שופרסל
צילום: Bizportal
דוחות

רבעון חזק לשופרסל - המניה מזנקת; ככה יכולתם להרוויח 7%

איך אפשר היה לייצר רווח מהיר? הסיפור של מניות הקמעונאות בחודש האחרון
איתן גרסטנפלד | (5)

אנחנו כותבים בחודש-חודשיים האחרונים על הזדמנות ברשתות האופנה וברשתות הקמעונאות. הדוחות ברבעון השני צפויים להיות מצויינים. הם אומנם לא משקפים את הרווח המייצג, אבל הם יפתיעו לטובה, וימחישו לשוק שהתוצאות גם בהמשך יהיו טובות. זה בזכות העובדה שיותר ישראלים נשארים בארץ ופחות טסים. בזכות העלייה בצריכה המקומית ובזכות הפחתת הקשב של הציבור מהמחירים.

מעבר לכך, הרשתות נמצאות במגננה בשל אי הוודאות ודבר ראשון שעושים בתקופה כזו הוא הפחתת תחרות. אתה לא רוצה להתחרות ולהילחם כי יש לך מספיק מלחמות. קחו גם את העברת השליטה בשופרסל לאחים אמיר שמן הסתם שמו הולד על תחרות קשה בתקופה הזו, ותקבלו רווחיות שיא לשופרסל. זה חריג, אבל המגמה הטובה תימשך. 

מניית שופרסל מזנקת כ-7.5%, גולף זינקה ב-25%, קסטרו במעל 15% והרשימה ארוכה - הכתובת היתה בביזפורטל. 

קמעונאית המזון שופרסל שופרסל 1.11%  מסכמת רבעון שני חזק עם צמיחה של כ-8% בהכנסות שעמדו על 4 מיליארד שקל. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כ-169 מיליון שקל זינוק של 131% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. בין השאר הודות לעיתוי של פסח לגידול במכירות בחנויות זהות.

הכנסות החברה ברבעון השני של 2024 עמדו על כ-3.99 מיליון שקל, צמיחה של כ8% ביחס לכ-3.7 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. המכירות בחנויות זהות של שופרסל עלו ב-8.7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-169 מיליון שקל, עלייה של 131.5% לעומת כ-73 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ה-EBITDA ברבעון השני עמד על כ-516 מיליון שקל (כ-12.8% מההכנסות), עלייה של 32% בהשוואה לכ-391 מיליון שקל (כ-10.6% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

מתוך הודעת החברה  

צמיחה בכלל מגזרי הפעילות

בחלוקה למגזרים רשמה שופרסל עלייה של כ-7.7% בהכנסות מגזר הקמעונאות שעמדו על כ-3.68 מיליארד שקל לעומת כ-3.42 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע בעיקרו מגידול בחנויות זהות ומהשפעת חג הפסח. המכירות בחנויות ומרכזי השילוח של שופרסל ברבעון השני השנה גדלו בכ-8.1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ובחישוב לפי מכירות למ"ר נרשם גידול של כ-12.7% שנבעו מגידול במכירות ומצמצום שטחי מסחר.

במגזר BE רשמה החברה הכנסות של כ-285 מיליון שקל, גידול של 11% בהשוואה לכ-257 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע בעיקר מהעמקת פעילות מסחרית והרחבת שיתופי פעולה שיווקיים. המכירות בחנויות זהות של המגזר גדלו ב-10.8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

במגזר הנדל"ן נרשמה צמיחה צנועה יותר של כ-5% בהכנסות שהסתכמו בכ-66 מיליון שקל בהשוואה לכ-63 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    הרשת הכי יקרנית (ל"ת)
    שופרסל 20/08/2024 15:21
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מובטל 20/08/2024 15:00
    הגב לתגובה זו
    הגזימו.
  • 3.
    שימי בחיאת שימי 20/08/2024 09:29
    הגב לתגובה זו
    שישב ומירר בבכי על החמור שלו שמת... שאלו אותו אם כלכך אהב אותו... ענה: לא ממש, רק עד שגמלתי אותו ממזון ומים והשקעתי בזה כלכך הרבה הוא הלך לעולם שכולו טוב... למה התאמצתי כלכך???
  • 2.
    הכל מגלל עליית מחיר (ל"ת)
    לא קונה 20/08/2024 09:15
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שי 20/08/2024 09:10
    הגב לתגובה זו
    מי הטמבל שקונה בשופרסל רשת שחיטה