S&P: "הכנסות שופרסל צפויות לצמוח בעד 4% ב-2024"
סקטור הקמעונאות הוא אחד הסקטורים הדפנסיביים במשק. גם בתקופות של מלחמה או משבר כלכלי רשתות השיווק ממשיכות להציג תוצאות חזקות, בעיקר בגלל שהן מוכרות מוצרים חיוניים שהאזרחים צריכים לקנות תמיד. חוזקת הסקטור הייתה ניכרת בדוחות הרבעון השני של הרשתות (למעט רמי לוי רמי לוי -0.22% רמי לוי 22,850 -0.22% בסיס:22,900 פתיחה:22,900 גבוה:23,030 נמוך:22,580 תמורה:1,984,686 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שאכזבה) - יוחננוף יוחננוף -0.41% יוחננוף 24,320 -0.41% בסיס:24,420 פתיחה:24,420 גבוה:24,540 נמוך:24,100 תמורה:470,177 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דיווחה על צמיחה של 8% בהכנסות, ויקטורי ויקטורי +0.32% ויקטורי 5,035 +0.32% בסיס:5,019 פתיחה:5,019 גבוה:5,061 נמוך:4,971 תמורה:292,675 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: עם 6% ושופרסל שופרסל +0.53% שופרסל 3,581 +0.53% בסיס:3,562 פתיחה:3,562 גבוה:3,586 נמוך:3,545 תמורה:7,382,662 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: גם כן עם 8%.
ב-S&P ראו את הצמיחה של שופרסל לצד המהלכים שמובילים בעלי השליטה החדשים, האחים אמיר, מאז שנכנסנו לחברה, והחליטו לאשרר את הדירוג שלהם לשופרסל תוך תחזית יציבה אך אופטימית: "בהתאם לתחזיותינו, שופרסל הציגה שיפור תפעולי נאה בדוחותיה הכספיים למחצית הראשונה של 2024 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד", כתבו ב-S&P. "הכנסות החברה גדלו בכ-4.8% לכ-7.8 מיליארד שקל, הרווח הגולמי גדל בכ-9% לכ-2.16 מיליארד שקל, וה-EBITDA החצי שנתי המתואם גדל לכ-953 מיליון שקל מכ-781 מיליון שקל. עיקר הגידול בהכנסות וברווח נבע מהגידול בפעילות תחום קמעונאות המזון. מלבד הגידול בהכנסות, השיפור ברווח נבע גם מיישום צעדי התייעלות שההנהלה החדשה מבצעת בהצלחה בחודשים האחרונים", כתבו ב-S&P.
תרחיש הבסיס של S&P מתבסס על מספר הנחות: גידול שנתי של 2% באוכלוסייה, גידול של 3%-4% בהכנסות החברה ב-2024, שיפור שיעור ה-EBITDA המתואם לבין 11%-11.5% ב-2024, הוצאות הוניות של 500-600 מיליון שקל בשנה וחלוקת דיבידנים של 180-200 מיליון שקל בשנה בשנים 2024 ו-2025. בנוסף S&P יוצאת מנקודת הנחה ששופרסל תמשיך לשמור על מעמדה התחרותי בענף הקמעונאות תוך שמירה על יחס FF0 לחוב הגבוה מ-12% ויחס EBITDA להוצאות ריבית הגבוה מפי 4.
שופרסל; קרדיט: ביזפורטל
זאת עשויה להיות תחזית שמרנית של S&P. ברבעון השני כאמור ההכנסות של שופרסל קפצו ב-8% ובמחצית הראשונה הן עלו ב-4.8%, כך שאם שופרסל תציג צמיחה שנתית של 4% המשמעות היא שהצמיחה במחצית השנייה תהיה נמוכה מ-4% וזה לא סביר. המגמות שהיו במחצית הראשונה, כמו למשל מיעוט הטיסות של הישראלים שמביא לגידול בביקושים, נמשכות ובנוסף המחצית השנייה כוללת גם את תקופת החגים שמאופיינת במכירות חזקות יותר
לפי התחזית של S&P, ה-EBITDA של שופרסל צפוי לגדול ל-1.8-1.9 מיליארד שקל ב-2024, זאת לעומת EBITDA של 1.14 מיליארד שקל ב-2023.
בנוסף, ב-S&P ציינו שהם עשויים לנקוט פעולת דירוג שלילי עם החברה תציג יחס FFO לחוב הנמוך מ-12% ויחס EBITDA להוצאות ריבית נמוך מפי 3 לאורך זמן, כאשר חברת הדירוג ציינה כי תרחיש זה ייתכן למשל אם החברה תחלק דיבידנדים באופן אגרסיבי, אם היקף ההשקעות יהיה גבוה משמעותית מההנחות בתרחיש הבסיס, או אם שיעור הEBITDA יישחק משמעותית כתוצאה מהתגברות התחרות. מנגד, הדירוג עשוי לעלות אם החברה תציג יחס FFO לחוב הגבוה מ-20% ויחס EBITDA להוצאות ריבית הגבוה מפי 6 לאורך זמן.
הדוחות האחרונים של שופרסל
הדוחות האחרונים של קמעונאיות המזון כאמור היו חזקים. שופרסל הציגה ברבעון השני צמיחה של 8% בהכנסות שהסתכמו ב-4 מיליארד שקל, כאשר בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כ-169 מיליון שקל זינוק של 131% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, בין השאר הודות לעיתוי של פסח לגידול במכירות בחנויות זהות.ה-EBITDA ברבעון השני עמד על כ-516 מיליון שקל (כ-12.8% מההכנסות), עלייה של 32% בהשוואה לכ-391 מיליון שקל (כ-10.6% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
בחלוקה למגזרים רשמה שופרסל עלייה של כ-7.7% בהכנסות מגזר הקמעונאות שעמדו על כ-3.68 מיליארד שקל לעומת כ-3.42 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. המכירות בחנויות ומרכזי השילוח של שופרסל ברבעון השני השנה גדלו בכ-8.1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ובחישוב לפי מכירות למ"ר נרשם גידול של כ-12.7% שנבעו מגידול במכירות ומצמצום שטחי מסחר.
במגזר BE רשמה החברה הכנסות של כ-285 מיליון שקל, גידול של 11% בהשוואה לכ-257 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע בעיקר מהעמקת פעילות מסחרית והרחבת שיתופי פעולה שיווקיים. המכירות בחנויות זהות של המגזר גדלו ב-10.8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
במגזר הנדל"ן נרשמה צמיחה צנועה יותר של כ-5% בהכנסות שהסתכמו בכ-66 מיליון שקל בהשוואה לכ-63 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
6.המתחרים יודעים להריח חולשהmtlk 18/10/2024 14:19הגב לתגובה זו0 0המתחרות ידעו להריח חולשה..וידעו לאכול את יתרת הבשר בסופו של דבר.אני לא הייתי מסתנוור ממחיר המניה היום.סגור
-
5.תם עידן הניהול ההסתדרותי של אברכהןלקוח 17/10/2024 10:43הגב לתגובה זו2 0בהצלחה לשופרסלסגור
-
4.להתחיל להיתייעל במחירי המוצריםהיתייעלות במחירי הסופר יביאו לעליית כמות הלקוחות כ 16/10/2024 20:34הגב לתגובה זו0 1היתייעלות במחירי הסופר יביאו לעליית כמות הלקוחות כמו רמי יחננוף מחסני השוקסגור
-
3.לא דורך יותר בשופרסללקוח שעזב 16/10/2024 10:31הגב לתגובה זו8 2מחירים מטורפים, "מבצעים" לעשירים בלבד. הם חושבים שהלקוחות פריירים. בפועל הסניפים מתרוקנים, הקונים מצביעים ברגליים, כמוני, ועוברים לקנות במקומות זולים יותר כמו רמי לוי וקארפור.סגור
-
2.הורידו את רמת השרות בסניפים בצורה מזעזעת -צרכן ותיק של שופרסל 15/10/2024 17:59הגב לתגובה זו4 2יש אולי חסכון בהוצאות אבל ודאי שיביא לבריחת צרכנים שהעדיפו את שופרסל כי השרות בה היה קצת מעל לאחרים. ואלה הצרכנים שמוציאים הכי הרבה.סגור
- טען עוד
-
1.שלום רב דבר ראאשון הם לא יעילים עודף עובדיםשלמה שגיא 15/10/2024 09:42הגב לתגובה זו1 3ומחירים הכי גבוהים בשוק אז בטח שהם ירויחו למרות שהמנהלים מקבלים מיליונים והעובדים מקבלים גרושיםסגור