אלקטרה צריכה: הרווח הנקי קפץ בפי 3; פעילות קרפור עברה לרווחיות

החברה רשמה רבעון חזק נוסף עם צמיחה של 5% בהכנסות שחצו את רף ה-2 מיליארד שקל לצד רווח נקי של כ-30 מיליון שקל; פעילות קרפור ממשיכה להתייצב עם צמיחה של 7% בהכנסות לצד מעבר לרווח של 0.8 מיליון שקל
 | 
telegram
(1)

אלקטרה צריכה אלקטרה צריכה +0.76% אלקטרה צריכה 10,580 +0.76% אלקטרה צריכה בסיס:10,500 פתיחה:10,360 גבוה:10,740 נמוך:10,360 תמורה:2,893,676 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  רושמת רבעון נוסף חזק בו היא חוצה את רף ה-2 מיליארד שקל בהכנסות, לצד קפיצה של פי 3 ברווח הנקי. זאת בין היתר הודות להמשך הצמיחה בפעילות קרפור שהציגה לראשונה מעבר לרווחיות. כתבנו כבר לפני מספר חודשים שקרפור הופכת מנטל לנכס וברבעון הקודם זה אכן התחיל וכעת ביתר שאת (הרחבה: האם קרפור תהפוך מנטל לנכס - ואיך יראו דוחות האם, אלקטרה צריכה?)


הכנסות הקבוצה הסתכמו בכ-2 מיליארד שקל, צמיחה של כ-9% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. העלייה בהכנסות נבעה בעיקר מעלייה במחזור המכירות בסניפים שהוסבו לרשת קרפור, ומעלייה במחזור המכירות במגזר קמעונאות חשמל, בקולומביה ובאדידס.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי הסתכם בכ-30.3 מיליון שקל, פי 3 לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עיקר השינוי ברווח נבע משיפור בתוצאות מגזר המזון ומעלייה ברווחי מגזר קמעונאות חשמל ומגזר ספורט ופנאי.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ה-EBITDA עמד על כ-186 מיליון שקל, לעומת 160 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-16% שעיקרה ממגזר קמעונאות מזון אשר תרם כ-97 מיליון שקל.

גידול במכירות קרפור

אחד הנושאים המעניינים בדוח נוגע לחלק של קרפור בהכנסות וברווחים של אלקטרה צריכה. לאחרונה שאלנו כאן האם היא תהפוך מנטל לנכס ובכמה היא צפויה לצמוח. הכנסות מגזר קמעונאות מזון צמחו בכ-7.2% ביחס לרבעון המקביל והסתכמו בכ-890 מיליון שקל. המכירות בחנויות זהות ברבעון גדלו בשיעור של כ-6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. גם המכירות למ"ר בחנויות זהות רשמו גידול של כ-6% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. הודות לכך הכירה החברה לראשונה ברווח נקי של 817 אלף שקל.


סניף קרפור. קרדיט: החברה

במגזר קמעונאות חשמל בו מפעילה החברה את הרשתות מחסני חשמל, שקם אלקטריק ושקם דיוטי פרי ההכנסות הסתכמו בכ-678 מיליון שקל לעומת כ-573 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, צמיחה של כ-18.4%. העלייה נבעה בעיקר מגידול במכירות בחנויות הזהות בסך של 16.8% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות למ"ר הסתכמו בכ-6.2 אלף שקל לעומת כ-5.5 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-13%.

ההכנסות במגזר ספורט ופנאי כמעט הוכפלו והסתכמו בכ-117 מיליון שקל, לעומת כ-59 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע מהמשך הרחבת פעילותה של Columbia ומותגים נוספים בין היתר לאור הגידול במכירות חנויות זהות, פתיחת סניפים חדשים ומגידול במכירות לסיטונאות, בעיקר כפועל יוצא של מלחמת "חרבות ברזל" ומגידול בהכנסות המותג Adidas כפועל יוצא מהרחבת פעילות המותג ומגידול במכירות הסניפים הזהים ומכירות למטר בחנויות ברבעון השלישי של שנת 2024 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

מנגד, במגזר מוצרי צריכה חשמליים, עמדו על כ-346 מיליון שקל, קיטון של 5% לעומת כ-365 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה במכירות ברבעון השלישי של שנת 2024 נבעה בעיקר מקיטון במכירות בתחום מערכות חימום לייצוא כפועל יוצא של שינוי רגולציה והורדה של סובסידיות באירופה. בנטרול מכירות בתחום מערכות חימום לייצוא ברבעון השלישי של שנת 2024 מחזור המכירות של המגזר ירד ירידה קלה של כ- 5 מיליון שקל בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד. עם זאת, בחברה מציינים שברבעון החל יישום תכנית התייעלות המאחדת את שלושת תחומי הפעילות למגזר אחד שבסופו יביא לחיסכון משמעותי.

מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, צביקה שווימר: "אנו ממשיכים במגמת הצמיחה ומציגים תוצאות חזקות גם ברבעון השלישי של 2024, עם שיא הכנסות שהגיעו לכ-2 מיליארד שקל ושיפור בכל הפרמטרים התפעוליים. ברבעון זה ראינו לראשונה מעבר לרווח נקי בקרפור שרושמת צמיחה משמעותית בהכנסות וב-EBITDA כבר חמישה רבעונים ברציפות הודות לתוכנית עבודה ממוקדת וצעדי ייעול שאנו מבצעים".

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כולם חוגגים על חשבון הציבור. ביבי לך להצטלם איתם
    יותם 25/11/2024 10:54
    הגב לתגובה זו
    1 1
    על הורדת יוקר המחייה.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות