רמי לוי
צילום: תמר מצפי

הלקוחות הולכים לרמי לוי - המשקיעים ליוחננוף

מסקר של מכון גיאוקרטוגרפיה לקראת תקופת החגים עולה כי רמי לוי נתפסת כרשת הזולה ביותר - בינתיים המחירים הנמוכים הביאו את החברה להציג תוצאות חלשות יחסית מבין הרשתות ברבעון האחרון; יוחננוף עקפה את רמי לוי בשווי
אביחי טדסה | (11)

רמי לוי  רמי לוי 0.56% נתפסת מהרשתות הזולות ביותר בישראל. כך גם עולה גם מהסקר של מכון גיאוקרטוגרפיה לפיו 31% מהישראלים מאמינים כי הרשת היא הזולה ביותר מבין כל הרשתות. רמי לוי עצמו אמר מספר פעמים בחודשים האחרונים כי הרשת לא ייקרה מוצרים, למרות העלייה במחירי חומרי הגלם. 

רמי לוי טוב לצרכנים - פחות טוב למשקיעים

אלא שבעוד הצרכנים כנראה מרוצים מהמחירים ברמי לוי, המשקיעים פחות - למרות רבעון חזק במיוחד בסקטור הקמעונאות, רמי לוי הציגה תוצאות חלשות מבין כלל הרשתות עם צמיחה של 2% בהכנסות לעומת צמיחה של 7% אצל שופרסל שופרסל 1.11% , צמיחה של 16% ביוחננוף  יוחננוף 1.95% , צמיחה של 6% בויקטורי ויקטורי 2.94%  וכ-12.5% בטיב טעם -0.64% .    

את הצמיחה היחסית מאכזבת בהכנסות רמי לוי ייחסה הנהלת החברה לירידה יזומה בפעילות האינטרנט של החברה, אבל בעיקר לכך שהם לא העלו מחירים. ברבעון השני הרווח צנח ב-18% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-70 מיליון שקל לעומת 85 מיליון שקל ברבעון המקביל. רמי לוי; קרדיט: שלומי יוסף רמי לוי; קרדיט: שלומי יוסף

נוסף על המחירים הזולים של רמי לוי, פחות אנשים מגיעים לסניפים שלה - במחצית הראשונה הפדיון בחנויות זהות ירד ב-0.5%, כאשר את הירידה החברה מייחסת  למלחמת חרבות ברזל שהביאה לירידה במכירות בסניפים באזורי הגבול והעימות.

התוצאות החלשות של רמי לוי מאכזבות גם את המשקיעים -  המניה שלה עלתה רק ב-12% מתחילת השנה. בינתיים מניית שופרסל מובילה עם 95%, יוחננוף עם 50%, וויקטורי עם 33%.  

אושר עד במקום השני בפער גדול

במקום השני לפי נתוני הסקר 25% מהישראלים תופסים את אושר עד כזולה ביותר, כאשר אחריה, ובפער ניכר, יוחננוף עם 6% וחצי חינם גם כן עם 6%. לאחר מכן שופרסל במקום הרביעי עם 5%, קינג סטור עם 4% וויקטורי עם 3%.

הסקר נערך בתחילת חודש ספטמבר לקראת ראש השנה במדגם מייצג של האוכלוסייה (מגזר יהודי וערבי) של 503 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה לפי התפלגות חלקם באוכלוסיה.

מניית רמי לוי נסחרת לפי שווי של 2.92 מיליארד שקל אחרי עלייה של 12% מתחילת השנה ושל 5.5% בשנה האחרונה. אתמול דיווחה החברה כי יפית אטיאס, בתו של רמי לוי, תמונה למנכ"לית משותפת ברשת. אטיאס החלה את דרכה ברשת לפני יותר מ-25 שנה כשבתפקיד האחרון היא כיהנה כסמנכ"לית השיווק של החברה.  יפית אטיאס צילום: רן יחזקאל

לוי אמר לאחר ההודעה כי, "לאורך שנים ארוכות יפית לקחה חלק פעיל בניהול הקבוצה, במהלכן ביססה את יכולות ויסודות הניהול שלה. ההנהלה ואני שמחים למנות אותה לתפקיד מנכ"לית משותפת בקבוצה, והיא תסייע להוביל את הפיתוח העסקי והשיווקי של החברה. יפית היתה שותפה מלאה בגיבוש אסטרטגיית הלוגיסטיקה, התפעול, המותג הפרטי בחברה, בניית המרלו"ג החדש של החברה ועוד רבות".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

אטיאס הוסיפה כי, "אני גאה להיות חלק מרשת שצמחה להיות המובילה בשוק הקמעונאות. אני מודה להנהלה שמפקידה בידי את האחריות להמשיך ולפתח את הרשת".  

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    אמילי 11/09/2024 15:51
    הגב לתגובה זו
    הישראלי פראייר
  • 9.
    אורי 11/09/2024 15:23
    הגב לתגובה זו
    רמי לוי זול רק בתיקשורת תיכנסו לסניפים תבינו שהוא לא זול תיבדקו את איכות פירות והירקות גם מחיר יקר ואיכות ד
  • 8.
    כלכלן 11/09/2024 14:44
    הגב לתגובה זו
    לאורך השנים האחרונות שמכניסים את זה לשכלול רמי לוי מוביל בתשואה על יוחננוף שופרסל ושאר הרשתות
  • 7.
    סווינגר 11/09/2024 14:23
    הגב לתגובה זו
    רמי לוי מעט זול יותר (רוכש שם חזה עוף וכד'). ירקות ופירות ביוחננוף, כי הסחורה בקקה לוי, ממש קקה. מפצל את הקניות. הפער בינהם לא גדול, שניהם יקרים. מחכה כבר להון המשמעותי שיגיע בקרוב, ונעזוב לחו"ל בנחת.
  • מאיפה ההון? (ל"ת)
    סתם סקרן 11/09/2024 16:06
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    מ. כהן 11/09/2024 14:22
    הגב לתגובה זו
    שווה יותר מרמי לוי עשרות מונים, מבלי לפרט את כל הפארמטרים. ולסיום משפט שאבי ז"ל אמר לי, מה שלא עולה כסף, לא שווה כסף.
  • 5.
    ידידיה 11/09/2024 13:58
    הגב לתגובה זו
    הזול אצל רמי לוי יוצא יקר מאוד
  • 4.
    מירי 11/09/2024 13:54
    הגב לתגובה זו
    רוב המוצרים אצלו יותר יקרים מאשר אצל אחרים כבר שנים רבות
  • 3.
    מריה 11/09/2024 13:32
    הגב לתגובה זו
    אוכל לא כשר- עדיף
  • 2.
    אזרח 11/09/2024 13:20
    הגב לתגובה זו
    בזמנו חברת איסתא, כאשר הייתה רק חברת נסיעות לסטודנטים מכרה לאלה כרטיסים בחברות מחורבנות על מנת שיאמינו שהם זולים, כך לגבי כל מוצר, אם רוצים לשכנע אותך שמוצר איכותי הוא חייב להיות יקר, באשר לרמי לוי, אולי הוא זול בשוליים אבל אם החנות מכוערת, הצפיפות בה רבה ופרטצ'ית הלקוח מאמין שהוא קונה בזול כמו הסטודנטים אז, אצל יוחננוף יותר נעים.
  • 1.
    לרון 11/09/2024 12:34
    הגב לתגובה זו
    מתפזר על יותר מידי מזון,תיקשורת,ביטוח,תעופה הבת אטיאס ועוד כהנה וכהנה שלא ידועים,לפחות לא לי,השקעתי ברמי לוי בשער 3300,היום השער גבוה מידי!