איתן יוחננוף
צילום: גבע טלמור
ראיון

איתן יוחננוף: "אנחנו מתעסקים במכירה במחיר זול, הורדנו מחירים לטובת הצרכנים"

מנכ"ל רשת יוחננוף מדבר על רבעון השיא: "עלינו במכירות וברווח, הרווחיות ירדה בעקבות הורדת מחירים; עלויות המימון גדלות, אבל אנחנו ממשיכים להשקיע בעתיד עם תכנון לפתיחת סניפים חדשים"
אביחי טדסה | (12)

יוחננוף  יוחננוף -0.2% פרסמה היום את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי וגם היא כמו הקמעונאיות האחרות נהנתה מרבעון חזק - עלייה של 15.3% במכירות  חנויות זהות וזינוק של כ-100% ברווח הנקי שהסתכם בכ-53 מיליון שקל. בשורה העליונה, ההכנסות ברבעון עלו ב-18% ל-1.3 מיליארד שקל. "אנחנו מסכמים רבעון עם עלייה במכירות הכלליות ועלייה בחנויות הזהות למרות ירידה ברווחיות הגולמית שבא בעקבות האסטרטגיה להתייעל ולהוריד מחירים. מדובר ברבעון חזק, הטוב ביותר מאז מעולם של יוחננוף". אומר עוז יוסף סמנכ"ל הכספים. איתן יוחננוף מנכ"ל החברה הציג את הקשיים בהתרחבות הרשת בגלל עלויות המימון, התחרות מול הקמעונאיות הנוספות בשוק, והשפעת ביטולי הטיסות על הרבעון.

איתן יוחננוף מנכ איתן יוחננוף מנכ"ל; קרדיט: גבע טלמור

החברה הציגה גידול של 15.3% במכירות חנויות זהות וזינוק של 101% ברווח הנקי ברבעון השלישי. מהם הגורמים המרכזיים להצלחה זו, וכיצד אתם מתכננים לשמר את המומנטום?

"יכולים להצביע על כך שברבעון הזה אנחנו מתעסקים במכירה במחיר זול לצד איכות מוצר וחווית קנייה ושירות איכותי. הצורך לקנות בזול בתקופה הזו הולך וגובר, בנוסף הכיוון שלנו במימוש הקונספט לא התחיל אתמול, זה מצריך התארגנות ויכולות רחבות, כמו יכולות פיננסיות ויכולת לספק סחורה בכל ההיבטים התפעוליים. התוצאות של העבודה שלנו באות לידי ביטוי ורואים את זה בדוחות. למרות כל האתגרים שהיו וביניהם, שוק הפירות והירקות שהתייקר מאוד, ידענו להתמודד. לדוגמה מחיר העגבנייה עמד על 10 שקלים ממוצע קניה, אך לא העלנו מחירים לצרכן והשכלנו לעשות מבצעים לצרכן. צמצמנו הוצאות מיותרות כמו פרסום, הצרכן רואה את זה ומגיב ברגליים. רואים ירידה תפעולית אך צמיחה במקומות אחרים וברווחיות".

הרבעון הבא יהיה טוב יותר?

"אנחנו מסתכלים שנתי, ברבעון השלישי חווים  בדרך כלל עלייה בהוצאות האנרגיה,  בגלל חודשי הקיץ ויש ידענו לחפות על זה. ברבעון הרביעי התוצאות מתאזנות קיטון בהוצאות התפעוליות".

כל הכותרות

כמה ביטולי הטיסות השפיעו על תוצאות הרבעון? הרווח עלה משמעותית הוא מייצג?

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"זה חלק מהשוק וזה גם משפיע, לא ניתן לראות רק בהיבט הזה, השוק הוא דינמי, לפעמים יש דברים שמשתנים ויכולים גם להופיע בהמשך. אנחנו פה שחקנים של השוק גם היום וגם מחר, זה לא בשליטתנו, יודעים לארגן את עצמנו בהתאם, תמיד עם יד על הדופק. חברה צעירה ודינמית שמעידות על העתיד שלה".

איך אתם מתמודדים עם התחרות עם אושר עד והשחקניות הנוספות? היא אומנם לא נסחרת ועל פי השמועות בשוק הם במקום השלישי בנתח שוק

"אנחנו חלק משוק גדול, בסוף כל אחד מראה את היכולות והידע שלו, לאחר הסתכלות עמוקה אנחנו בחרנו להיות בקונספט שמשרת ונוגע במקסימום הצרכנים בישראל, שחקני מחיר, שירות ,וכשרות, הרשת פונה לנתח הגדול ופה פוטנציאל הצמיחה שלנו. אנחנו רוצים לדבר למסה הגדולה של האנשים. האסטרטגיה של הרשת היא המחיר הזול בשוק יחד עם מוצרים כשרים וחווית קנייה".

בנוגע לפתיחת סניפים חדשים אתם מתכננים לפתוח לפחות 18 סניפים נוספים, מהן האסטרטגיות שלכם להרחיב את הפריסה הארצית, ואילו אתגרים אתם צופים בנוגע ללוגיסטיקה ולתפעול?

"ממשיכים לפעול להשיג עוד חוזים ורכישות, בחלק מהסניפים החוזים חתומים והנכסים עצמם נרכשו. האתגר הגדול ביותר שלא בהשפעתנו הוא הריבית שמעכבת את הצמיחה והפיתוח, עלויות המימון גדלות. חברה כמונו שצריכה להשקיע כדי לפתח את העתיד, נתקלת באתגרים כי כשהכסף יקר חלק מהעסקאות יורדות מהפרק, והיכולת לצמוח נפגעת ומתעכבת. זה אתגר מצפים לראות את הנגיד וכל הנוגעים בדבר, נכנסים מתחת לאלונקה".

שווי השוק של יוחננוף עומד על 3.45 מיליארד שקל. מניית החברה עלתה מתחילת השנה ב-59%, ו-61% ב-12 החודשים האחרונים.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    לקוח 27/11/2024 21:24
    הגב לתגובה זו
    קונה ברשת, מחלקת בשר איכותית וסניפים נקיים התשלום בקופות האוטומטיות מייעל את ההמתנה סך הכל מבסוט מכם, אם תורידו עוד קצת את המחירים אתם בכלל תהיו על הגל..
  • 10.
    מנדלוביץ 27/11/2024 19:22
    הגב לתגובה זו
    ולטעון שדואג ללקוחות עם הסך הזול ביותר. למד מרמי לוי תמכור בזול רק לכאורה
  • 9.
    גדי 27/11/2024 19:14
    הגב לתגובה זו
    מנצלים את המצב ומעלים מחירים ומקטינים מוצרים להקיא מהם
  • 8.
    גדי 27/11/2024 18:34
    הגב לתגובה זו
    מנצלים את המצב ומעלים מחירים ומקטינים מוצרים להקיא מהם
  • 7.
    נועה 27/11/2024 18:33
    הגב לתגובה זו
    עשו לי שם תרגיל בקופה שלא שילמתי למרות ששילמתי בושות קבט כדי להוציא ממני 5000 אלף ש"ח לא מתקרבת ליוחננוף
  • 6.
    שלומי 27/11/2024 18:32
    הגב לתגובה זו
    והבעלים משקר בלי למצמץ שלא לדבר על רמת הניקיון הנוראית והעסקת בני דודים
  • 5.
    העלו מחירים אז מרוויחים יותר. חוכמה גדולה !! (ל"ת)
    פטרו 27/11/2024 15:33
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    קשקש 27/11/2024 15:05
    הגב לתגובה זו
    רוב הסניפים הם קטנים ולא מגה שופ לכן את רוב המוצרים לא ניתן למצוא בסניפים של הרשת כמו כן המחירים יקרים מול המתחרים
  • שטויות. לך תראה את הסניף שלהם במודיעין, ענק ענק ענק. (ל"ת)
    יש רא לי 27/11/2024 16:38
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    קתרינה 27/11/2024 14:19
    הגב לתגובה זו
    יותר זול, יותר טעים ויותר בריא
  • 2.
    הסל בחישוב כללי בין היקרים בשוק. (ל"ת)
    סיפורים לעצמו בלילה 27/11/2024 14:10
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מוצרים לא איכותים כמו רמי לוי אבל יותר יקר (ל"ת)
    שוימר 27/11/2024 14:05
    הגב לתגובה זו