
יוניטרוניקס: ההכנסות ירדו ב-21%, הרווח נחתך בחצי ל-7 מיליון שקל
יוניטרוניקס יוניטרוניקס 0% שבשליטת קרן פימי (31.45%) הציגה רבעון שלישי חלש אותו סיימה עם ירידה של כ-21% בהכנסות ל-43.1 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 54.8 ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה רשמה החברה ירידה של 46% ברווח ל-7 מיליון שקל לעומת 13.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי ברבעון עמד על ב-21.8 מיליון שקל, לעומת כ-27.8 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2023. סך הנכסים השוטפים ברבעון השלישי עמד עד 80.7 מיליון שקל לעומת 86.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. תזרים מזומנים מפעילות שוטפת עמד על 5.6 מיליון שקל לעומת 18.2 מיליון שקל.
בעבר בראיון שמסר חיים שני יו"ר החברה לביזפורטל התייחס לעתיד יוניטרוניקס: "החברה נהנית ממוצרים שהלקוחות מאוד אוהבים, ושנה אחרי שנה היא זוכה בקטגוריות המוצר הטוב ביותר. כבר שנים שהיא זוכה בתואר מוצר נבחר ומוביל ועוד כל מיני תארים. יש לנו מוצרים טובים, ובשוק בקרת התנועה, פוטנציאל השוק הוא פי 2 ממה שאנו מצפים לו, וזה עדיין לא בא לידי ביטוי במכירות וברווחיות. המכירות כאן הן תהליכיות, מהרגע שהחליטו לעבוד איתנו ועד שמתחילים לקנות, חולפים כשנתיים, ורואים את זה במכירות של החברה, בכך שאנו מבצעים פרוייקטים שסגרנו אותם לפני שלוש וארבע שנים. שוק בקרת התנועה ופתרונות הענן רחוקים מלהראות את הפוטנציאל האמית שלהם, מה שאומר שיש לחברה לאן לצמוח".
העובדה שאתה מעורב בשתי החברות לא יוצרת לך קונפליקט, באיזו להשקיע יותר זמן, יותר תשומת לב?
"מי שמכיר אותי ידוע שאנרגיה לא חסרה לי. אני עובד הרבה שעות ביום ועושה את זה בכייף. כל אחת מהחברות מקבלת הרבה מאוד שעות, יותר מאשר במשרה רגילה, ואני עושה את זה באהבה".
- יוטרון תקים חניון אוטומטי בניו יורק בתמורה ל-8.5 מ' שקל
- דו"ח פושר ליוניטרוניקס: ירידה של 3% בהכנסות - 52 מיליון שקל
אילו מגמות אתה מזהה בשוק החניות האוטומטיות?
"הפעילות בשוק החנייה היא בעיקר בצפון אמריקה. ומה שמאפיין את השוק בשנים האחרונות מאז תקופת הקורונה, זה שמצד אחד יש פחות בנייה למשרדים ומצד שני יש הרבה יותר בנייה של עירוב שימושים ובנייה למגורים. זה המיקוד כרגע. יש לנו פרוייקט עירוב שימושים מעניין בסן פרנסיסקו: בניין של 40 קומות שכולל משרדים, מגורים, מסחר, חללי עבודה משותפים. הסלוגן של היזם שמשכיר את הפרוייקט, מבוסס על כך שאתה חי בתוך המתחם, כך שלמעשה אתה לא צריך לצאת ממנו. יש לך שם כל מה שאתה צריך, ואם אתה צריך רכב, עומדים לרשות הדיירים כ-100 רכבי טסלה שיתופיים, שאותם הם מזמינים באפליקציה ומחוייבים לפי הדלק שצרכו. יש סגמנטים נוספים שבהם אנו פעילים ויש בהם פוטנציאל יפה, כמו מערכת שיש לנו בבית החולים של UCLA בקליפורניה, מתקנים שמשרתים בתי חולים ושדות תעופה".
הפן הנוסף שמשפיע על העסק שלנו, זו סביבת הריבית הגבוהה, שהופכת את הסיטואציה לאתגרית הרבה יותר. קשה יותר לקבל מימון והפרויקטים נעשים יותר צפופים בכסף. לפעמים זה עובד לטובתנו, ולפעמים לרעתנו. מצד אחד הקושי של היזם לקבל מימון מחייב אותו לחסוך כסף. מצד שני, לפעמים זה דוחף אותו לשקול פתרונות שאחרת הוא לא היה שוקל אותם. העלות של חניונים אוטומטיים היא מאוד גבוהה, ובשנה האחרונה התחלנו למכור מוצר מעורב, חצי אוטומטי, שאנו מרגישים שזה תוצאה של סביבת הריבית הגבוהה. זה פתרון זול משמעותית, שיכול לעבוד בבניינים שהם לא היי אנד".
יוניטרוניקס עוסקת בפיתוח ומכירה של בקרים מתוכנתים (PLC), עבור מכונות תעשייתיות. מניית החברה ירדה מתחילת השנה 12%, ועלתה 5% בשנה האחרונה. שווי השוק שלה החברה עומד על 350 מיליון שקל.