תשתיות, תקשורת וקמעונאות - ההמלצות של הפניקס
הפניקס הפניקס +1.2% הפניקס 4,640 +1.2% בסיס:4,585 פתיחה:4,609 גבוה:4,640 נמוך:4,585 תמורה:15,920,502 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: היא אחד מהגופים הפנסיוניים הגדולים בארץ עם סך נכסים מנוהלים של 480 מיליארד שקל, נכון לסוף הרבעון השני. מנהלי ההשקעות שלה עושים עבודה טובה - היא מהמובילות המבחן של 5 שנים.
דיברנו עם מספר מנהלי השקעות בתקופה האחרונה לגבי סקטורים דפנסיביים. חלק מהם ממליצים על מניות הנדל"ן והנדל"ן המניב, חלק על מניות הנפט והגז, אבל יש שני תחומים שתמיד חוזרים על עצמם: קמעונאות ותקשורת. "רשתות השיווק הן דפנסיביות מטבע הפעילות שלהן", אמר לנו למשל יובל באר אבן, מנהל השקעות העמיתים במגדל בשיחה. "גם מניות התקשרות נחשבות לדפנסיביות לפי ביצועי העבר, זו צריכה בסיסית, אין בית שיכול לוותר על אינטרנט", הוא הוסיף, ומנהלי ההשקעות של הפניקס יסכימו איתו.
המניות האהובות על מנהלי ההשקעות של הפניקס
בהפניקס ממליצים על רמי לוי רמי לוי -0.22% רמי לוי 22,850 -0.22% בסיס:22,900 פתיחה:22,900 גבוה:23,030 נמוך:22,580 תמורה:1,984,686 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ופרטנר פרטנר -1.65% פרטנר 1,908 -1.65% בסיס:1,940 פתיחה:1,785 גבוה:1,915 נמוך:1,785 תמורה:5,217,114 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: בתחומים האלה. הם אומרים שהתמחור של רמי לוי זול משמעותית ביחס לסקטור. היא במכפיל 14 לעומת למשל מכפיל 20 בשופרסל, מכפיל 19 ביוחננוף ומכפיל 15 בטיב טעם.הסיבה למכפיל הנמוך היא בין היתר הדוחות המאכזבים ברבעון השני. הצפי מרשתות השיווק היה לרבעון חזק, בעיקר בגלל שביטולי הטיסות של החברות הזרות הביאו לכך שישראלים רבים נשארו בארץ מה שהביא לעלייה בביקושים, אבל רמי לוי כאמור אכזבה - רמי לוי את הצמיחה הנמוכה ביותר מבין כל רשתות השיווק עם צמיחה של 2% בהכנסות ברבעון לעומת הרבעון המקביל. זאת לעומת צמיחה של 7% אצל שופרסל, 16% ביוחננוף, 6% בויקטורי ו-12.5% בטיב טעם.
רמי לוי נתפסת כרשת הזולה ביותר. לפי הסקר של מכון גיאוקרטוגרפיה, 31% מהישראלים מאמינים כי הרשת היא הזולה ביותר מבין כל הרשתות, אבל מסתבר שמה שטוב לצרכנים לא בהכרח טוב למשקיעים.
רמי לוי מתכננת לחזור למסלול ובהפניקס מזהים את זה. החברה הציגה לאחרונה את החזון לשנים הבאות והתכנית להגדלת הרווחים. החברה צפויה לפתוח בין חמישה לתשעה סניפים בשנה, כדי לעמוד ביעד של תוספת של כ-25 סניפים חדשים בסך הכל, היא שואפת לשפר את הרווחיות הגולמית ב-1%-2% דרך התייעלות, ולא באמצעות העלאת מחירי המוצרים, והיא שואפת לחזק את המותג הפרטי ולהגדיל את הנתח שלו מ-26% מהמכירות ל-30%. בנוסף רמי לוי שואפת לחזק את פעילות האונליין ולהגדיל אותה ל-15% מסך המכירות.
בהפניקס אופטמיים לגבי פרטנר מכמה סיבות: ראשית הם סבורים שסיום המלחמה והחזרה של חברות התעופה הזרות יפתחו את השמיים ויחזירו הכנסות מנדידה והם גם מציינים את הביקושים הגוברים לאינטרנט מהיר - פרטנר היא ספקית הסיבים הגדולה ביותר עם פוטנציאל חיבור ל-2.5 מיליון משקי בית אחרי ההסכם עם בזק, במסגרתו תוכל פרטנר לפרוס את התשתית שלה גם על זו של בזק, ופרטנר שואפת לממש את הפוטנציאל הזה.
בסוף הרבעון השני מצבת מנויי הסיבים האופטיים הסתכמה ב-404 אלף, עלייה של 15 אלף מנויים בהשוואה לרבעון קודם. מצבת מנויי אינטרנט הסתכמה ב-455 אלף בסוף הרבעון, עלייה של 8 אלף מנויים בהשוואה לרבעון קודם כאשר כ-89% מכלל המנויים מחוברים לסיבים אופטיים.
אחרי נפילה של 30% מתחילת השנה - בהנפיקס אופטימיים לגבי תדיראן
בהפניקס מציינים שמניית תדיראן תדיראן גרופ +0.42% תדיראן גרופ 19,240 +0.42% בסיס:19,160 פתיחה:19,160 גבוה:19,400 נמוך:18,920 תמורה:403,663 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מדוכאת בגלל פספוס תחזיות ותוצאות חלשות באירופה. ההכנסות במחצית הראשונה של השנה הסתכמו ב-817 מיליון שקל לעומת 852 מיליון שקל בתקופה המקבילה, ירידה של 4%, כאשר הרווח הנקי צנח משמעותית והסתכם ב-9.7 מיליון שקל לעומת 51 מיליון שקל בתקופה המקבילה, נפילה של 81%.הסיבה העיקרית הייתה הירידה בפעילות באירופה. שם ההכנסות במחצית הראשונה מפעילות האנרגיה הסתכמו ב-128 מיליון שקל לעומת 245 מיליון שקל בתקופה המקבילה, נפילה של 48%.
לאור התוצאותף לפני מספר חודשים תדיראן חתכה את התחזיות שלה. היא צופה כעת הכנסות ל-3 מיליארד שקל ב-2026 לעומת תחזית קודמת של 4.5 מיליארד שקל, כאשר מתוך הסכום כ-1.8 מיליארד יגיעו ממגזר האנרגיה וכ-1.2 מיליארד שקל יגיעו ממגזר הצריכה. בתחזית הקודמת כ-2.7 מיליארד שקל היו אמורים להגיע ממגזר האנרגיה המתחדשת ו-1.8 מיליארד שקל ממגזר הצריכה.
עם זאת, בהפניקס סבורים שהתחזיות קדימה צפויות להיות חזקות משתי סיבות - התחממות מזג האוויר שתוביל לביקוש גובר למזגנים, והסובסידיות במגזר המסחרי באיטליה שצפויות לתרום למגזר האנרגיה שם. לפי החברה, התמריצים בתכנית של איטליה כוללים מתן סובסידיות של עד 40% להקמת מתקנים חדשים או שדרוג מתקנים קיימים, וקביעת תעריף בגין הזרמת החשמל אשר ייוצר במסגרת מתקנים אלה אל רשת החשמל הארצית. הסובסידיות האלה מגיעות על רקע הודעת משרד האנרגיה האיטלקי כי איטליה שואפת לייצר 65% מהחשמל שלה מאנרגיות מתחדשות עד שנת 2030, יעד גבוה יותר מהיעד הקודם, שעמד על 55%.
המלחמה תביא לעליית ביקושים אצל חברות חו"ג והתשתיות
לבסוף, בהפניקס גם אופטימיים לגבי חברות חו"ג (חומרי גלם) והתשתיות אם כי הם לא מציינים מניות ספציפיות. הם אומרים שלאחר המלחמה הביקוש לחו"ג לענף הבנייה ולייצור תשתיות צפוי לגדול באופן מהותי. הם גם מציינים שמבנה השוק בישראל לא מספיק תחרותי ולכן הם צופים ביקושים גבוהים לצד היצע מצומצם יחסית.תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה