קמעונאות המזון בבורסה: סיכום הרבעון השני והציפיות לקראת עונת הדוחות
״אנו סבורים כי הדוחות של רשתות שיווק המזון לרבעון השני של השנה היו טובים״ כך אומרים באי.בי.אי בית השקעות ״מעט מעל לצפי המוקדם שלנו״. הסיפור העיקרי בדוחות הכספיים של חברות קמעונאות המזון נגע בכך שרוב החברות הפועלות בסקטור המזון הצליחו להציג צמיחה בשורת ההכנסות שנתמכה מעיתוי חג הפסח (ביחס לתקופה המקבילה), מיעוט בטיסות לחו"ל על רקע המלחמה (במיוחד בתקופת החג המאופיינת בהיקף משמעותי של טיסות) ועליות המחירים שנרשמו בענף באופן רוחבי.
ברבעון הראשון הראתה תוצאות חלשות – רמי לוי. צילום: קוקו
שיפור במכירות בעקבות עליית מחירים, ושיפור ברווחיות בענף
להערכת האנליסטים באי.בי.אי, הצמיחה נבעה בעיקרה לאור מגמת עליית המחירים בשוק לצד מיעוט בטיסות לחו"ל על רקע המלחמה, כך שרוב קמעונאיות המזון הצליחו להציג עלייה בנתוני המכר חנויות זהות שלהן. בנוסף, פתיחת סניפים חדשים ומנועי צמיחה המשיקים לתחום המזון המסורתי (דוגמת רשת BE בשופרסל שופרסל +0.06% שופרסל 3,564 +0.06% בסיס:3,562 פתיחה:3,562 גבוה:3,586 נמוך:3,545 תמורה:2,694,915 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , פעילות זול סטוק ביוחננוף יוחננוף -0.29% יוחננוף 24,350 -0.29% בסיס:24,420 פתיחה:24,420 גבוה:24,540 נמוך:24,350 תמורה:185,753 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ) תמכו בשורת ההכנסות.
רוב החברות בענף קמעונאות המזון הציגו צמיחה בחציון הראשון של שנת 2024. טיב טעם ויוחננוף אף הציגו גידול דו ספרתי בהכנסות. רמי לוי היא היחידה שכשלה להציג גידול בהכנסות, עם הכנסות שנופלות במעט מהכנסותיה בחציון הראשון בשנה שעברה. מכר החנויות הזהות גדל, זאת בין היתר בעקבות עיתוי חג הפסח שמביא איתו עליה במכירות.
ממוצע שיעור הרווח הגולמי עלה אף הוא בענף המזון, כשהחברות יחד הציגו עליה ממוצעת של 1% עד 1.5% בחציון השנה לעומת החציון המקביל בשנה שעברה. השיפור ברווחיות נובע בעיקר מעליית המחירים בשוק.
טיב טעם היא החברה עם הצמיחה הרחבה ביותר בכל הפרמטרים. בראי ההכנסות היא אומנם הקטנה ביותר בענף בפער של 300 מיליון שקל בהכנסות מול ויקטורי, אך החברה מציגה גידול של כמעט 11% בהכנסות החציוניות לעומת השנה המקבילה, והגידול במכר החנויות הזהות שלה הוא הגדול בענף: 13.4%. שיעור הרווח הגולמי של טיב טעם הוא הגדול בענף – כ–32.4%.
אך טיב טעם מתקשה לתרגם את ההצלחה בשיעור הריווחיות הגולמית אל השורה האמצעית והתחתונה, מה שיוחננוף כן מצליחה לעשות: שיעור הרווח התפעולי של יוחננוף עומד על כ–8.5% – גדול ב-2 נקודות מטיב טעם ההבאה בתור. שיעור הרווח הנקי של יוחננוף הינו במקום הראשון בענף ועומד על 4.73%. שיעור הרווח הגולמי של טיב טעם הינו במקום השלישי ועומד על 3.44%.
מה מצפה לנו בדוחות הרבעון השלישי?
סקטור הקמעונאות צפוי להמשיך ולהציג צמיחה. המגמות מהרבעון הראשון והשני, כמו למשל מיעוט הטיסות לחו"ל שמביא לעלייה בביקושים נמשכות ועל כן צפויות לתרום לחברות השונות. מנגד, עליית מחירי התשומות כגון שכר המינימום בתחילת הרבעון השני עשויה להשפיע אף היא.
"סקטור קמעונאות המזון בהחלט נחשב לסקטור דפנסיבי, במיוחד בימים אלו של אי וודאות בכל הנוגע להתפתחות הלחימה בגזרות השונות. מבחינת תמחור, בנקודת הזמן הנוכחית אנו ממליצים על הגדולה והקטנה בענף - שופרסל וטיב טעם. להערכתנו, שופרסל צפויה להמשיך במהלכי ההתייעלות על רקע הכניסה של האחים אמיר להנהלת החברה ואילו טיב טעם צפויה להציג שיפור בתוצאות בעיקר בשל מיצוי הסינרגיות עם חברת זילבר לצד תרומת תכנית הנאמנות החדשה".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.הגיע הזמן להכניס את פז אנרגיה לרשימהdw 15/10/2024 13:32הגב לתגובה זו0 0אחרי הספינאוף של בית הזיקוק חלק גדול מהפעילות של פז אנרגיה זו קמעונאות, עם פרשמרקט, סופר יודה וילוסגור
-
1.קצת התבלבלתסוחר 14/10/2024 20:54הגב לתגובה זו1 0אנחנו אחרי הרבעון השלישי ולא השני..סגור