"זה בסדר שמסתכלים עלינו בזכוכית מגדלת, אבל אנחנו רצים למרחקים ארוכים"
תורפז תורפז 0% תורפז 1,914 0% בסיס:1,914 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דיווחה על רכישת חברת הטעמים למזון הגרמנית Schumann & Sohn GmbH בתמורה ל-10.7 מיליון אירו. מדובר בחברה עם מחזור מכירות של 9 מיליון אירו בשנה כאשר תורפז ציינה שיעורי הרווחיות שלה דומים לאלו של תורפז, כלומר סביב ה-8% רווח נקי (ו-20% רווחיות EBITDA) לפי הדוחות למחצית הראשונה של תורפז. מדובר גם ברכישה הרביעית של תורפז השנה אחרי שרכשה את חברת הטעמים האנגליתFlavours and Essences, Sunspray מדרום אפריקה וקבוצת Clarys & Willich הבלגית-גרמנית.
במחצית הראשונה תורפז הציגה צמיחה של 39% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה אבל כתבנו על כך שאורגנית היא כמעט לא צומחת - לפי דוח הפרפורמה שמתייחס לרכישות כאילו הן נעשן לפני שנים כך שאפשר לעשות השוואה מייצגת יותר לתוצאות. לפי דוח הפרפורמה הכנסות תורפז במחצית הסתכמו ב-97 מיליון דולר לעומת 94 מיליון דולר בתקופה המקבילה, צמיחה של 3%.
שוחחנו עם הנהלת תורפז, המנכ"לית קרן כהן חזון וסמנכ"ל הכספים גיא גיל, על הרכישה האחרונה, מצב השוק בתקופה האחרונה ובהסתכלות קדימה, אסטרטגיית הרכישות של החברה ועל למה הצמיחה האורגנית של החברה כל כך נמוכה ביחס לצמיחה עם הרכישות.
במה החברה שרכשתם עוסקת? כמה היא סינרגטית לפעילות של תורפז?
"החברה עוסקת בייצור חומרים לטעמים מתוקים ומלוחים בגרמניה, מה שהיה חסר לנו. זה שוק גדול וחשוב בכל מה שקשור לעולם הטעמים המתוקים. החברה מספקת לחברות מזון ומשקאות. החברה מנוהלת על ידי דור שני והמוכרת היא אשתו של מי שניהל את החברה הרבה שנים, היא לא צעירה ואין להם דור המשך ולכן רכשנו 100%.
קרן כהן חזון, מנכ"לית תורפז; קרדיט: אתר החברה
זו חברה מאוד יעילה ומוכרת בשוק הגרמני. היה חשוב לנו לבוא עם מותג משמעותי שכזה. יש לזה משמעות גדולה בגרמניה. מצד שני לא רצינו חברת ענק אלא חברה שתשתלב היטב עם הפעילויות הנוכחית שלנו בגרמניה ובמדינות השכנות. יש לה מכירות בהיקפים טובים ורווחיות שדומה לרווחיות תורפז, ובנוסף אין לה חוב. זו חברה מאוד יעילה עם כמות עובדים קטנה והרבה ידע שנצבר שנים רבות".
איך אתם רואים את הביקושים בתקופה האחרונה ובחודשים הקרובים?
"בסך הכל הייתה מחצית ראשונה טובה בפעילות הליבה", אומר סמנכ"ל הכספים של החברה, גיא גיל. "כרגע אנחנו רואים שהעסק עובד היטב בפעילות הליבה. פעילות חומרי הגלם סובלת מירידה בהיקף המכירות אבל זה לא מפתיע, נערכנו לזה עם בניית קווים חדשים. בשנה הבאה נראה צמיחה גם בחטיבה הזו".
אם מסתכלים על פעילות הליבה של תורפז, ללא הרכישות, רואים שהחברה כמעט לא צומחת אורגנית
"בנתוני פרפורמה לא נטרלנו השפעות מטבע, אם ננטרל יראו צמיחה גם שם. אומר גיל. "זה שלא רואים צמיחה נובע גם מהירידה הגדולה בחטיבת חומרי הגלם שמהווה היום 10% מהפעילות אבל בדוח פרפורמה לא נעשתה הבדלה. אם היה דוח פרפורמה של פעילות הליבה היו רואים צמיחה.
ואולי הכי חושב - הצמיחה שלנו די צמודה לגידול בתוצר העולמי. אוכלוסיית העולם תאכל השנה ובשנה הבאה בממוצע אותה כמות של מזון שהיא אוכל היום. האוכלוסיה בעולם גדלה ב-2%-3% בשנה וזו הצמיחה שלנו כאשר גם המעבר מאזורי הכפר לערים משפיעה. במבנה של תורפז הצמיחה האורגנית צריכה להיות בין 3%-5% לשנה. אם מנטרלים את השפעת המטבעות אנחנו מציגים צמיחה של 5%-10%", אומר גיל. "שיעורי הצמיחה האלה זה בדיוק הסיבה לאסטרטגית הרכישות של תורפז. הצהרנו שאנחנו רוצים להיות אחת מ-10 החברות הגדולות בעולם בתחום ולהכפיל את עצמינו כל 4 שנים ובשביל זה חייבים רכישות".
גיא גיל, סמנכ"ל הכספים של תורפז; קרדיט: אתר החברה
"אין שנה אחת שדומה לקודמתה", אומרת כהן חזון. "נכון שכולנו אוכלים, מתקלחים ומצחצחים שיניים באותם היקפים ותדירות, ואם תסתכל על חברות אחרות בתחום תראה שבסופו של יום גם הצמיחה הגדולה שלהן מגיעה מרכישות. הרכישות והמיזוגים מאפשרים לנו להיכנס לטריטוריות ותחומים חדשים ומעבר לזה יש תהליך בין זמן הרכישה לבין הזמן שבו אתה זוכה ליהנות מאותה צמיחה.
"זה בסדר שמסתכלים עלינו בזכוכית מגדלת, אבל בתור מישהי שרצה למרחקים ארוכים, כל היופי באסטרטגיה הזו הוא שאתה בעצם משלב בין הצמיחה האורגנית לבין הצמיחה של מיזוגים ורכישות. יהיו שנים שהצמיחה האורגנית יותר חלשה ויהיו שנים שהצמיחה הלא אורגנית תהיה חלשה יותר. אם מסתכלים על תורפז של 2021, סמוך להנפקה, בהשוואה להיום זו לא אותה חברה. אנחנו מוערכים בעולם גם על הצמיחה האורגנית וגם על הרכישות. זה לא מובן מאליו לעשות 4-5 רכישות בשנה ולמזג אותן בצורה מוצלחת, בטח עם כל המשברים שאנחנו חווים בעולם - מלחמה, קורונה ועוד", אומרת כהן חזון.
"אני מנהלת את החברה בדרך שהיא הכי נכונה לדעתי למשקיעים ולחברה. אנחנו מביאים לחברה מקסימום צמיחה אורגנית בעסקי הליבה. חומרי הגלם הם מנוע צמיחה אבל הם קודם כל משרתים את החברה פנימה. במקביל אנחנו ממשיכים את מסע הרכישות. בנוסף, אם תסתכל על הצמיחה האורגנית של עסקי הליבה, בנטרול השפעות מטבע יש צמיחה אורגנית של מעל 10%. התעשייה לא צומחת ב-10% כך שאני לא חושבת שהגענו למיצוי".
אתם מתכוונים להמשיך בקצב הרכישות גם ב-2025 עם 4-5 רכישות או יותר?
"אנחנו מקפידים כל הזמן להציג ביצועים טובים יותר משאר התעשייה בעולם", אומרת כהן חזון. "אני לא יודעת להגיד מספר מדויק כי זה לא אפשרי אבל אנחנו תמיד מנסים לשפר את הצמיחה האורגנית וגם דרך רכישות. אני יכולה להגיד שרק בשבוע שעבר אמרנו לא לשתי חברות שהיינו בשיחות איתן לגבי רכישה, כי אני לא חושבת שזה נכון למשקיעים כרגע. זה היה עושה כותרות אבל זה לא היה נכון לחברה. אנחנו בונים את החברה להיות חברת טופ 10 בעולם לתמציות טעם וריח ואנחנו עושים את זה באופן רציני. אני לא אעשה רכישה שלא נותנת ערך אמתי לחברה או לא תורמת לצמיחה. אני יודעת שזה נשמע קל, אבל לדעת להגיד לא לרכישה זה לא פחות חשוב".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.חברה מעולהמשקיע 11/11/2024 15:43הגב לתגובה זו5 4אמנם הצמיחה האורגנית דיי נמוכה אבל צומחת לא אורגנית דו ספרתית. חברה דומה בפעילות שלה לפרוטרום שנרכשה.סגור
-
2.עבודה בעינייםעבודה בעיניים 11/11/2024 15:07הגב לתגובה זו4 6עבודה בעינייםסגור
-
1.חרטוטיםצמח 11/11/2024 08:33הגב לתגובה זו7 11החברה לא צומחתסגור