איתן יוחננוף ראש בראש מול רמי לוי - מי מספר 2 בשוק הקמעונאות?
עלייה של 37% מתחילת השנה במניית יוחננוף הביא אותה לשווי של 3 מיליארד שקל - בדומה לרמי לוי. גם בעסקים יוחננוף צומח יותר מהמתחרים. איתן יוחננוף: "לקוחות באים אלינו. אנחנו יותר תחרותיים מהמתחרים"
רשתות הקמעונאות חוגגות בתקופה הזאת. יש עלייה משמעותית ברכישות מרשתות המזון כי יש יותר תושבים בארץ מאז המלחמה (מטיילים ותרמילאים חזרו ופחות ישראלים טסים לחו"ל) וכי אנחנו צורכים יותר. חוץ מזה, אנחנו לא שמים דגש על המחיר כמו בעבר - הקשב שלנו לא במחירים, אלא במצב.
הרבעון השני היה עם צריכה מוגברת גם בזכות פסח וכך הצליחה רשת יוחננוף לדווח על רבעון מצוין - גידול מרשים בהכנסות וברווח שהסתכם ב-72 מיליון שקל (רווח מייצג בנטרול חד פעמיים של כ-51 מיליון שקל). אתמול פרסמה שופרסל, המובילה בתחום, תוצאות חזקות.
התוצאות הטובות מוסיפות למניה 3.5% כשמתחילת השנה היא עלתה בכ-36% לשווי של כ-3 מיליארד שקל. מניית רמי לוי עלתה בכ-13% ל...3 מיליארד שקל. כן, איתן יוחננוף הבעלים ומנכ"ל רשת יוחננוף, מאיים על רמי לוי, בעלים ומנכ"ל רשת יוחננוף. מס' 2 בשוק הקמעונאות זה כבר לא בהכרח הטייטל של רמי לוי.
בשיחה עם איתן יוחננוף, אומר יוחננוף לביזפורטל כי התוצאות הטובות ברבעון השני הן לא רק בזכות האנשים שנשארים בארץ ולא טסים - "זה נכון שבתקופה שבה יותר אנשים נשארים בארץ, וצורכים יותר בישראל, יש עלייה טבעית בהכנסות של הרשתות הקמעונאיות. הרווח שלנו גדל, גם ההכנסות, מכמה סיבות: בראש וראשונה, אנחנו פותחים עוד ועוד סניפים, אבל לא כל אחד שפותח סניפים מצליח להכיל אותם בשוק כל כך תחרותי. ואנחנו מצליחים".
וזה קורה למרות המחירים הנוחים של רמי לוי, למרות הזינוק בשופרסל.
"קח את החנות האחרונה שנפתחה, במישור אדומים, באזור לא קל עם תחרות מלאה, בצמידות לרמי לוי ושופרסל. כל השחקנים הרלוונטיים נמצאים, אבל זאת חנות שלוקחת נתח שוק באגרסיביות ומעידה על יכולות הרשת, גם בתמחור ביחס למתחרות. הצרכנים בוחרים לבוא אלינו ופחות למתחרות".
הרווח עלה בגלל עליית מחירים.
"זה לא נכון. עלות התפעול גדלה והיעילות נשמרה. הפרייבט לייבל שלנו נותן מענה חזק. הגידול שלנו בסקטור ובנתח השוק בכלל ניכר. שים לב שהגידול שלנו הוא מעל השוק. אנחנו מאוד תחרותיים, הצרכנים בוחרים לבוא אלינו ופחות למתחרים".
שופרסל דווקא פרסמה דוחות טובים.
"צריך לעשות את ההבחנה, בין זה שיש לנו רוח גבית מזה שהצרכנים נשארים בארץ יותר מאשר בעבר, ומול היחסיות בגידול בסקטור. כלומר, הגידול בסקטור אצלנו משמעותי מאשר בשופרסל. היכולת התחרותית שלנו גדולה יותר. נכון, השוק צמח כי יש יותר צרכנים, אבל כשאתה מסתכל על הממוצע מול המתחרים - אנחנו יותר מושכים ותחרותיים, יותר מהשחקן הכי גדול. זה מעיד על יכולת החדירה של הרשת, על הצמיחה והידע המתקדם. גאים להיות במעמד הזה".
"הנפקנו ב-2 מיליארד ובדרך ל-5 מיליארד שקל". איתן יוחננוף (טלמור גבע)
נשמע שלא קל לך עם הביקורת לגבי העלאות המחירים. מה יש לך לומר שמי שטוען שהרווח מגיע רק מעליות מחירים?
"מי שאומר את זה לא מבין בשוק. נכון שיש עליות מחירים, אבל אנחנו לא שחקנים של יום אחד, חושבים לטווח ארוך וחושבים על הצרכנים שלנו. קח את הכניסה שלנו לפרייבט לייבל - זה מוזיל משמעותית את המחיר והופך את המוצר לזול מאוד. זה לוקח את נתחי השוק מאחרים. כל מוצר שנכנסו אליו כולל במזון מצליח. אבקת הכביסה שלנו מצליחה, נייר טואלט מצליח. אנחנו מביאים מוצר טוב עם מחיר טוב. אנחנו רואים שהלקוחות חוזרים למוצרים שלנו וזה בזכות רמת מחיר טובה".
לשופרסל יש שירותי אונליין. אתם מכינים את החבילה, אבל בלי משלוח.
"אנחנו פעילים רק ב'פיק אפ', בחרנו לא להיכנס להובלה. אנחנו יודעים לומר במשך שנים שאנחנו יודעים למכור באינטרנט. מצד שני, אנחנו רואים בשופרסל את הצמצום באונליין כי היא לא מצליחה להרוויח, אלא מפסידה שם. זה גרר אותם למטה. צריך להיזהר מקטגוריות הפסדיות. אנחנו יודעים שיש נתח שרוצה אותנו במשלוחים, אבל גובר על כך יוקר המחיה שמתבטא בסל הקניה. צרכנים מעדיפים לקנות בזול. איך אנחנו יודעים לומר את זה? יש לנו צמיחה גדולה יותר מקצב השוק".
אז אתם לא מוכרים את השירות כי זה הפסדי?
"הלקוחות מודעים לכך שהם רוצים מחיר טוב. האונליין שלנו במחיר מדף, אנחנו לא מעלים מחירים בשל הליקוט והאריזה. אנשים לא רוצים לשלם יותר ולקבל משלוח הביתה. הם מעדיפים זול ולבוא לקחת. אתם יודע שאנחנו בין היחידים שנותנים את השירות הזה ועוד בלי גבייה של תשלום נוסף. חוץ מזה, אדם שעובד ומזמין, מגיע ליד החנות אחרי שהוא מסיים את העבודה והולך עם המוצר הביתה. השירות הזה יותר טוב מזה שזורקים לך סחורה ליד הבית. כבר קרה אצל מתחרות שלנו שהגיע שליח בן מיעוטים שהלחיץ את הילדים. אנחנו מעדיפים לא להיכנס לזה".
"זמינות מדף גבוהה יותר". סניף יוחננוף (איציק יצחקי)
חג הפסח תרם לכם מאוד, אבל יש עוד נקודה שצריך לשים אליה לב, ואולי היא זאת שבגללה מדברים על המחירים: הרווח הנקי. הוא קפץ פי 2 ל-72 מיליון שקל. איך אתה מסביר את זה?
"פשוט, צריך לנטרל מהרווח הנקי שני דברים: הראשון הוא הכנסה חד פעמית של 17 מיליון שקל מביטול הפרשה. זה סכום גבוה. יש עוד 5 מיליון שקל רווח ברוטו מנכסים פיננסים, כלומר 3.5 מיליון נטו בערך. בסך הכל, כמעט 21 מיליון שקל מהרווח הנקי הוא חד פעמי, רווח שלא מייצג".
דיברת כאן לא מעט על שופרסל, ואני שואל: מתי אתם תהיו השחקן המרכזי בשוק?
"אנחנו פחות אנשים של דיבורים, יותר של עשייה. מנובמבר 2019 אנחנו בבורסה כשהונפקנו מכרנו ב-2 מיליארד, אנחנו בדרך ל-5 מיליארד. אנחנו עם הפנים קדימה, עם עוד 18 סניפים. מה שמוביל הוא הידע, של עשרות רבות של שנים, ומאידך העקשנות לשמר את הקונספט, גם בהיבט של נתחי שוק - אנחנו פחות רווחים ויותר יעילים מהמתחרים וזה בטח לא בא על חשבון הלקוחות. אפשר לראות את זה ביכולת התפעולית שלנו שמשתפרת. הצמיחה מביאה יכולות, יש לנו יותר כלים להביא יותר ערך לצרכן וכמובן - למשקיעים שלנו".
שאלה לסיום, שנוגעת בעיקר לרווח שלכם למ"ר. הנתונים קצת מטעים, כי הסניפים שלכם גדולים בהרבה משל המתחרים. למה?
"אתה רואה את שטח המכירה, אבל לך לשטחי התפעול. יוחננוף משקיעה המון בהם ומציגה זמינות מדף. זה הכוח הגדול מאוד שלנו להחזיק סחורה. זה לא פשוט, במיוחד בתקופות סוערות, שההספקה לישראל נפגעת. יש לנו יכולת להזמין פי 2 כמות ולספוג ולאחסן. זה נותן זמינות ויכולת התנהלות מסחרית גבוהה. הבטן מלאה. המתחרים מסתמכים על מחסנים לוגיסטיים, אנחנו יכולים לספק כמויות אדירות של סחורה כשזמן האספקה לא מעיב על המכירות".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
16.פעם האחדמיקריות 25/08/2024 15:10הגב לתגובה זו0 0פעם השני בלי ממש סיבה מיוחדתסגור
-
15.שפה עבריתאבג 22/08/2024 23:14הגב לתגובה זו0 0שימו לב בסניפי יוחננוף,השפה העברית שולטת בשטח,להבדיל מרשת אחרת שאתה חושב שאתה נמצא בקלקיליה, וזה מעלה את חווית הקניהסגור
-
14.תקראו בבקשהבמבוזו 21/08/2024 20:25הגב לתגובה זו2 6בסופו של דבר אין על רמי לוי, המחירים שלו הכי משתלמים, גם האיכות והוא מעל כולםסגור
-
רמי, מה שלומך? הכל בסדר? (ל"ת)פסיכולוג 23/08/2024 16:53הגב לתגובה זו0 0סגור
-
13.חווית הקניה ביוחננוף אירפורט היא נוראיתאמונחטאפ 21/08/2024 19:31הגב לתגובה זו2 1העובדים חוסמים את המעברים ומדברים לחלק ניכר מהמוצרים אין מחיר המחיר על המוצר לא תואם לקופה גנבו לי פעם תיק ואפילו עגלה ריקה בשביל 5 שקלסגור
- טען עוד
-
12.והרי החדשות מיוחננוףמ. כהן 21/08/2024 19:10הגב לתגובה זו5 1יוחננוף רמלה יגבה דמיי חניה של 20 שקל לשעה או חלק מימנה.לקונים ב80 שקלים ומעלה ינתן שובר חניה חינם, אולם זה מצריך עמידה בתור אינסופי בקופה הראשית.כמי שהיה לאורך שנים חסיד מושבע של יוחננוף במיוחד יוחננוף רמלה.רגלי לא תדרוך יותר במקום הזה.לתשומת ליבך ,איתן.סגור
-
כנל במודיעיןדוד כהן 22/08/2024 09:50הגב לתגובה זו0 0מחירים עולים וסחורה גרועה, תורים בלתי נסבלים....בקיצור אני לא קונה שם יותרסגור
-
11.רמי לויאלין 21/08/2024 18:26הגב לתגובה זו2 4אחלה של רמי לוי. הכי זול אצלו כי יש לו מוצרים מותג שלו שהם בדיוק אותו דבר רק מותג פרטי והרבה פחות כסף.סגור
-
10.זו לא תחרותאורי 21/08/2024 17:04הגב לתגובה זו3 4אין על רמי לוי, המחירים האיכות והחיסכון.סגור
-
9.יוחננוף בזכות ולא בחסד הגיע לאן שהגיע.החנויות שלוישראלי 21/08/2024 15:41הגב לתגובה זו4 3נעימות לקניה מחירים תחרותים איך בכלל אפשר להשוות את רמי לוי אליו.סגור
-
8.ביוחננוף יש חווית קניה אצל רמי לוי זה לא קייםהרץ מרשלץ 21/08/2024 15:36הגב לתגובה זו3 3וגם הסחורה ביחננוף יותר יפהסגור
-
7.ומה עם ההתעמרות בעובדי שכר-מינימום של הרשתות?עובד לשעבר 21/08/2024 14:59הגב לתגובה זו2 0וזה כל מי שעובד שם, שכר מינימום ועוד טיפה. כל מי שאתם רואים ברשתות האלה, 30-35 ש"ח לשעה. וההנהלה שמשתדלת לעמוד ביעדים של המנכל, מתעללת בהם ללא רחמים. זה המחיר של הזול.סגור
-
6.יש הבדל אחדצר(ח)כן 21/08/2024 14:39הגב לתגובה זו6 3יש הבדל אחד נוסף, ביוחננוף השהות יותר נעימה מאשר אצל רמי לוי.סגור
-
5.מחלקת פירות וירקות מהטובות שיש פהאבי 21/08/2024 14:02הגב לתגובה זו5 5אולי רק חצי חינם עולה עליו. ח.ח. תמשיכו ככה.סגור
-
4.נס ציונהאנונימי 21/08/2024 13:55הגב לתגובה זו5 1יש ליוחננוף סניף בנס ציונה שבו הוא קורע מחירים מכוון שאין לו תחרות במרכז העיר .רמי לוי פתח סניף בנס ציונה שתוריד את החזירות של יוחננוףסגור
-
3.נס ציונהאנונימי 21/08/2024 13:53הגב לתגובה זו1 1מחיריםסגור
-
2.בתור קונה קבוע של יוחננוף בתל אביבמני 21/08/2024 13:45הגב לתגובה זו5 0קונה הרבה ביוחננוף אבל בשלושת החודשים האחרונים המחירים עלו פלאים ואני ממעט לצערי לקנות. יוקר המחיה הגיע גם ליוחננוף ,הולך חצי קילומטר מיגאל אלון לאושר עד..30 אחוז פחות. חבל...סגור
-
מה חבל? אתה פועל בשכל! הלקוח קובע את המחיר.עובד לשעבר 21/08/2024 15:00הגב לתגובה זו5 0שובסגור
-
1.רמי לוי יהיה גם הרשת הגדולה ביותר בישראל ויקטורי עם דוחכלכלן 21/08/2024 13:44הגב לתגובה זו5 2גרוע מאוד היום ,בסוף הכל עניין של מחיר רמי לוי הכי זול בפער מכולםסגור