"נבצע לפחות עוד רכישה אחת עד סוף השנה"

ניר הורוביץ מנכ"ל טרמינל איקס מסביר מדוע החברה צמחה ברבעון השני פחות מהרשתות הפיזיות ומסביר שהחגים הבאים יהיו חזקים במכירות
 | 
telegram
(1)

רשתות האופנה מדווחות על תוצאות חזקות ברבעון השני, כפי שהערכנו לפני תקופת הדוחות - ביטולי הטיסות בתקופת הפסח וחודשי הקיץ המוקדמים הביאה לכך שישראלים רבים נשארו בארץ, זה מתורגם לכמות גדולה יותר של קונים אבל חשוב לזכור שאלו לקוחות שהיו אמורים לרכוש בגדים בטיולים בחו"ל, במקום זאת הם רוכשים בארץ והתוצאות ניכרות בדוחות של קמעונאיות האופנה כמו בריל, גולף, קסטרו, דלתא ועוד.

עם זאת, נראה שהמגמה לא משתקפת במלואה אצל טרמינל איקס  טרמינל איקס 0% טרמינל איקס 394.1 0% טרמינל איקס בסיס:394.1 פתיחה:394.1 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: - החברה שנסחרת לפי שווי של 425 מיליון שקל דיווחה על צמיחה של רק 13.6% בהכנסות ל-116.6 מיליון שקל לצד רווח של 8 מיליון שקל - פי 2.6 לעומת הרבעון המקביל אבל עדיין נמוך ביחס לצפי לאור הנסיבות.

בשיחה עם ביזפורטל מסביר ניר הורוביץ, מנכ"ל טרמינל איקס, כי "המשקיעים מבינים שאנחנו לא חברת קמעונאות אופנה רגילה ועל כן אנחנו לא מושפעים מהמגמות בתחום בצורה זהה לרשתות האחרות".
ניר הורוביץ, מנכ"ל טרמינל איקס; קרדיט: דימה טליאנסקי
ניר הורוביץ, מנכ"ל טרמינל איקס; קרדיט: דימה טליאנסקי

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מה הדגשים שלך לרבעון?
"זה רבעון חמישי ברצף בו אנו משפרים את כל המדדים אל מול הרבעון המקביל, והוא משקף את האסטרטגיה שלנו לצמיחה ברווח. העקביות בה אנחנו מראים את השיפור מאוד חשובה לנו. לגבי הרבעון, אנחנו משפרים את כל הפרמטרים של הרווחיות וזה נובע ממהלכים של התייעלות אבל גם כחלק מהתכנית להתמקדות ברווח, זה עדיין לא סוף התהליך".

בכל זאת, אנשים שהיו קונים בגדים בחו"ל נשארו בארץ וקנו בגדים כאן.
"בחו"ל אנשים קונים בחנויות ולא באונליין - העובדה שאנשים נשארו בארץ לא שינתה את האופי בו הם קונים בגדים והם עדיין הלכו לחנויות הפיזיות. בנוסף, חג הפסח שהוא חזק אצל הרשתות האחרות הוא לא החג החזק אצלנו. אצלנו עונת החגים היא בספטמבר-נובמבר. בפסח הצרכנים לא קונים יותר באונליין".

איפה כן הרגשתם השפעות חיוביות ברבעון?
"מעבר לרבעון האחרון, אנחנו רואים תהליך בחברה שלא בהכרח מושפע מרמת המאקרו של השוק, אנחנו צומחים  בשיעורים דו ספרתיים וממשיכים לשפר את מבנה ההוצאות, גם הקבועות וגם המשתנות. לדוגמא, היינו בעבר עם שני מרלו"גים והיום אנחנו עם אחד, זה משפר את מבנה העלויות וימשיך לשפר. התהליכים שאנחנו עושים בחברה כדי לצמוח מאוד משפיעים על התוצאות, רכישת סטרונגפול למשל היא מהלך כזה שיראו את התוצאות שלו רק ברבעון השלישי. מנגד אנחנו משפרים את מבנה ההוצאות".

כזכור, לפני חודשיים רכשה טרמינל איקס את השליטה בסטרונגפול המייצרת מוצרי אקטיב לנשים. בעוד מטרמינל איקס לא נמסרו פרטים לגבי היקף הפעילות של סטרונגפול או שווי העסקה, לפי בדיקת ביזפורטל מדובר בחברה שהיקף הפעילות שלה הוא בערך כפול מזה של חברת סיסטארז אותה רכשה טרמינל איקס (51%) ב-2022 לפי שווי של 9.6 מיליון שקל. את הרכישה ההיא טרמינל איקס עשתה לפי מחזור הכנסות של 10 מיליון שקל וצפי למחזור של 20 מיליון שקל, כך שלפי ההערכות של ביזפורטל במקרה של סטרונגפול כנראה מדובר על מספרים כפולים כאשר שווי העסקה יהיה כנראה באזור הדו ספרתי.

יש צפי לעוד רכישות השנה?
"יש צפי לעוד רכישה אחת לפחות. אסטרטגיית הרכישות שלנו היא דבר משמעותי שתבוא לידי ביטוי יותר יותר".

השיבושים בשילוח משפיעים עליכם?
"אנחנו פחות מושפעים מזה. אנחנו פחות מחויבים למותג אחד ותמיד יש תחליפים. אם למשל יש שיבושים עם משלוחים של נייקי אנחנו יכולים למלא את החלל עם מותג אחר. איפה שזה כן משפיע עלינו זה במותג הפרטי שלנו, אבל באופן כללי אנחנו נערכים עם חלופות לשיבושים בשילוח ומגיעים מוכנים לאירועים כאלה".

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה דוח חזק לא חלש (ל"ת)
    אסולין 20/08/2024 15:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות