דלתא גליל: המכירות עלו ל-471 מיליון דולר; התחזית אושררה
המכירות של דלתא גליל, יצרנית ומשווקת של מוצרי הלבשה ממותגת, הסתכמו ברבעון השני ב-471.4 מיליון דולר - גידול של 6% לעומת 443.6 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד - כך עולה מדוחות החברה. המכירות במחצית הראשונה של 2024 הסתכמו בכ-922.2 מיליון דולר, גידול של 4% לעומת 886.0 מיליון דולר במחצית הראשונה אשתקד. דלתא גליל הכריזה על דיבידנד של כ-8 מיליון דולר לרבעון השני. בעקבות כך, החברה מאשררת את התחזית לשנת 2024. לדבריה, זה נעשה "בהתבסס על מחצית ראשונה חיובית ועל צבר הזמנות חזק".
שיעור הרווח הגולמי גדל ב-150 נקודות בסיס ברבעון השני של 2024 ל-41.9%, שיא של רבעון שני, לעומת 40.4% ברבעון מקביל אשתקד. הגידול נבע בעיקר משיפור בתמהיל המגזרים וערוצי המכירה ועקב שיפור ברווחיות מפעלי החברה בשל עליה בהיקף הייצור. שיעור הרווח הגולמי במחצית הראשונה של 2024 גדל ב-240 נקודות בסיס ל-42.1%, שיא של המחצית ראשונה, לעומת 39.7% בתקופה המקבילה אשתקד.
עוד לפי הדוחות: הרווח התפעולי גדל ברבעון השני של 2024 ב-34% והסתכם ב-37.8 מיליון דולר, כ-8% מהמכירות, לעומת 28.2 מיליון דולר, כ-6.4% מהמכירות ברבעון מקביל אשתקד. הרווח התפעולי בנטרול סעיפים חד פעמיים גדל ברבעון השני של 2024 ב-22% והסתכם ב-37.8 מיליון דולר, כ-8% מהמכירות, לעומת 30.9 מיליון דולר, כ-7% מהמכירות ברבעון מקביל אשתקד.
התחזית של החברה (דוחות דלתא)
הגידול ברווח התפעולי בתקופות הדיווח של 2024 נבע מעליה במכירות וברווחיות הגולמית וכן ממינוף יעיל של מבנה ההוצאות אשר קוזזו בחלקם עקב עליה בהוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות עקב השקעה בזכיונות ומותגים חדשים.
לגבי הרווח הנקי - הוא צמח ברבעון השני ב-40% והסתכם ב-21 מיליון דולר, לעומת 15 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד. הרווח הנקי בנטרול סעיפים חד פעמיים נטו ממס גדל ברבעון השני של 2024 ב-27% והסתכם ב-21.0 מיליון דולר, לעומת 16.6 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד. הרווח הנקי במחצית הראשונה של 2024 צמח ב-83% והסתכם ב-33.1 מיליון דולר.
עוד מספרים מהדוח: הרווח המדולל למניה הסתכם ברבעון השני של 2024 ב-0.74 דולר, לעומת 0.53 דולר ברבעון מקביל אשתקד. ה-EBITDA בנטרול IFRS 16 הסתכם ברבעון השני בשנת 2024 בסך של 46.5 מיליון דולר, לעומת 38.0 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד.
תזרים מזומנים שנבע מפעילות שוטפת בנטרול IFRS 16 הסתכם ברבעון השני בשנת 2024 ב-28.1 מיליון דולר, לעומת 58.4 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד. הירידה בתזרים המזומנים שנה מול שנה נובעת משינוי ברמת ההון החוזר ובעיקר בסעיף במלאי על מנת לתמוך בצמיחת המכירות הצפויה במחצית השניה של השנה.
יתרת ההון הסתכמה בשיא של 771.8 מיליון דולר, גידול של 8.2% לעומת 713.6 מיליון דולר לרבעון המקביל אשתקד.
אייזיק דבח, מנכ"ל דלתא גליל: "זה היה רבעון חזק נוסף עבור דלתא גליל, שבלט בזכות שיא במכירות הישירות (DTC), צמיחה במגזר המותג הפרטי ועלייה משמעותית ברווחיות. היוזמות האסטרטגיות שלנו, שמטרתן לשפר את היעילות התפעולית ויכולות הייצור שלנו, הובילו לשיא של רווחיות גולמית ברבעון השני של 41.9% וסימנו רבעון רביעי ברציפות של שיא בשיעור הרווחיות הגולמית".
דבח הוסיף: "בגזרת הפעילות הממותגת, אנו נרגשים במיוחד מההשקה וההתרחבות של המותגים Florence by Mills ו-Organic Basics. ההשקות הללו, בין היתר, ימצבו אותנו לצמיחה עקבית וארוכת טווח. העוצמה המתמשכת של דלתא ישראל מותגים, אשר קיבלה ביטוי בעלייה של 23.2% במכירות הקמעונאיות בחנויות זהות לעומת רבעון מקביל וההשקה המוצלחת של Bath and Body Works ו-Victoria's Secret בישראל, מדגישה את המומנטום המתעצם שלנו. יתר על כן, המינוף התפעולי החיובי שלנו, המתבטא בעלייה של 100 נקודות בסיס ב-EBIT לפני סעיפים חד פעמיים ל-8.0% מהמכירות, ממחיש את יכולתנו לאזן בין רווחיות לטווח קצר עם השקעות אסטרטגיות לטווח ארוך".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה