חיים שני: "כל פרויקט שמתווסף משפיע על לקוחות פוטנציאליים אחרים"
למי שהשקיע ביוטרון יוטרון +0.05% יוטרון 379.8 +0.05% בסיס:379.6 פתיחה:389.9 גבוה:389.9 נמוך:379.8 תמורה:19,154 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ב-2019 אחרי הפיצול מיוניטרוניקס אין הרבה סיבות לשמוח. המנייה ירדה מאז ב-74% והתוצאות היו מאכזבות, אבל בתקופה האחרונה נראה שיש סיכוי שהדברים מתחילים להשתנות לטובתה של יוטרון.
יוטרון דיווחה על הזמנה להקמת חניון אוטומטי בארה"ב בתמורה ל-20 מיליון שקל על פני שנתיים, זאת אחרי הזמנה נוספת מאותו לקוח בהיקף של 40 מיליון שקל. ב-2023 יוטרון הכניסה 100 מיליון שקל וזאת אחרי שב-2022 הכניסה 150 מיליון שקל, כלומר אם יוטרון תוכל להבטיח לעצמה עוד מספר הסכמים היא תחזור לצמוח וכנראה שגם בקצבים יפים, הבעיה היא שהשוק שלה תלוי לא מעט בשוק הנדל"ן בארה"ב. רוב החניונים שנבנים משמשים מתחמי מגורים או משרדים. שוק המשרדים בארה"ב במצב רע מאוד ללא אופק שיפור אבל שוק המגורים מראה סימני התאוששות, וכמובן שהורדת ריבית של הפד' תתרום למגמה הזו.
שוחחנו עם מנכ"ל החברה, חיים שני, על העסקה האחרונה והרווחיות של הפרויקטים, כמו גם על גורמים אחרים שמשפיעים על פעילות החברה.
כמה העסקה האחרונה משמעותית?
"העסקה היא מלקוח שבונה חניונים לשוק המגורים. השוק הזה נמצא כרגע בעלייה ושוק המשרדים נמצא במגמת ירידה. מדובר כאן על יזם גדול בתחום והם בחרו בנו, מבחינתינו זו הבעת אמון. אם הוא יהיה מרוצה הוא יוכל לעבוד איתנו בפרויקטים אחרים וזה יכול להגיע לעשרות פרויקטים בשנה".
מה סדר הגודל של הרווחיות של הפרויקטים?
"לכל הפרויקטים שלנו יש רמת רווחיות גבוהה. בדוחות רואים עכשיו את העלייה בשורה הזו בגלל תהליכי התייעלות שאנחנו עושים. אנחנו נמצאים ברווחיות גולמית של מעל 20% והיא נמצאת בעלייה, רואים את זה מדוח לדוח".
דיווחתם על מספר פרויקטים בתקופה האחרונה, על כמה עוד אתם מתמודדים?
"מתמודדים על כמות גדולה. לא יכול להגיד מה יהיה מחר אבל יש מספר גדול של פרויקטים שאנחנו ממתינים להם שיקבלו החלטות".
האם תגיעו לקצב הכנסות של 150 מיליון שקל בתוך שנה?
"קשה לי לתת תחזיות כאלה. אנחנו פועלים כדי שרמת המכירות שלנו תגדל. היעד שלנו הוא מעבר ל-150 מיליון אבל קשה לי להגיד מתי נחצה את הרף הזה".
כמה העסקה האחרונה תתרום לכם בהתמודדות על פרויקטים אחרים בארה"ב?
"כל שלושת הפרויקטים האחרונים עליהם דיווחנו בארה"ב הם של אותו לקוח, ויש לו הרבה יותר משלושת הפרויקטים האלה. הוא החליט כרגע להתחיל עם 3 ואנחנו מעריכים שאם הוא יהיה מרוצה אנחנו נראה מספרים יותר גדולים. אנחנו אולי בעמדה הכי חזקה בשוק האמריקאי וזה משפיע על כל לקוח בנפרד. אין ספק שכל פרויקט שמתווסף משפיע על לקוחות פוטנציאליים אחרים".
בתקופה האחרונה יש האטה בתחום של הרכבים החשמליים. כמה זה משפיע עליכם לאור העובדה שאתם כוללים עמדות הטענה בחניונים?
"כרגע אנחנו עובדים לפי רגולציה שדורשת שאחוז מסוים מהחניות יתמוך בטעינה, והרגולציה משתנה מטריטוריה לטריטוריה. קליפורניה למשל דורשת שיהיו לפחות 30% מהמקומות בחניון שיאפשרו טעינה לרכבים חשמליים אבל יש גם טריטוריות שלא דורשות בכלל. אף אחד לא קונה מאיתנו מערכות מהסיבה שצריך עמדות טעינה לרכבים חשמליים, כולם יוצאים מנקודת הנחה שבבוא היום יהיה צורך ברמה כזו או אחרת".
לכם קל יותר לבנות חניונים עם עמדות טעינה או בלי?
"הפיתרון הנוכחי שלנו מכיל פתרון של פלאג-אין, זאת אומרת אנחנו יכולים בכל רגע נתון להפוך עמדה רגילה לעמדת הטענה. היכולת הזו לא קיימת לכל המתחרים. החניה הבסיסית מגיעה ללא היכולת הזו והלקוח יכול להחליט לכמה מהחניות הוא רוצה להתקין את היכולת הזו".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה