עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל

ירידיה במחיר הדשנים והתערובות הביאו לירדה קלה בכנסות של חברת החקלאות, שעמדו על כ-345 מיליון שקל; שיפור ברווחיות הגולמית סייע לה להקפיץ הרווח הנקי בפי שלוש
 | 
telegram

חברת החקלאות עמיר שיווק  עמיר שיווק -0.44% עמיר שיווק 2,931 -0.44% עמיר שיווק בסיס:2,944 פתיחה:2,890 גבוה:2,942 נמוך:2,890 תמורה:32,353 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  סבלה במהלך הרבעון האחרון מירידיה במחיר הדשנים והתערובות, מה שהביא לירידה קלה של כ-3% בהכנסות. עם זאת, שיפור ברווחיות הגולמית סייע לה להקפיץ הרווח הנקי בפי שלוש - 13.5 מיליון שקל.

הכנסות החברה ברבעון השני של שנת 2024 עמדו על כ-344.6 מיליון שקל, ירידה של כ-3% לעומת הכנסות בסך של כ-354 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2023. השינוי נבע בעיקר מקיטון בהכנסות מגזר הגנת הצמח והזנתו, בשל ירידה במחירי הדשנים וקיטון בהכנסות מגזר התערובות בעיקר כתוצאה מירידת מחירים.

בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כ-13.5 מיליון שקל, גידול של כפי שלושה לעומת רווח נקי של כ-4.6 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2023.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ה-EBITDA ברבעון הסתכם בכ-23.1 מיליון שקל, עלייה של 8.7% לעומת 21.4 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2023.

שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית

הרווח הגולמי הסתכם ברבעון השני של שנת 2024 בכ-51.4 מיליון שקל (14.6% מהמכירות), עלייה של 5.3% לעומת רווח גולמי של 48.8 מיליון שקל (13.3% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח הגולמי נבע בעיקרו מעלייה ברווח הגולמי בתחום הגנת הצמח והזנתו ועלייה ברווח הגולמי של תחום האריזות. 

הרווח התפעולי צמח בכ-21.4% והגיע לכ-17.7 מיליון שקל (5.2% מהמכירות), ביחס לרווח של 14.6 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2023 (4.1% מהמכירות). העלייה נובעת בעיקר מהגידול ברווחיות הגולמית.
 

חלוקה למגזרים

בתחום הגנת הצמח והזנתו הסתכמו ההכנסות בכ-173.4 מיליון שקל, ירידה של כ-3% לעומת הכנסות של 179 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2023. הקיטון נובע בעיקר מירידה במחירי הדשנים. הרווח הגולמי המגזרי עלה לכ-21 מיליון שקל, 12.1% מההכנסות, לעומת 18 מיליון שקל, 10.1% מההכנסות, ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נובעת בעיקר מעיתוי רישום התחשבנות עם ספקים, שיפור במרווחים ומירידה במכירות מוצרי הדשנים. 

בתחום האריזות הסתכמו ההכנסות בכ-55.8 מיליון שקל, לעומת הכנסות בסך של כ-51 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2023. העלייה נובעת בעיקרה מגידול בהיצע מוצרי האריזות לחקלאות, בעיקר בחומרי אריזה שאינם קרטון גלי, ועלייה כמותית גם באספקת אריזות לתעשייה, לצד ירידת מחירים בקרטון הגלי לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי המגזרי הסתכם בכ-8 מיליון שקל, 14.4% מההכנסות, לעומת 6.9 מיליון שקל, 13.6% מההכנסות, ברבעון המקביל אשתקד.  

בתחום התערובות הסתכמו ההכנסות ברבעון השני של שנת 2024 בכ-77 מיליון שקל, לעומת הכנסות בסך של כ-86 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2023. השינוי נובע מירידה במחירי המכירה של התערובת ללקוחות, בשל ירידה במחירי חומרי הגלם המשמשים לייצור התערובות, בניכוי עלייה של 3% בכמויות התערובת שנמכרו לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי המגזרי הסתכם בככ-11.5 מיליון שקל, 16.2% מסך ההכנסות, לעומת 12.3 מיליון שקל, 14.4% מסך ההכנסות, ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נובעת בעיקר מירידה במחירי חומרי הגלם של מכון התערובת, אשר נקבעים בבורסות בחו"ל, בקיזוז ירידה קטנה יותר במחירי המכירה של התערובת המושפעים מהתחרות.

בתחום האחר, הכולל בין היתר שיווק מוצרי השקיה, זרעים, כלי-עבודה וקטיף, מיכון חקלאי, ביגוד, פוליאתילן, רשתות ועוד, הסתכמו ההכנסות ברבעון השני של שנת 2024 בכ-38.4 מיליון שקל, לעומת הכנסות בסך של כ-37.8 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2023. העלייה נובעת בעיקר מעלייה במכירות מרבית המוצרים, בעיקר מוצרי זרעים ושתילים, כלי עבודה ומיכון. הרווח הגולמי המגזרי עלה לכ-9.8 מיליון שקל, 25.6% מסך ההכנסות, לעומת 9.6 מיליון שקל, 25.4% מסך ההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.  

בתחום הנדל"ן, שבו בין היתר מחזיקה החברה שני בניינים בבני ברק (בניין חד-קומתי בשטח של כ-2,200 מ"ר, ובסמוך לו - בניין משרדים בן 3 קומות בשטח של כ-5,500 מ"ר), הכנסות החברה ברבעון השני של שנת 2024 הסתכמו בכ-1 מיליון שקל, לעומת הכנסות בסך של 2 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2023. השינוי בהכנסות נובע מסיום הסכמי שכירות בבניין המשרדים ותחילת עבודות השבחה להפיכת בניין המשרדים למתחם מסחרי בתחום הריהוט ועיצוב הבית (העבודות צפויות להימשך עד אפריל 2025). להערכת החברה, לאחר סיום העבודות ואכלוס מלא, סך השכירות מכלל מתחם הנכסים בבני ברק יסתכם ב-9 מיליון שקל לשנה לפחות. 

גיא בינשטוק, מנכ"ל עמיר שיווק: "עמיר שיווק מפרסמת הבוקר את התוצאות הכספיות לרבעון השני של 2024, שבו בלטה לחיוב העלייה ברווחיות הגולמית בכלל מגזרי הפעילות. החברה מסכמת את הרבעון עם עלייה חדה ברווח הנקי לכ-13.5 מיליון שקל - הרווח הרבעוני הגבוה מזה כשלוש שנים. התוצאות החזקות ברבעון הן המשך למגמה מהרבעון הראשון של השנה, הממקמת את החברה בקצב רווחים שנתי של מעל 40 מיליון שקל. אנו מעריכים כי פעילותה של החברה בתחום החקלאות, הנחשב לדפנסיבי, ומאזנה הפיננסי החזק ימשיכו לתמוך בחברה גם ברבעונים הבאים".

עמיר שיווק והשקעות בחקלאות עוסקת בשיווק והפצה של תשומות למגזר החקלאי באמצעות 28 סניפים ברחבי הארץ. החברה מפיצה חומרים להגנת הצמח והזנתו (כימיקלים), אריזות ומוצרים חקלאיים אחרים, ובנוסף מפעילה מכון תערובות מזון לבעלי חיים. מתחילת השנה עלתה מניית החברה ב-36% והיא נסחרת כעת לפי שווי של 325 מיליון שקל.


מנית עמיר שיווק ב-12 החודשים האחרונים

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות