רייזור: ההכנסות קפצו פי 2; "הצפי שלנו ל-2025 הוא גבוה"

חברת הבינה המלאכותית התחילה לקצור את הפירות מההסכמים עליהן חתמה בשנים האחרונות; צבר ההזמנות נותר על כ-76 מיליון דולר, אבל בחברה מספרים שמדובר "בהערכה שמרנית מאד"
 | 
telegram
(1)

הכנסות חברת הבינה המלאכותית רייזור לאבס רייזור +0.22% רייזור 588.4 +0.22% רייזור בסיס:587.1 פתיחה:588 גבוה:599.4 נמוך:580 תמורה:135,365 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  קפצו במהלך המחצית הראשונה של 2024 ביותר מפי 2 ועמדו על כ-5 מיליון דולר, ביחס לכ-2 מיליון דולר בתקופה המקביל אשתקד. בשורה התחתונה, רשמה החברה הפסד נקי של 9 מיליון שקל, שהושפע מגידול בהוצאות המו"פ, המכירה, השיווק וההנהלה.

צבר ההזמנות של החברה נכון לסוף הרבעון עומד על כ-76 מיליון דולר, בהשוואה לצבר של 76 מיליון דולר בסוף שנת 2023. בדוחות חזרה החברה על הערכתה כי התממשות צבר ההזמנות צפויה להניב לה בשנת 2024 הכנסה של פי שלוש ביחס לשנה הקודמת.

"המחצית הזאת היא בעיקר מבט אל מגמה. לראשונה אנחנו מדווחים על מפנה בהזמנות שהגיעו אחרי נובמבר, שמשתקפים בצמיחה של יותר מפי 2.5 בהכנסות, זינוק של פי 3 ברווח הגולמי וגידול בצבר", מסביר רז רודיטי המנכ"ל והמייסד של החברה, בראיון לביזפורטל.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

לדבריו, "הצבר גדל מעט, מצד אחד קיבלנו עוד הזמנות, אבל גם צרכנו חלק מהצבר. הצבר הוא מאד שמרני, בפועל הצבר הפוטנציאלי הוא הרבה יותר גבוה, המספר שהצגנו הוא רק ההזמנות שלא ניתנות לביטול. כך שהכללנו רק חלק מההזמנות שקיבלנו, מכיוון שהם מבוססים על אבני דרך. המסה הקריטית של ההזמנות תהיה במחצית השנייה של 2024 וביתר שאת ב-2025. מזה אפשר להבין שהצפי שלנו ל-2025 הוא גבוה". 


מייסדי רייזור לאבס. קרדיט: החברה 

אלביט היא עדיין הלקוח הכי דומיננטי?
"לא, תחום הכרייה תפס לראשונה נפח משמעותי"

מאיפה תגיע הצמיחה בשנים הקרובות?
"אני יכול להגיד שאנחנו מנהלים כמה מאמצים, יש לנו פוטנציאל התרחבות מתוך לקוח הדגל שלנו, כשאנחנו רוצים להתרחב מעבר ל-14 המכרות בהם אנחנו פועלים. בנוסף, אנחנו מסתכלים לתחומים נוספים כמו עולם המשאיות שפוטנציאל הצמיחה שלו הוא פנומנלי, הרעיון הוא שמהתחום הזה ינבעו רישיונות נוספים. רק הלקוח שלנו מחזיק במאות רבות של משאיות, כך שמדובר באפיק צמיחה משמעותי".

כתבתם בדוחות שאתם צופים גידול בביקוש למוצר שלכם על רקע הגידול בייצור התחמושת, יש משהו קונקרטי?
"מדובר במוצר 'Inspection AI', שמנתח ווידאו שיועד לעולם ייצור התחמושת, אך הסבנו אותו גם לתחום הכרייה. זה לא סוד שהשוק הביטחוני, בעולם בכלל ובארץ בפרט, הוא מאד חם בימים אלה. בגלל שהיכולת נולדה לשרת ייצור תחמושת, מבחינתנו אנחנו רואים פה פוטנציאל גידול נוסף".

למרות התקוות הגדולות המשקיעים עדיין נזהרים 

רייזור הונפקה במהלך שנת 2021 לפי שווי של כ-591 מיליון שקל, אך מאז הספיק להתרסק לשווי מזערי של כ-20 מיליון שקל בלבד, תוך פחות משנה וחצי. במהלך תקופה זו, החליטה הנהלת החברה לזנוח את פעילותה המרכזית אספקת פתרונות בינה מלאכותית לארגונים, לטובת פיתוח תוכנה שתימכר במודל של תוכנה כשירות (SaaS - Software as a Service) עבור סקטור הכרייה. מהלך אשר לווה בגידול משמעותי בהוצאות, לצד העמקת ההפסד הנקי. 

בשנתיים האחרונות השקיעה החברה מאמצים רבים בשורה של פיילוטים בחברות שונות, אשר נכשלו בחלקם. עם זאת, בסוף השנה שעברה, זכתה החברה לקצור את פירות ההשקעה, כשדיווחה על הסכם למכירת רישיונות לתאגיד הכרייה גלנקור. בתגובה לדיווח זינקה המנייה, אך גם כיום אחרי קפיצה של כמעט 600% בשנה האחרונה, היא עדיין נסחרת בשווי של כ-167 מיליון שקל, נמוך בכ-70% משוויה בהנפקה. אחת הסיבות לכך, היא שהמשקיעים, אשר נכוו בחלקם מההנפקה, לא ממהרים להסתנוור מההסכמים ומחכים לראות אותם באים לידי ביטוי בדוחות הכספיים.


גרף מניית החברה מאז הנפקתה בשנת 2021

כיום לרייזור מוצר מרכזי אחד בשם DataMind AI, אשר נועד לשנות את הצורה שבה מבצעים תחזוקה במכונות כבדות בתעשיות כמו הכרייה, המתכת והרכבים. אל עולם הכרייה, אשר מהווה כיום את המוקד העסקי של רייזור, היא הגיעה "לגמרי במקרה", באמצעות חברת זהב,  שהתמודדה עם בעיה לחזות את תפוקת הזהב, וביקשה את עזרת החברה. העבודה עם החברה חשפה בפני המנהלים את "הפוטנציאל האדיר בשוק הכרייה. מצד אחד, השוק מגלגל טריליון דולר בשנה, אך מצד שני הטכנולוגיה בו מאוד מיושנת ופוטנציאל השיפור בו הוא ענק. אנחנו יכולים להקטין את הזיהום ולהרחיק אנשים ממכונות מסוכנות, וזה תורם רבות לתעשייה".

לדברי רודיטי "הטכנולוגיה של הבינה המלאכותית שפיתחנו, יודעת לקחת את כל מכלול הנתונים מהסנסורים השונים שקיימים במכונה, או כאלו שאנחנו פורסים, לשקלל את כל התוצאות ביחד, כדי לחזות ברמת דיוק גבוהה מתי תהיה התקלה הבאה, מה הסיבה לתקלה הזו, ומה צריך לעשות כדי לטפל בה. המהפכה שאנחנו מייצרים היא מעבר מתחזוקה תקופתית, שלפעמים קורית מוקדם מדי, ולפעמים מאוחר מדי, לתחזוקה דינמית שקורית על בסיס דאטה. הדבר הזה בסוף מתורגם למכונות הרבה יותר בריאות, כאלו שמזהמות פחות, ומהוות סיכון בטיחותי נמוך יותר למפעילים שלהם, וכמובן ברמת השורה התחתונה של המפעלים או המכרות, הם מצליחים להוציא הרבה יותר שעות עבודה מהמכונות הקיימות, ובכך יכולים להגדיל תפוקה בלי להשקיע עשרות מיליוני דולרים נוספים במכונות נוספות".

לצד זאת, בשנה האחרונה פיתחה החברה עבור אלביט מערוכת, מוצר בשם Inspection, אשר נועד לבצע בקרת איכות באמצעות מידע ויזואלי. לדברי החברה המוצר כבר נמצא בשימוש באלביט ומסייע למיון תחמושת. עם זאת בחברה בחרו לקחת אותו גם לעולם הכרייה ולספק אותו כמוצר משלים עבור DataMind. "אנחנו יכולים להסתכל עם המצלמה על המסוע שמעביר את אבני הנחושת ולבחון האם יש בעיות באבנים, בעיות של אבנים גדולות מדי, עומס אבנים גדול מדי, כל מיני דברים שכדאי לנטר אותם 24/7. היום יש אנשים שעושים את זה, אבל לא כל הזמן, כי יש מחסור כוח אדם בתחומים האלה. המוצר שלנו יכול לבצע את זה 24/7, 365 ימים בשנה, ולגלות תקלות ולשלוח בזמן אמת התראות כדי למנוע קטסטרופות".

לפני שלושה חודשים דיווחה החברה על כניסה לתחום חדש, יחד עם גלנקור - משאיות כבדות. "אנחנו מדברים על משאיות מאוד כבדות, שאין בישראל. הן נושאות על הגב שלהן כמעט 300 טון של חומר. המשאיות יקרות מאוד לקנייה ולתחזוקה. לקנות המשאיות חדשה זה כ-5 מיליון דולר, והתחזוקה יכולה להגיע למיליון וחצי דולר בשנה. ככה שמדובר במוצר יקר, שנמצא בחסר. אנחנו מדברים על תקופת הרצה שבה אנחנו מתאימים את המוצר לחזות תקלות במשאיות.

בעולם יש אלפים רבים של המשאיות האלה. הלקוח שלנו מחזיק בנתח לא מבוטל ומוציא בשנה 100 מיליון דולר על תחזוקת המשאיות האלה. לכן, הרווחים שאפשר להפיק מתחזוקה יעילה הם גדולים מאוד, גם מחסכון בעלויות תחזוקה וגם בשמירה על זמינות המשאיות. אחרי שנכנסו אליו, פוטנציאל הצמיחה שלנו גדל פי שתים בעולם הכרייה, ואני חושב שבינתיים התעלנו על הציפיות של כולנו. יש פה עסקה של כמעט 7.5 מיליון דולר לפרויקט התאמת המוצר לתחום הזה, וזה נעשה במספר אתרים בעולם. זו עסקה שמסמנת את פוטנציאל הרישיון וההכנסות השנתיות שיכולות לנבוע רק מהלקוח הזה, ואנחנו מצפים שבעקבותיו יגיעו הכנסות שנתיות מאד משמעותיות", מסביר רודיטי

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מי רצה למכור
    nav 19/08/2024 17:51
    הגב לתגובה זו
    1 2
    צעירים חסרי מנוח--כל הכבוד הדרך היא למעלה
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות