"לשניב יש המון פוטנציאל צמיחה פנימי ונרצה לנצל זאת לפני רכישות נוספות"
פסח ברנט, מנכ"ל שניב בשיחה עם ביזפורטל על הרווח התפעולי המייצג, חזון לעוד מספר שנים ופעילות בחו"ל; וגם מה הרווחיות התפעולית המייצגת ובאיזה מכפיל רווח נסחרת החברה?
שווי שוק של כ-228 מיליון שקל, קצב רווחים של מעל 20 מיליון שקל. מכפיל רווח של כ-11. שניב שפועלת בשוק מוצרי הניקיון, הנייר והאריזות והכלים החד פעמיים היא בין הגדולות בתחומי הפעילות שלה. בתחומי הנייר לבית היא שנייה, בשאר היא ב-TOP 5. משקיעים משווים אותה לסנו, למרות שפסח ברנט, מנכ"ל החברה מיד מדגיש את ההבדלים - "לסנו יש מותגים של 50 שנה", אומר ברנט "שניב צעירה יחסית, אנחנו 15 שנה בשוק". אולי זה מצניעות, אולי כדי להוריד ציפיות כי מרות ששניב קטנה יותר היא לא מצליחה לצמוח כמו סנו הגדולה. אבל היא בהחלט צומחת וצריך גם להזכיר שסנו צומחת מאוד בפעילות שלה בחו"ל.
פעילות בחו"ל על הפרק?
"אנחנו מתמקדים בארץ, אבל כן מצפים שיהיו לנו פעילויות בחו"ל, ייצוא של מוצרים למספר מקומות. אנחנו בוחנים זאת".
שניב פיצלה את פעילות הנדל"ן מהפעילות המסורתית של הקבוצה במהלך הרבעון והדבר יצר גידול של כ-40 מיליון שקל בשל עדכון שווי הנכסים. רוב הנכסים הם נדל"ן מניב שמשמש את החברה, אבל חלקו גם צדדים חיצוניים והכוונה לפתח את הנדל"ן ולהשכיר לאחרים.
ברבעון השני שניב הציגה צמיחה של 6.7% בהכנסות שהסתכמו ב-203.5 מיליון שקל, לעומת כ-190.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות במגזר מוצרי הנייר ברבעון גדלו בכ-3.7% והסתכמו בכ-94.5 מיליון שקל לעומת כ-91 מיליון שקל אשתקד. הכנסות מגזר מוצרי ניקיון, רכב וטיפוח אישי גדלו בכ-8.9% והסתכמו בכ-76.5 מיליון שקל לעומת כ-70.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, והכנסות מגזר אלומיניום וחד פעמי ברבעון גדלו בכ-10.9% והסתכמו בכ-32.5 מיליון שקל לעומת כ-29.3 מיליון שקל אשתקד.
הרווח התפעולי (בנטרול הוצאות חד פעמיות בסך כ-1.4 מיליון שקל בגין שערוך נדל"ן) גדל בכ-22% והסתכם לכ-12.8 מיליון שקל (כ-6.3% מההכנסות), לעומת כ-10.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (כ-5.5% מההכנסות). ה-EBITDA ברבעון גדל בכ-18.4% והסתכם בכ-24 מיליון שקל (כ-11.8% מסך ההכנסות), לעומת כ-20.6 מיליון שקל (כ-10.6% מסך ההכנסות), ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי ברבעון (לאחר הוצאות חד פעמיות בגין שערוך נדל"ן) הסתכם בכ-4.4 מיליון שקל לעומת כ-5.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי (בנטרול הוצאות חד פעמיות) הסתכם בכ-5.6 מיליון שקל. הרווח הכולל ברבעון הסתכם בכ-44.6 מיליון ש"ח, זאת כתוצאה מרווח כולל משערוך נדל"ן בסך כ-40.2 מיליון שקל שרשמה החברה בגין פיצול פעילות הנדל"ן שלה.
מה הדגשים שלך לרבעון?
"הביקוש למוצרים שלנו היה וממשיך להיות גבוה. בהשוואה לרבעון המקביל צמחנו ב-6% בהכנסות. יש לחץ גדול על המכירות אבל לא העלינו מחירים והתוצאות עדיין היו טובות. הרווח הגולמי של החברה היה 26% וב-EBITDA היינו קרובים ל-12% .הפעולות שעשינו יחד עם הגידול במחזור אפשרו לנו לשמור על המחירים. החברה גם פיצלה את חלק מנכסי הנדל"ן לחברה נפרדת והמהלך הזה הביא להכרה ב-40 מיליון שקל. המטרה הייתה שנוכל לתחום את פעילות התעשייה והנדל"ן לחוד. אין כוונה לחלק כדיבידנד בעין את פעילות הנדל"ן.
"הפיצול הוא לא טכני. לכל אחד מהנכסים שעברו יש יכולת פיתוח והשבחה. חלקם מושכרים לחברות הקבוצה אבל החברה מתכננת להשכיר אחלק מהם גם לצדדים שלישיים. אנחנו מערכים ש-30-40% מהכנסות חברת הנדל"ן יהיו מצדדים שלישיים. יש גם יתרונות מימוניים במהלך הזה. המשקיע ידע כמה מהחוב שייך לפעילות התעשייה וכמה לנדל"ן. הרעיון הוא לייצר זרוע נדל"ן שתצמח, ואם החברה תפתח עוד נכסים בעתיד זה יהיה תחת פעילות הנדל"ן".
נחזור לפעילות השוטפת, הרווחיות ברבעון הזה מייצגת?
"אני חושב שהרווח במחצית מייצג. תמיד כשיש שינויים במחירי חומרי הגלם לוקח רבעון או שניים להתאים את המחירים. קל לי יותר להתייחס לרווח התפעולי, הרווחנו תפעולית כ-27 מיליון במחצית זה רווח מייצג".
מה אתם עושים כדי להקטין את המימון?
"עלויות המימון עלו בגלל עליית הריבית ואני מניח שנעשה פעולות הגיוניות כדי להוריד את עלויות המימון. במחצית הראשונה הצלחנו לעשות זאת למרות גידול בהכנסות וזו התכנית להמשך. אנחנו מגבילים את ההשקעות ברכוש קבוע".
החזון הוא להגיע לרווח תפעולי של 100 מיליון שקל בעוד 3-4 שנים?
"אפשר לראות את הצמיחה ב-5 שנים האחרונות ולראות שהחברה יותר מהכפילה את המחזור, גם בזכות רכישה. אבל ב-3 השנים האחרונות לא רכשנו אף חברה ועדיין צמחנו".
איפה אתם ממוקמים בשוק בתחומי הפעילות שלכם?
"בשוק הנייר סנו מס' 3 ואנחנו מספר 2. בשוק מוצרי צריכה אנחנו בחמישייה הראשונה, אני לא משווה את עצמי למתחרה כזה או אחר. אנחנו חברה יחסית צעירה שב-15 שנה האחרונות השיקה מוצרים. קשה להשוות לחברות עם מותגים של 50 שנה. אנחנו מגדילים את המותגים בשילוב עם המותג הפרטי והשילוב הזה עשוי להביא לשיפר ברווחיות בהסתכלות רב שנתית".
יש עוד רכישות על הפרק?
"החברה כל הזמן בוחנת רכישות אם כי אנחנו יותר זהירים כרגע. אם יהיו רכישות שישרתו את האסטרטגיה של החברה נבצע אותן. יש המון פוטנציאל צמיחה פנימי ונרצה לנצל זאת קודם".
הפעילות במפעל בצפון נפגעה?
"המפעל שלנו בצפון הוא בדלתון והוא עובד כסדרו גם תחת אזעקות. זה המקום להביע הערכה מלאה לעובדים על המאמץ הגדול שלהם בתקופה הזו. אין יום אחד שעצרנו את העבודה במפעל בצפון מאז תחילת המלחמה".
יש מחשבות על הגדלת הפעילות בחו"ל?
"אנחנו בוחנים ייצוא לחול בצורה מדורגת, כרגע אנחנו בתהליך בחינה. עיקר יכולת הצמיחה היא בארץ אבל אני מעריך שבשנים הקרובות נגדיל את הפעילות בחו"ל".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.כנראה תשלומי המשכורות להנהלה גבוהים מאודשלום שלום 23/08/2024 20:04הגב לתגובה זו0 0ולכן הרווח הנקי לא משמעותי. האם הם מפרסמים כמה כסף הם משלמים משכורות לרמת ההנהלה ? בנוסף הרווח שלהם גבוהה מאוד בגלל שישראל זה משק ללא תחרות. בקיצור העם בישראל פראייר ונותן מימון לאותם חברות על ידי תשלום גבוהה בעבור מוצרי ניירסגור
-
2.חברה צנועה וטובה (ל"ת)עדי 21/08/2024 07:48הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.חברה מוזרה!!חנניה בית 21/08/2024 00:04הגב לתגובה זו1 1למכור ב200 מיליון ולהרוויח רק 5 מיליון, משהו פה לא מסתדר?? זה רווח זעום , כנראה שההוצאה הקבועה כבדה מאוד ולכן חייביפ להגדיל המכירות הענק!!.סגור