אייל רביד מנכל ויקטורי
צילום: יחצ
ראיון

אייל רביד: "שואפים להגיע ל-7-8% הכנסות מהאונליין, מהווה מנוע צמיחה משמעותי"

הכנסות ויקטורי זינקו ב-11% ברבעון השלישי, והרווח הנקי עלה ל-16 מיליון שקל. המנכ"ל אייל רביד מסביר על ההתרחבות באונליין, האתגרים בגיוס עובדים, והשפעת המלחמה על סל הקנייה של הלקוחות

ויקטורי  ויקטורי -1.16% דיווחה על רבעון חזק בו ההכנסות קפצו ב-11% ל-693 מיליון שקל, והרווח זינק ב-14% ל-16 מיליון שקל. אפשר לייחס את הצמיחה של ויקטורי למלחמה והעלייה במדד המחירים לצרכן יחד עם ביטולי הטיסות שהובילו לעלייה בצריכה של הישראלים. "הדגש הבסיסי ברבעון זה הגידול בחנויות זהות, זה האירוע הכי חזק שהיה לי. לגדול דו ספרתי בסעיף הזה, זה לא קרה לי בחיים. בנוסף הגידול באונליין אל מול הרבעון המקביל אשתקד תרם. האונליין גדל באחוזים אבל בשקלים הכפיל את עצמו".  מסר לנו אייל רביד מנכ"ל ויקטורי בראיון שערכנו עימו.

אייל רביד מנכ אייל רביד מנכ"ל ויקטורי; קרדיט: יח"צ​

כמה האונליין יהיה חזק?

"האונליין מהווה מנוע צמיחה משמעותי עבור החברה, עם שאיפה להגיע ל-7%-8% מסך ההכנסות. זה משקף את הפוטנציאל ההולך וגדל של הערוץ הדיגיטלי ואת המיקוד של החברה בהרחבת הנוכחות שלה בדיגיטל".

כמה ביטולי הטיסות השפיעו על רווחיות החברה?

"לא יודע לנתח מה שייך לביטול טיסה ומה לא, אני מסתכל על כך שרוב הציבור נשאר בארץ, כתוצאה מכך סל הקנייה גדל. בדקנו את גידול הסל אל מול שינוי במחירים. רצינו לבדוק האם הגידול הוא רק שינוי במחירים או מעבר לכך, והגענו למסקנה שאם המחירים עלו ב-4% וויקטורי עלתה ב-11% בחנויות זהות אז מבינים שהפער מגיע מגידול הסל של הלקוחות. מבחינת עסקאות, אין גידול משמעותי במספר העסקאות".

רווח של 16 מיליון ברבעון זה מייצג?

"אנחנו במגמת שיפור. היעד שלנו גבוה יותר. ברבעון המקביל הייתה הכנסה חד פעמית של 2.4 מיליון, אז הגידול הוא יותר גדול. המטרה שלנו היא לשפר את התפעול כי כל דבר יורד לשורה התחתונה. בלי IFRS16 הגידול הרבה יותר גדול. בגלל שחידשתי חוזים לפני כמה חודשים אז ה-IFRS16 סופר לי את זה מ-0, כאילו אני משלם אותם עם הריבית של היום, אבל אין לי מינוס אז אין ריבית והיא לא משפיעה עליי. יש לחברה מזומנים ואין חוב".

מה התרחיש הטוב ומה התרחיש הרע לויקטורי?

"התרחיש הרע זה שעולה שכר עבודה אבל גם ככה אנחנו משלמים מעל שכר המינימום, התרחיש הטוב זה שאנחנו צומחים באונליין ובוולט. וישנם עוד אפיקי צמיחה. גם כאלו שעדיין בשרוול".

כל הכותרות

נתח משמעותי בוולט?

"וולט תורם לפעילות שלנו, האחוזים שוולט גובה מהקמעונאים נמוכים בהרבה מענף המסעדנות. לכן אנחנו מרוויחים מכך שעוד לקוחות מזמינים מאיתנו ונחשפים לרשת. כשבסוף זה מסתכם לסכומים גדולים". 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

יש מחסור בעובדים?

"יש מחסור מטורף בעובדים. קשה מאוד לגייס. חסר לי כרגע 500 עובדים בכל התחומים, זה גורם לי לשלם על מי שאני מגייס הרבה יותר, וגם הרבה שעות נוספות, שזה בין 50%-100% תוספת לשכר. ברגע שיכנסו לי עובדים זרים או יותר עובדים ישראלים, אני אשלם פחות שעות נוספות". 

אתה חושב על טכנולוגיות שיחליפו עובדים? עגלות חכמות?

"אני לא מאמין בזה. בכל עולם העגלות החכמות יש מלא בעיות, וכל מה שאני רואה שם זה שיש פחת גבוה מאוד. לא כל מה שעובר בעגלה עובר בקופה".

שווי השוק של ויקטורי עומד על 783 מיליון שקל. מניית החברה עלתה מתחילת השנה ב-62% ושיעור עלייה דומה ב-12 החודשים האחרונים.

מניית ויקטורי בשנה האחרונה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    קתרינה 25/11/2024 22:05
    הגב לתגובה זו
    יותר זול ויותר בריא
  • 1.
    עמי 25/11/2024 16:36
    הגב לתגובה זו
    כמו שעשו אמזון, הכניסה לסופר רק ללקוחות שנרשמו, על ידי זיהוי באפליקציה בטלפון. אוספים מה שרוצים לעגלה ויוצאים בלי לשלם, כאשר כל הסופר מרושת מצלמות. חוסך בכל הקופאים, אך עדיין יצטרך סדרנים לסחורה