יפאורה
צילום: יפאורה
דוחות

קרור – ירידה של 11% בהכנסות ברבעון; הגורם: מי עדן

חברת קרור מציגה ירידה בהכנסות וסגנציה ברווח הנקי; הסיבה – סיום הדרגתי של חוזה מהותי מול ׳מי עדן׳; החברה מעלה תחזית ליפאורה
חיים בן הקון |

חברת קרור קרור -0.74% העוסקת ביצור ושיווק משקאות קלים הציגה ירידה של 11.1% בהכנסות ורווח נקי דומה לרבעון המקביל אשתק, עם עליה בשיעור הרווח הנקי. הירידה בהכנסות והסטגנציה ברווח מוסברות על־ידי ההפסקה ההדרגתית של שיווק ׳מי עדן׳ על־ידי יפאורה, וקשייה של יפאורה למלא את מקומה של מי עדן תוך רישמת צמיחה. 

החברה רשמה ברבעון השלישי של 2024 הכנסות של 258 מיליון שקל בהשוואה להכנסות של 290 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של 11.1% לדברי החברה, הקיטון במחזורי מכירה נובע מירידה במכירות מים מינרליים מתוצרת מי עדן.

הרווח הגולמי של החברה ברבעון הסתכם ב-122 מיליון שקל (כ-47% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 126 מיליון שקל (כ-43% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי הסתכם ב-41.2 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 42 מיליון שקל ברבעון המקביל.

קרור סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם רווח נקי של 40.8 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי של 40.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

סיום החוזה  בהדרגה מול מי עדן

על פי הסכם ההפצה בין יפאורה-תבורי לבין מי עדן יפאורה-תבורי מפיצה, באמצעות יפאורה שותפות מוגבלת לשיווק, את מוצרי מי עדן בבקבוקים בישראל, למעט אזור אילת, ועל פי הסכם הפצה בין יפאורה-תבורי למי עדן, ׳מי עדן בר - שירות מחלקה ראשונה׳ מפיצה את מוצרי יפאורה-תבורי ומוצרי עין גדי מים מינרליים באילת ובסביבתה.

ב–10 באוקטובר 2022 קיבלה יפאורה-תבורי הודעה ממי עדן על סיום שני הסכמי ההפצה, בתוקף החל מיום 10 באפריל 2024, קרי, החל מ- 18 חודשים ממועד ההודעה. באשר להפצת מוצרי יפאורה-תבורי ועין גדי מים מינרלים באילת, יפאורה החלה להפיץ באופן עצמאי את המוצרים באילת ועל כן, השפעת הסיום אינה מהותית. החל ממועד ההודעה, יפאורה -תבורי בחנה ועודנה בוחנת חלופות לסיום הפצת מוצרי מי עדן שהיוו בשנים 2021 עד 2023 כ–27% בממוצע ממכירות החברה וכ–21% מהרווח הגולמי של החברה ומהווה שיעור משמעותי מההיקף הכמותי של המוצרים המופצים על ידי החברה.

כבר לא מעט רבעונים משמיעה קרור את הטענה כי מי עדן היא הגורם העיקרי לצמיחה האיטית ואף השלילית בהכנסות וברווח הנקי.  

העלאת תחזית ליפאורה – החברה הבת

בעקבות תוצאות הפעילות של החברה נכון לסוף הרבעון השלישי, החברה מעלה את תחזית הרווח הנקי לחברה הבת יפאורה בשנת 2024 לטווח של 85 עד 90 מיליון שקל, בהשוואה להערכה הקודמת, שהעמידה טווח של 75 עד 80 מיליון שקל. משתקפת מכך עליה של 12.5%, ובהתאם, המניה זינקה בכ–8% מיד עם הדיווח. 

מניית קרור עלתה בכ–13.5% מתחילת השנה למחיר של 76.14 שקל ושווי שוק של 957 מיליון שקל. חלק ניכר מהעליה עשתה המניה בימים האחרונים.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה