עודד רוזנברג אפולו פאוור
צילום: רמי זרנגר

אפולו פאוור איבדה את פולקסוואגן, המניה נופלת ב-13%

בחודש שעבר ענקית הרכב ביקשה לדחות את מועד האספקה של ההזמנה אפולו פאוור, עכשיו היא עוצרת את הפרויקט לגמרי - אפולו פאוור כנראה איבדה הכנסה פוטנציאלית של מעל 130 מיליון שקל
רוי שיינמן | (4)
נושאים בכתבה אפולו פאוור

חברת אפולו פאוור אפולו פאוור 4.77% ,המפתחת, מייצרת ומוכרת מוצרים ופתרונות טכנולוגיים בתחום האנרגיה הסולארית, הודיעה כי ענקית הרכב פולקסוואגן הודיעה לחברת הבת סולארפיינט על עצירת הפרויקט של השתיים במסגרתו הייתה צפויה ענקית הרכב להעביר לחברה 33 מיליון אירו (בערך 136 מיליון שקל) על פני 3 שנים. לא מדובר בביטול מוחלט של הפעילות מול אפולו פאוור וחברות הבנות שלה, אבל ההודעה מגיעה בהמשך להודעה על דחיית הפרויקט לפני כחודש, כך שהקו ברור. המניה נופלת ב-11%. עודד רוזנברג, מנכ עודד רוזנברג, מנכ"ל אפולו פאוור; קרדיט: רמי זרנגר

הדיווח מגיע אחרי עוד רבעון חלש שהציגה אפולו פאוור - ההכנסות אומנם גדלו ברבעון השני והסתכמו ב-3.4 מיליון שקל לעומת 1.4 מיליון שקל ברבעון המקביל, אבל ההפסד המשיך להעמיק והסתכם ב-19.4 מיליון שקל לעומת 15.7 מיליון שקל ברבעון המקביל.

לצד זאת, נראה שקופת המזומנים של החברה לא תספיק לה לעוד זמן רב - נכון לסוף הרבעון השני סך המזומנים, שווי מזומנים ופקדונות עמד על 32.8 מיליון שקל, אך החברה שרפה 24.4 מיליון שקל במזומנים במחצית, כלומר קצב שריפת המזומנים השנתי עומד על 48.8 מיליון שקל.

ההזמנה לכשלעצמה היא גדולה אבל זו לא הסיבה העיקרית בגללה המניה נופלת - רק בחודש שעבר דיווחה החברה על הסכם הפצה של עד 139 מיליון שקל בצרפת ואנדורה - ההזמנה מפולקסוואגן הייתה אמורה להכניס לחברה בהערכה סדר גודל של 13 מיליון שקל בשנה. זה הרבה לחברה שלפי המחצית הראשונה תכניס השנה 15 מיליון שקל, אבל העניין המשמעותי יותר הוא העובדה שפולקסוואגן היא הצד שסיים את ההתקשרות, זה מה שמדאיג את המשקיעים.

אחד הכיוונים אליו אפולו פאוור מכוונת הוא הטמעה בשוק הרכב. על פניו הפאנלים הגמישים שלה הם בדיוק הדבר להתקין על גגות או מכסי מנועים של רכבים שיוכלו להיטען כך מהשמש תוך כדי נסיעה. עם זאת, שוק הרכב לא כל כך אוהב חידושים. בשביל להיכנס לשוק הרכב צריך פעילות חזקה עם היצרניות הגדולות, וכאשר יש אחת או כמה כאלה, היצרניות האחרות מגיעות, הן אומרות לעצמן "אם זה טוב לפולקסוואגן (או ענקית אחרת) זה גם טוב לי". זה מה שאפולו פאוור קיוותה שיקרה, זה למה המשקיעים מאוכזבים.

מניית אפולו פאוור נסחרת לפי שווי של 276 מיליון שקל אחרי ירידה של 25% מתחילת השנה ושל 45% בשנה האחרונה. מניית אפולו פאוור מתחילת השנה מניית אפולו פאוור מתחילת השנה

מהחברה נמסר בתגובה: "ההתקשרות עם חברת פולקסווגן לא בוטלה, אלא מדובר בהקפאת עבודות הפיתוח מסיבות פנימיות של פולקסווגן. אין להקפאה קשר לטכנולוגיה של אפולו פאוור או לאמונה של פולקסווגן בחברה או במוצר שלה. אפולו פאוור נותרה איתנה פיננסית עם הזמנות עתידיות למגוון מוצרים בשוק המקומי והבינלאומי".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אנונימי 05/10/2024 22:59
    הגב לתגובה זו
    רצו קדימה עם סיפורים וחלומות . הכי 2021 . הקימו מפעל ייצור ובקושי מוכרים. התחיל שלב הדאיה על אדי הכסף ?
  • 2.
    אנונימי 29/09/2024 17:34
    הגב לתגובה זו
    אפולו היא הפרומו של אלקטיראון
  • dw 30/09/2024 13:15
    הגב לתגובה זו
    אלקטריאון תציג מכירות של 100 מלשח בשנתיים, קרי כ 50 מלשח בממוצע לשנה, והיא מתיימרת למכור הרבה יותר בשנה הבאה. אפולו לא יכולה לאמר את המשפט הזה.
  • 1.
    חברה של מספרי סיפורים עבדו על המשקעים שלהם (ל"ת)
    אלי 29/09/2024 13:08
    הגב לתגובה זו