אדמה מציגה שיפור ברווחיות למרות ירידה בהכנסות ברבעון השלישי

הכנסות החברה ברבעון ירדו ב-10% על רקע לחץ מחירים ותחרות גבוהה, אך החברה מציגה שיפור ברווחיות
 | 
telegram

אדמה דיווחה על ירידה של 10% בהכנסותיה ברבעון השלישי של 2024, שהסתכמו ב-833 מיליון דולר לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הירידה נבעה בעיקר מלחץ מחירים בשוק ההגנה על יבולים, שם התמודדה החברה עם תחרות גוברת ומחירים נמוכים במרבית המוצרים הבסיסיים. בנוסף, דפוסי רכישה קבועים של הלקוחות משפיעים על כמות ההזמנות, במיוחד בצל סביבת ריבית גבוהה שמכבידה על החקלאים.


 

ירידה בהכנסות אך חל שיפור ברווחיות

אדמה הצליחה להגדיל את הרווח הגולמי ב-17% ולהציג עלייה של 241% ב-EBITDA לעומת הרבעון השלישי של 2023, למרות הירידה בהכנסות. החברה מדווחת על שיפור בתמהיל המכירות ועל ירידה בהוצאות תפעול. צמצום מלאי החברה, שהפחית את הוצאות הייצור והשפיע לטובה על הרווחיות, נובע מהתמקדות במוצרים רווחיים יותר ומהימנעות ממוצרים בעלי שולי רווח נמוכים.

במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2024, הציגה החברה שיפור משמעותי בתזרים המזומנים התפעולי, שהסתכם ב-253 מיליון דולר, ובתזרים החופשי, שהשתפר ב-356 מיליון דולר לעומת התקופה המקבילה. בנוסף, החברה הפחיתה את חובותיה, מהלך שהוביל להקטנת ההפסד הנקי ל-74 מיליון דולר, לעומת 109 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

במקביל לתוכנית ההתייעלות, החברה מתמקדת בהשקת מוצרים מבודלים המותאמים לצרכים של חקלאים בשווקים שונים. ברבעון השלישי, אדמה השיקה מספר מוצרים חדשים הכוללים פורמולציות ייחודיות, כגון Bazak ו-Upturn בהודו, המשלבים מספר רכיבים פעילים במטרה לספק יעילות גבוהה והתמודדות משופרת עם מזיקים. לצד זאת, החברה ממשיכה לרשום פטנטים ולהשיג אישורים למוצרים חדשניים בשווקים רבים, מהלך המאפשר לה לשמור על יתרון תחרותי בשוק.

גאל הילי, נשיא ומנכ"ל אדמה מסר: "התוצאות הכספיות של אדמה לרבעון השלישי של שנת 2024 מעידות על התקדמות עקבית במימוש תוכנית ההתייעלות של החברה. אנו מציגים שוב שיפור באיכות הפעילות העסקית שלנו ובתזרים המזומנים. ההחלטה להקטין את המיקוד העסקי במוצרים גנריים פשוטים בעלי רווחיות נמוכה ולהתמקד במוצרים גנריים מבודלים, בעלי ערך גבוה יותר, הביאה לשיפור עקבי ברווחיות הגולמית זה הרבעון השלישי ברציפות, וב-EBITDA ובשיעורו זה הרבעון השני ברציפות. התחרות העזה בשוק, במיוחד במוצרים גנריים פשוטים, מחזקת את את ידנו שזו הייתה ההחלטה הנכונה עבור אדמה.

"כעת, לאחר שלושה רבעונים ברציפות של הצגת שיפור, אני סמוך ובטוח שתוכנית ההתייעלות מצעידה את החברה לעבר המסלול הנכון להשגת הצלחה, ואני מתכוון להאיץ את יישומה. בחודשים הקרובים ניישם את המודל התפעולי המשופר שלנו, שמטרתו לנתב משאבים למדינות שבהן נוכל להביא צמיחה רווחית, תוך שדרוג הפעילות המסחרית, המצוינות התפעולית והמחוברות של הלקוחות בשווקים המרכזיים ובכך להביא להתייעלות בארגון כולו. אני מאמין שאסטרטגיית סל המוצרים של אדמה, שמתמקדת במוצרים מבודלים וחדשניים עם החזר השקעה אטרקטיבי לחקלאים, היא האסטרטגיה הנכונה בתנאי שוק מאתגרים אלו ובמיוחד לאור שחיקה מתמשכת של כוח הקנייה של חקלאים ברחבי העולם".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות