קסטרו: צמיחה של 12% בהכנסות וזינוק ברווח התפעולי
ההכנסות של קבוצת קסטרו קסטרו -4.43% קסטרו 8,798 -4.43% בסיס:9,206 פתיחה:9,206 גבוה:9,390 נמוך:8,797 תמורה:4,654,812 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ברבעון השלישי צמחו בכ-12% והסתכמו בכ-507.6 מיליון שקל לעומת כ-453.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי ברבעון השלישי זינק בכ-49% והסתכם בכ-41.3 מיליון שקל לעומת כ-27.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בכ-16.3 מיליון שקל לעומת כ-12.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון השלישי לשנת 2024 צמח בכ-9.1% והסתכם בכ-286.3 מיליון שקל (כ-56.4% מהמחזור) לעומת רווח גולמי של כ-262.4 מיליון שקל (כ-57.8% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד.
צמיחה במכירות החנויות ובתוצאות התפעוליות
החברה ציינה כי הגידול בהכנסות ברבעון השלישי נובע מגידול במכירות החנויות הזהות בשלושת מגזרי הפעילות. הקבוצה הציגה גידול של כ-15.2% במכירות החנויות הזהות של כלל מותגי הקבוצה ברבעון השלישי לשנת 2024 שהסתכמו בכ-448.9 מיליון שקל בהשוואה לכ-389.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בתחום אופנת ההלבשה הציגה הקבוצה גידול של כ-14.4% במכירות החנויות הזהות, בתחום אביזרי האופנה רשמה הקבוצה גידול של כ-16% ובתחום הקוסמטיקה נרשם גידול של כ-23.4%. הפדיון החודשי הממוצע למ"ר של כלל מותגי הקבוצה צמח בכ-21.8% והסתכם ברבעון השלישי לשנת 2024 בכ-2,064 שקל לעומת כ-1,695 שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הכנסות מגזר אופנת ההלבשה ברבעון השלישי לשנת 2024 הסתכמו בכ-326.4 מיליון שקל, גידול של כ-7.5% לעומת כ-303.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול נובע מגידול במכירות בחנויות הזהות, לצד קיטון בהכנסות של המותג 'קסטרו' בשל קיטון במצבת החנויות, וכן השפעת עיתוי חגי תשרי אשר מרביתם חלו לאחר תום תקופת הדיווח לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
בתחום פעילות אופנת ההלבשה הרווח התפעולי זינק בכ-78% לכ-11.6 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי בסך של כ-6.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח התפעולי נובע מגידול בהכנסות ומירידה בהוצאות השיווק והפרסום אשר קוזז בחלקו מירידה בשיעור הרווח הגולמי בעיקר בשל התייקרות עלויות ההובלה והשילוח.
מגזר אביזרי אופנה תרם הכנסות של כ-158 מיליון שקל ברבעון השלישי, גידול של כ-17.5% לעומת כ-134.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד הנובע מגידול במכירות החנויות הזהות. הרווח התפעולי בתחום אביזרי אופנה צמח בכ-46.3% והסתכם בכ-29.9 מיליון שקל לעומת כ-20.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השיפור נובע מגידול בהכנסות ושיפור הרווחיות הגולמית.
מגזר הטיפוח והקוסמטיקה צמח בכ-42% לכ-20.7 מיליון שקל ברבעון השלישי לעומת כ-14.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד הנובע מגידול במכירות בחנויות הזהות. הרווח התפעולי במגזר הטיפוח והקוסמטיקה הסתכם בכ-2.4 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של כ-693 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מגידול בהכנסות ושיפור הרווחיות הגולמית.
יאיר אוחיון מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס: "אנו שמחים לסכם רבעון נוסף של צמיחה שבו הציגה הקבוצה גידול של כ-15% במכירות החנויות הזהות וגידול בהכנסות וברווח בשלושת מגזרי הפעילות שלה. תוצאות הרבעון השלישי משקפות את עוצמת המותגים ונאמנות הלקוחות. לקבוצה איתנות פיננסית חזקה ואנו ממשיכים בפיתוח כלל המותגים בהתאם לאסטרטגיה שהצבנו.
המהלכים שיישמנו בשנתיים האחרונות נושאים פרי. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הרווח התפעולי הסתכם בכ-150.5 מיליון שקל והרווח הנקי הסתכם בכ-77 מיליון שקל. אנו מציגים ירידה בימי המלאי של 21 ימים ברבעון השלישי, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בדגש על המותג קסטרו ומצפים להמשך הצמיחה וגידול בשיעורי הרווחיות ברבעונים הבאים.
הקבוצה ממשיכה בפיתוח והרחבת פעילות כלל המותגים בהמשך לאסטרטגיית הצמיחה שלה: רשת קרולינה למקה מגדילה נתח שוק בתחום האופטיקה. אנו ממשיכים לפרוס בהצלחה את המותג אורבניקה המונה 28 חנויות כשבשנה הבאה צפויות להיפתח חנויות נוספות וכן, ממוקדים בחנויות הקונספט החדשות של הודיס וטופ טן. במקביל, נמשכת פריסת חנויות של קיקו מילאנו ואיב רושה שממשיכות בפיתוח המואץ וצפויות לפתוח בשנת 2025 מיקומים חדשים.
זרוע חו״ל מתקדמת בהתאם לתוכנית העסקית. בסוף חודש יוני 2024 הושק בארה"ב אתר האינטרנט החדש של איב רושה, מותג הביוטי המוביל בצרפת, ובמהלך הרבעון השלישי של שנת 2024 נפתחו שישה מיקומים ראשונים בקניונים מובילים בארה"ב".
אוחיון הוסיף: "הקבוצה נמצאת עם נזילות גבוהה. יתרות המזומנים ושווי מזומנים של הקבוצה ליום 30.9.2024 מסתכמים בכ-157.6 מיליון ש"ח, לקבוצה עודף מזומנים על חוב פיננסי בסך של כ-97.6 מיליון ש"ח. לקבוצה תוכנית אסטרטגית מבוססת להמשך צמיחה ואנו ממשיכים לפעול למיקסום המכירות והרווחיות בכל המותגים".
שווי השוק של קסטרו עומד על 759 מיליון שקל. מניית החברה עלתה מתחילת השנה ב-135%, ו-181% ב-12 החודשים האחרונים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה