן
האם פעילות מיכלי תש"א תוספק ובכך תפגע מהותית בפעילות חברת בזן בזן +1.28% בזן 95 +1.28% בסיס:93.8 פתיחה:93.8 גבוה:95.3 נמוך:93.8 תמורה:1,908,787 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , העוסקת בזיקוק נפט גולמי, ייצור ומכירת דלקים? כזכור, לפני כחודשיים הודיע ראש עיריית חיפה, יונה יהב, על ביטול רישיון העסק לחוות מיכלי הנפט בקרית חיים, בטענה שהמקום משמש בחלקו לאחסון חומרים מסוכנים, בצמידות לבנייני מגורים, ומסכן חיי אדם. בתש"א, שמספקת שירותים לבזן, טוענים כי מדובר במבנים היסטורים וקבלת היתר בנייה לוקחת זמן.
כעת, במסגרת ההליך בבית המשפט לעניינים מקומיים בחיפה, התקבלה החלטה לפיה בהעדר היתר בניה, החל מעוד שישה חודשים, תש"א (החברה הממשלתית שאחראית על אחסון ושינוע נפט גולמי ותזקיקים בישראל) תפסיק להפעיל את המיכלים העיקריים בחוות המיכלים בקרית חיים - אחת משתי חוות המיכלים החיצוניות המשרתות את בית הזיקוק של בזן.
בית המשפט קבע כי על תש"א להגיש בקשה להיתר בניה. הדיון להיתר יתקיים על ידי הרשויות, אבל לכל המאוחר בעוד שלושה חודשים. "במידה לא יינתנו ההיתרים הנדרשים לפעילות המיכלים ותופסק פעילותם, בטרם יימצאו פתרונות חלופיים לאחסון נפט גולמי בכמות המאוחסנת בהם, צפויה להיגרם פגיעה מהותית בפעילות החברה וברווחיותה", נמסר מהחברה. בבזן הוסיפה כי החברה לומדת את ההחלטה ובכוונתה לעמוד על זכויותיה וכן לפעול על-מנת למנוע את הפגיעה בפעילותה.
מחיר מניית בזן עומד כיום על 0.89 שקל. שווי השוק של בזן עומד על כ-2.8 מיליארד שקל. מתחילת השנה ירדה המניה ב-18.2%.
חשוב לציין כי במהלך הרבעון הראשון של השנה נחתכו מרווחי הזיקוק (מדובר בפער בין חבית נפט גולמי לתזקיקים), לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כך שהרווחיות של בזן נפגעה. הרווח הנקי של החברה ירד ב-73% ל-49 מיליון דולר והחברה, שמרוויחה בעיקר ממרווחי הזיקוק, הבינה שמה שהיה ברבעון המקביל, עת התרחשה המלחמה באוקראינה במלוא העוצמה, כבר אינו. לפי הדוחות, המלחמה בישראל הובילה ברבעון האחרון של 2023 לעלויות עודפות של 32 מיליון דולר.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.כל העובדים לאבטלה ולניוון לנצח , רק קניונים עם קופאיות (ל"ת)חיפאי 27/06/2024 16:30הגב לתגובה זו3 0סגור
-
1.ציטוט: "צפויה להיגרם פגיעה מהותית בפעילות החברה"dw 26/06/2024 10:27הגב לתגובה זו9 2ברור. אין ספק. מטוסים לא יטוסו, צה"ל לא יעבוד, ספינות לא תפלגנה, משאיות לא יביאו סחורה ונהגי עם ישראל יתנדבו לעבור לתח"צ. אה, רגע, גם רוב האוטובוסים כיום עובדים על סולר. בעיה. רגע - יש לי רעיון - כולכם תעברו לאופניים. :-) מה יש? אם ההולנדים יכולים למה אתם לא? בקיצור - זה ישראבלוף. איך לדעתכם מטוסים טסים? הטייס מנופף חזק חזק עם הידיים? :-) אין ברירה, פשוט אין ברירה. בזן זה מתקן תשתית אסטרטגי של מדינת ישראל, הוא לא הולך לשומקום ואי אפשר, פשוט אי אפשר, לסגור אותו בעשור הקרוב. עם או בלי היתר בניה. זה מה יש. תתמודדו. ומי שחושב אחרת? מתבקש בבקשה לא לנהוג יותר. מעכשיו. מצטער. אין בנזין יותר. תתמודדו. מי מתנדב לעבור לאופניים? רגע. לא כולם בבת אחת :-)סגור
-
חשיבה מחוץ לראס'האבו קייק 26/06/2024 17:33הגב לתגובה זו0 240% מהתזקיקים מיובאים ..בז"ן אשדודסגור
-
נכון, ועדיין צי הרכב הלאומי לא יכול לתפקד בלי בזןdw 27/06/2024 11:44הגב לתגובה זו2 0מה שכן אם יסגרו את בזן אפשר יהיה להשית רגולציה על ציבור הנהגים. למשל ביום ראשון רק גברים נוהגים, ביום שני רק נשים, ביום שלישי רק מכוניות בצבע לבן, ביום רביעי רק בצבע אפור/כסף, ביום חמישי רק מכוניות בצבע כחול וכו וכו :-)סגור
-
צודק, הנהלה חייבת להפניםאזרח 26/06/2024 15:03הגב לתגובה זו2 0עצם זה שהנייר סחיר מהווה פגיעה עצומה במשקיעים. יש חוט מקשר כל מה שנעשה בעשר שנים האחרונות, בצבא במדיניות הכללית, היא נטו מוחלט פגיעה במדינה. כל דבר הלכנו ונסוגנו.סגור