מספנות ישראל קופצת ב-8% - הוסרו מגבלות שינוע המטענים

החברה תוכל להעביר יותר סחורה בנמלים; רף מגבלת שינוע המטענים בנמלי חיפה, אשדוד ואילת תעלה השנה מ-5% ל-9%; ב-2025 תוסר ההגבלה לחלוטין
 | 
telegram
(2)

מספנות ישראל  מספנות ישראל 0% מספנות ישראל 7,452 0% מספנות ישראל בסיס:7,452 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שעוסקת, ביען היתר בשינוע מטענים, מקבלת אישור לשנע יותר מטענים השנה ובשנה הבאות. במילים אחרות, התחום צפוי לעלות בפעילות. לפי המתווה, בשנת 2024 יועלה רף מגבלת שינוע המטענים מ-5% מהיקף המטענים המשונעים בנמלי חיפה, אשדוד ואילת ל-9%. החל משנת 2025 ואילך תוסר המגבלה האמורה לחלוטין. עם זאת, על החברה תמשיך לחול המגבלה המונעת ממנו לשנע מטעני כלי רכב חדשים בייבוא. החברה מסרה כי לעמדתה, כפי שהובעה לאורך כל הדיונים מול הגורמים הרלוונטיים, יש מקום להסיר את כלל המגבלות על פעילותו ולאור זאת החברה תמשיך ותפעל ככל שיידרש על מנת להסיר גם מגבלה זו.

חדשות טובות למספנות ישראל


כפי שתואר בדוח התקופתי שפרסמה תעשיות מספנות ישראל, הגדלה של היקפי הפעילות בנמל מספנות ישראל תלויה בהשלמת הקמת פרויקט ממגורות הגרעינים וההשקעה באמצעים טכנולוגיים ובמתקנים אוטומטיים, אשר יאפשרו ניצול יעיל יותר של רציפי הפריקה ושטחי האחסנה. בהתאם, החברה פועלת להשלמת הקמת פרויקט ממגורות הגרעינים בשטחה וחיבור הנמל למסילת הרכבת הארצית.

החלטת משרד התחבורה ומשרד האוצר ועדכון כתב ההסמכה בהתאם נתקבלה לאחר שנים של ניהול הליכים שקיימה החברה אל מול רשויות ומשרדי הממשלה, וכללו בין היתר הליך משפטי בבג"ץ. מגבלה זו הושתה על הנמל עם הקמתו, בהתאם לדרישת ההסתדרות הכללית, וזאת לצורך הגנה על עובדי הנמלים הממשלתיים. כמו כן פועלת החברה להשלמת חיבור הנמל למסילת הרכבת הארצית, מה שיאפשר לנמל לשנע באמצעות הרכבת מטענים לכל רחבי הארץ ולספק ללקוחותיו שירותים נוספים.
 

השפעה על יוקר המחייה

"הסרת המגבלה שהוטלה עלינו עם הקמת הנמל היא בשורה משמעותית וסיומו של משא ומתן שארך שנים רבות", מסר צביקה שכטרמן, מנכ"ל תעשיות מספנות ישראל. "מהלך זה יוביל להגברת התחרות בנמלי ישראל ויסייע להורדת יוקר המחייה לצרכן הישראלי, לאור ההתייעלות בשיטות וקצבי הטיפול במטענים. נוסיף לפעול בכדי להביא גם להסרתה של המגבלה הנותרת על ייבוא רכבים. מהלכים אלו וההשקעה הנרחבת של הנמל בהקמת הממגורות וחיבור הנמל למסילת הרכבת יאפשרו לנו להעניק שירותים נוספים ללקוחותינו ולהרחיב את היקפי הפעילות".

ברבעון השני הכנסות החברה הסתכמו ב-302 מיליון שקל לעומת כ-375 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של 20%. הרווח הגולמי הסתכם ב-40.5 מיליון שקל (13.5% מההכנסות) לעומת 63.5 מיליון שקל (17% מההכנסות) ברבעון המקביל, ירידה של 36%. הרווח התפעולי רשם ירידה של 60% והסתכם ב-19 מיליון שקל לעומת 45 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי הסתכם ב-19 מיליון שקל לעומת 31 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של 40%.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הכנסות מגזר המספנה ברבעון הסתכמו ב-64 מיליון שקל לעומת הכנסות של 89 מיליון שקל ברבעון המקביל. הכנסות המגזר הנמלי הסתכמו ב-35 מיליון שקל לעומת 39 מיליון שקל ברבעון המקביל, הכנסות מגזר חומרי הבניה הסתכמו ב-185 מיליון שקל לעומת 219 מיליון שקל ברבעון המקביל, הכנסות מגזר ההובלה הימית הסתכם ב-13 מיליון שקל לעומת 25 מיליון שקל ברבעון המקביל.

תזרים המזומנים שנבע מפעילות שוטפת ברבעון הסתכם ב-971 אלף שקל לעומת 15 מיליון שקל ברבעון המקביל. צבר ההזמנות במגזר המספנה הסתכם ב-186 מיליון שקל לעומת 252 מיליון שקל ברבעון המקביל.

מניית מספנות ישראל נסחרת לפי שווי של 1.6 מיליארד שקל אחרי ירידה של 14% מתחילת השנה ושל 33% ב-12 החודשים האחרונים.

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    איזה עקיצה
    שחור 05/09/2024 09:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שילמו גרושים על נמל עם מגבלות, קיבלו בחינם נמל בלי מגבלות. ככה זה שאתה חבר של.....
    סגור
  • 1.
    מכפיל 20+ היא יקרה כרגע גם אם צפויה צמיחה מסויימת
    יריב 03/09/2024 17:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו לא חברת הייטק. הייתי מוכן לשלם מכפיל 15 על הצמיחה הצפויה, לא 20+, מה גם שהתזרים השוטף לא הכי חזק בעולם.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות