"המטרה שהגלולה של אפיטומי תגיע למיליון לקוחות תוך 4-5 שנים; לא שוללים הנפקה בנאסד"ק, לא בתוכנית כרגע"

האם אחרי זינוק של פי 3.2, לאפיטומי יש עדיין אפסייד? ראיון המשך עם המנכ"ל דן השמשוני על אקזיט, שת"פים, הגדלת מערך הייצור, הייחוד של הגלולה וגם - הסיכונים
 | 

ביום ראשון השווי זינק מ-100 מיליון שקל ל-140 מיליון שקל ואז התפרסם הראיון הראשון עם המנכ"ל. השווי המשיך לזנק עד ל-240 מיליון שקל. ביום שני השווי זינק ל-320 מיליון שקל וחזרנו לדבר עם המנכ"ל כי לא כל יום יש חברה ישראלית שנסחרת בבורסה שמקבלת אישור FDA לשוק של עשרות מיליארדים. כמו תמיד בתחומים האלו הסיכון גדול, אבל גם הסיכוי ענק. סביר להניח שאם אפיטומי היתה נסחרת בוול סטריט היא לא היתה שווה 320 מיליון שקל, אלא הרבה יותר. שם מתמחרים פוטנציאל במספרים גבוהים יותר. 
 

אם אפיטומי היתה נסחרת בנאסד"ק?


אפיטומי היא הדבר החם בבורסה ביומיים האחרונים, והשאלה מה יהיה בהמשך? החברה קיבלה אישור FDA למוצר שלה (מכשור רפואי) שגורם להרזייה. אם תרצו יש לה מוצר מתחרה לזריקות של עניקות הפארמה שהשווי שלהן זינק במאות מיליארדים רק בזכות הזריקות והטיפולים להרזייה. אז אפיטומי לא במגרש שלהן - הן כבר לוקחות נתחי שוק גדולים, היא תתחיל לייצר בעוד שנה. הן מספקות ירידה דרמטית במשקל, היא עושה זאת באופן מדורג יותר. יש יתרון ברור לראשוניות ואפיטומי לא מהראשונות, כבמקביל יש חברות נוספות שמקבלות אישורים לגלולות ומכשירים נוספים. עד כאן הסיכון וצריך לומר שהיו לא מעט חברות שפנו לשוק ענק עם מוצר טוב אבל נכשלו בהמשך. הצלחה היא שילוב של מוצר מאושר, ייצור ושיווק והפצה.

גלולת הרזייה מאושרת


לאפיטומי אין ביד את כל הגורמים להצלחה. אבל יש לה את הגורם הכי חשוב - גלולה מאושרת. היא צופה שבשנה הראשונה לייצור היא תוכל לייצר בין 14 ל-20 מיליון גלולות. כל משתמש צריך 2 גלולות ביום והעלות החודשית תהיה מאות דולרים בחודש. כשעושים את החשבון ומורידים את עמלת השיווק וההפצה הגדולה של המפיץ ושל הבית מרקחת, מקבלים שההכנסות צפויות להיות בקצב של עשרות מיליוני דולרים בודדים, עוד כשנה וחצי-שנתיים.

לכאורה זה לא מדהים, אבל יכולת הייצור צפויה לעלות דרמטית והתחזית של המנכ"ל דן השמשוני היא למיליון לקוחות תוך 3-5 שנים. כאן זה כבר מספרים מאוד גדולים במונחי הכנסה שנתית. אבל, כשחושבים על זה, מבינים שכדי שאפיטומי תציף ערך גדול למשקיעים, היא צריכה שותפים או להימכר. היא בשוק של ענקים, יש ענקים שאין להם מוצר בתחום ואולי היא עשויה לעניין אותם. ענקית של פארמה או מכשור רפואי שנסחרות בעשרות ומאות מיליארדים שווי, יכולים דרך אפיטומי לקצר את הדרך לגלולה. 
 

מועמדת לרכישה


כל זה נכון אם השוק לא יגיע למצב של מתחרות רבות בשוק של הגלולות להרזייה שיהיו פוטנציאל לרכישה על ידי הענקיות וכל עוד השחקניות בשוק יאמינו במוצר של אפיטומי. כך או אחרת, מדובר במניית חלום שיכול אומנם להתרסק, אבל יכול גם להשיא ערך של פי כמה וכמה, למרות הזינק של פי 3.2 ביומיים. כן, למרות שלרוב צריך למכור בעליות חדות, במקרה הזה, הכל פתוח. מניות חלום אגב, צריכות להיות מרכיב קטן, אפילו קטן מאוד מתיק ההשקעות שלכם כדי שאם החלום יתנפץ, לא תיפגעו דרמטית. 


"אנחנו פונים לקהל רחב יותר"


"קשה לומר אם הזינוק במניה מגלם את מלוא המשמעות והפוטנציאל שבהודעה על אישור ה-FDA שקיבלנו", אומר לנו בשיחה דן השמשוני, מנכ"ל אפיטומי. "השוק כבר היה קשוח איתנו בעבר" - לא צריך ללכת רחוק מדי כדי לראות שהוא צודק. רק לפני פחות משנה, בדצמבר האחרון, המניה של אפיטומי נפלה במעל ל-70% אחרי שענקית המזון נסטלה הודיעה על ביטול שיתוף הפעולה עם החברה, תאמינו או לא - באותו טיפול שבזכותו המניה מזנקת עכשיו.
דן השמשוני, מנכ"ל אפיטומי; קרדיט: עופר הררי
דן השמשוני, מנכ"ל אפיטומי; קרדיט: עופר הררי

לאפיטומי יש מוצר אחד - קפסולות שעוזרות למטפולים להרזות על ידי כך שהן מספקות תחושת שובע ומצמצמות את החשק לג'אנק פוד. זה תחום לוהט שנשלט כיום על ידי ענקיות כמו אלי לילי ונובו נורדיסק שראו את המניות שלהן מזנקות ב-60% וב-38% בהתאמה בשנה האחרונה בזכות הטיפול, אבל יש הבדלים גדולים בין הטיפול שלהן לזה של אפיטומי.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הראשון הוא אופי נטילת הטיפול, כאשר לילי ונובו מזריקות את החומר למטופל בעוד אפיטומי מחדירה פולימר המספק תחושת שובע באמצעות נטילת קפסולה. השני הוא תופעות הלוואי שאצל לילי ונובו משמעותיות (אפילו מתחילים לדבר על קשר בין הטיפולים שלהן לסרטן) בעוד אצל אפיטומי כמעט ואין תופעות לוואי. הבדל נוסף הוא המחיר - הלקוחות של לילי ונובו משלמים להן מעל ל-1,000 דולר לחודש בשביל הטיפול, אפיטומי תגבה מאות דולרים לחודש.

אז ההבדלים ברורים ועדיין, גם אחרי הזינוק במניה השווי של אפיטומי לא מתקרב לזה של לילי או נובו, מה עומד בין החברה לבין הצלחה בקנה מידה כמו של אותן ענקיות והאם אחת מהן בכלל תחליט לרכוש את אפיטומי הקטנה? שאלנו את השאלות האלו ושאלות נוספות את מנכ"ל אפיטומי, דן השמשוני.

כולנו מכירים את העניקות בתחום, אלי לילי ונובו נורדיסק, יש גם שחקניות קטנות יותר שמתחרות בכם?
"יש הרבה פעילות אצל חברות שמביאות מוצרים שמתחרים ישירות בחברות הגדולות, ויש אותנו שאנחנו יצור אחר. אנחנו מפתחים טיפול פחות אגרסיבי שפונה לקבל יותר רחב. המוצר שלנו שונה טכנולוגית כי אין בו את אותו חומר פעיל כמו שיש בטיפולים של נובו או לילי. הוא נותן תחושת שובע, שזה מה שמקבלים גם בטיפול של הענקיות, אבל הוא עושה את זה בצורה שונה.

המוצר מתאים להרבה אנשים החל מ-BMI של 25. טיפולי GLP-1 אפשריים החל מ-BMI 30 כך שיש כאן תוספת גדולה מאוד של אנשים. אנחנו כמעט לבד בתחום שלנו, הם יכולים גם לתת את הזריקה מ-BMI 27 אבל רק לאנשים שעונים על קריטריונים מסוימים כמו סוכרת, לחץ דם גבוה ועוד. הדבר השני שמבדל אותנו זה משך הטיפול. הטיפול שלנו יכול לעזור לשמור על המשקל אחרי שמסתיים טיפול ה-GLP-1 בתור טיפול משלים. מי שמסיים עם הטיפולים של הענקיות עולה מהר במשקל, ועד עכשיו לא היה פתרון לשירה על המשקל אחרי סיום הטיפול. ככל שהשוק של ה-GLP-1 יגדל גם השוק שלנו יגדל במובן הזה".

חזרנו גם להסתכל על ביטול ההסכם עם נסטלה ושאלנו את עצמינו איך יכול להיות שהם ויתרו על טיפול כזה? ניתן להניח שהם פשוט טעו בהערכות שלהם לגבי הסיכוי של המוצר לקבל אישור FDA, אבל מצאנו גם שהיו שינויים בהנהלה. מספר שינויים בהנהלה הבכירה של נסטלה החליפו מנהלים ששמו דגש על חום הפארמה בכאלה ששמים דגש על תחום המזון, עסקי הליבה של נסטלה, כלומר ניתן להניח שנסטלה החליטה לחזור למגרש המוכר שלה ולצמצם את הפעילות בפארמה.

מה הפוטנציאל? הענקיות כבר שם, אתם תיכנסו עוד שנה אבל בהיקפים קטנים, אולי עד שתיכנסו השוק כבר יהיה מלא לגמרי?
"אני דווקא חושב שאנחנו נכנסים בתזמון מושלם. נכון שזה לא מיידי אבל בדיוק עכשיו אנחנו מתחילים לראות את הקשיים בתרופות ההזרקה ואת היצרנים מחפשים חלופות. בנוסף אנחנו גם משלימים את המוצרים האלה ויש עוד הרבה חברות פארמה שלא בתחום ומחפשות את הדרך פנימה".

אתם בשווי קטן לעומת הפוטנציאל והחברות הגדולות, אם המוצר באמת מעניין הן לא אמורות לקנות אתכם?
"זה בהחלט יכול להיות אבל אנחנו לא פועלים בכיוון הזה".

משהו יכול למנוע מהן לקנות אתכם?
"אני לא חושב שהן מסתכלות על זה ככה. הן קודם כל עסוקים בלפתח את המוצרים שלהם, הן מסתכלות על חברות פארמה אחרות ורוכשות כשזה נכון לדעתן. יכול להיות שהן ירצו לראות את המוצר בשוק, אבל בוא לא נשכח שעד שאין אישור FDA אין התייחסות כמוצר, כך שבמובן מסוים אנחנו רק עכשיו עולים על הרדאר".

מה קרה ביומיים האחרונים מאז האישור? קיבלתם פניות?
"אנחנו כבר כמה חודשים מדברים עם המון קבוצות".

מדברים על היקף ייצור של בין 14-20 מיליון קפסולות בשנה. כל צרכן נוטל 2 קפסולות ביום. לא מגיעים ככה להיקפי מכירות משמעותיים.
"אנחנו מדברים על מחיר של מאות דולרים בחודש פר טיפול, בו יש בערך 56 קפסולות". מהמספרים שנותן לנו דן אנחנו יכולים להעריך בזהירות שמדובר במחיר של מעל ל-5 דולר לקפסולה, זה יוצא בערך 100 מיליון דולר, אבל זה עוד לפני התשלום למפיץ.

הפוטנציאל גבוה בהרבה, תלכו להרחבת ייצור?
"הקו ניתן לכשפול די בקלות, אם נראה שהולך טוב נקים עוד קו או עוד שניים".

לא כדאי להמר על כל הקופה ולעשות הנפקה או גיוס גדול ולהגביר ייצור?
"גם לחברות הגדולות יש מגבלות ייצור, אני לא רואה אפשרות כזו כרגע, יש לנו תכנית להשלים את הקו, להתחיל למכור ומשם נתקדם".

אתם חושבים על הנפקה בנאסד"ק?
"אנחנו לא שוללים את זה, אבל זו לא התכנית כרגע".

אם הייתם נסחרים בנאסד"ק הייתם מקבלים הערכת שווי גבוהה יותר?
"אני מתמקד בפעילות ואני יודע שיש לנו מוצר טוב".

מה החזון שלך להיקפי המכירות בעוד 3-4 שנים מהיום?
"אני רוצה להגיע למיליון לקוחות בפועל, אני רואה את הדרך לשם תוך 3-5 שנים".

ציינתם שהתחום של העברת תרופות ביולוגיות גדול יותר מתחום ההרזייה בערך ב-50%. היחס הזה יישמר?
"אני חושב שהיחס הזה יישמר, אם תסתכל על כל תחום הפארמה, 30% מכל המכירות בפארמה זה תרופות ביולוגיות. באופן כללי קשה מאוד להחדיר את התרופות האלו דרך מערכת העיכול ולכן עושים זאת בהזרקה. הגביע הקדוש של התחום הזה הוא הניסיון להחדיר דרך מערכת העיכול. אנחנו לא היחידים בעולם שעושים את זה אבל יש בסך הכל 4-5 פרויקטים בעולם שהולכים בכיוון הזה והגדולות משחקות בין כולם. מצד אחד התחום הוא שאיפה עצומה, מצד שני הוא רק בהתחלה שלו".

התחום הזה יהיה יותר משמעותי גם בפעילות שלכם? יותר מההרזייה?
"אני חושב שההיקף של הביולוגי ילך ויגדל אבל אופי הפעילות יהיה שונה. בהרזייה זה יותר תפעול ומכירות ובביולוגי זה אופי עבודה של פייפליין של פיתוח ומחקר. בשלב הראשון, ההרזייה תתרום יותר, ובהמשך גם הביולוגי, שם יש יותר מודל של הכנסות מראש ואז תשלומים לפי אבני דרך. יש לנו תשתיות להריץ 4-5 מולקולות בצד הזה".

תגובות לכתבה(10):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    בטווח של שנה, אחרי הקפיצה, המניה עדיין מופסדת 25% (ל"ת)
    שם 21/09/2024 12:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    כלל מס' 1
    לרון 18/09/2024 10:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ל FOMO ,השוק לא יברח,חכו ודווקא ה"מייסדים" יממשו,או ינפיקו וידללו,אין דרך אחרת
    סגור
  • 8.
    לפחות נייר אחד שנתן רווח טוב השנה
    בן 17/09/2024 15:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לקחתי פי 3 רווח. נחזור בשער 700-800
    סגור
  • 7.
    "קשר בין הטיפולים שלהן לסרטן"
    יגאל 17/09/2024 14:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שמעתם על "FACTS CHECK"? מה זה עיתון או טוויטר?
    סגור
  • 6.
    מתחרות ענקיות וחזקות
    אנונימי 17/09/2024 14:04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    Novo Nordisk - Market Cap457.03B Eli Lilly - Market Cap877.76B פייזר ואסטרה זניקה גם נמצאות במירוץ. שיהיה בהצלחה.
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    זהירות אפטימיות יתר
    שלד 17/09/2024 13:07
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שלב החדירה יהיה קשה ויעלה לה 100 מיליון דולר לפחות ויש עוד מתחרים
    סגור
  • 4.
    ברגע שמוצאים מפיצה תהיה עוד קפיצה
    שולתתתת1 17/09/2024 12:14
    הגב לתגובה זו
    0 7
    לא?
    סגור
  • 3.
    עכשיו היא כבר מנופחת
    אנונימי 17/09/2024 11:29
    הגב לתגובה זו
    14 3
    זהירות
    סגור
  • 2.
    2 אחוז ירידה במשקל מי יגע בזה?
    שחף 17/09/2024 11:28
    הגב לתגובה זו
    13 1
    יעילות על גבול סטית התקן של 0-2 כששאר התרופות עים 8-10 אחוז והתרופה החדשה עים 26אחוז.
    סגור
  • 1.
    נו ועלויות שייוק מטורפות. מי ישווק וימכור? (ל"ת)
    פסטוק 17/09/2024 10:54
    הגב לתגובה זו
    14 1
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות