חגי שלום טיב טעם
צילום: אסף לב
דוחות

טיב טעם הכפילה את הרווח הנקי – מנוע הצמיחה הוא מחיר מוצרי המזון

רשת קמעונאות המזון הקטנה מבין קמעונאיות המזון בבורסה מדווחת על עליה בהכנסות, עליה חדה במכר חנויות זהות והכפלה של הרווח הנקי. חגי שלום ״מגזר התעשייה מהווה עבורנו מנוע צמיחה חשוב אשר עדיין בא לידי ביטוי באופן חלקי״
חיים בן הקון | (1)

טיב טעם  טיב טעם -1.09%  רשת קמעונאות המזון מדווחת על עלייה של 11.3% בהכנסות ו־102% ברווח הנקי. העלייה בהכנסות וברווח מיוחסות לעליית מחירים. הפדיון בחנויות זהות עלה בכ- 9.4% בהשוואה לרבעון המקביל.

ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו בכ–457.1 מיליון שקל לעומת כ–410.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי בתקופת הרבעון השלישי הסתכם בכ- 10 מיליון שקל לעומת כ- 4.9 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הרווח התפעולי ברבעון צמח בכ–33.1% ביחס לרבעון המקביל והסתכם בכ–20.5 מיליון שקל לעומת כ–15.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווח התפעולי לרבעון השני עמד על 4.5% לעומת 3.8% ברבעון המקביל. הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) גדל בכ- 15.8% והסתכם בכ- 49.2 מיליון שקל לעומת כ- 42.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. מועדון הלקוחות גדל בכ- 12.6% ביחס לרבעון המקביל וכולל כ- 580 אלף חברים החברה תחלק דיבידנד בסך של כ- 3 מיליון שקל אשר ישולם בחודש דצמבר 2024  

תוצאותיה הכספיות של טיב טעם לרבעון השלישי של השנה

הכנסות מגזר קמעונאות המזון ברבעון הסתכמו בכ- 389.8 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות בסך כ- 350 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של כ- 11.4%. הגידול מיוחס, בעיקר, לעלית מחירים בעקבות התייקרות כללית של מוצרי מזון במשק, מהלכים בהם נקטה החברה של 'תפיסת המחיר' ומועדון לקוחות חינם, אשר המשיך ותרם לגידול במספר חברי המועדון וקהל לקוחות נוסף וחדש, בעיקר בשל תכנית הנאמנות TivClub שהגדילה מחד את תדירות הקניה וסל הקניה של לקוחות המועדון, ומאידך הקטינה את שיעור הרווח הגולמי בשל הנחה בת 3% ומימוש נקודות הצבירה שמקנה התכנית לחברי המועדון, לפדיון של חנויות זהות, לתרומתן של חנויות חדשות שנפתחו במהלך השנים 2023-2024 (לאחר שלבי הבשלה) והמשך גידול בפעילות Wolt. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו ההכנסות בכ- 1,179.3 מיליון שקל, גידול בשיעור של כ- 12.6% בהשוואה להכנסות בסך כ- 1,047.1 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד.

במגזר התעשייה, סך ההכנסות ברבעון הסתכמו בכ- 99.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ- 89.9 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול בשיעור של כ-10.5%. הגידולבהכנסות מיוחס בעיקר להשקות מוצרים חדשים בקטגוריות היין והאלכוהול ודגים ופירות ים אשר התקזז בירידה בהכנסות בצפון הארץ בשל ההסלמה הביטחונית באזור הצפון. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו הכנסות מגזר התעשייה בכ- 294.6 מיליון שקל לעומת הכנסות בסך כ- 284 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד, גידול של כ- 3.7%.

סך הכנסות הקבוצה ברבעון הסתכמו בכ- 457.1 מיליון שקל, בהשוואה לכ- 410.6 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של כ- 11.3%. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו הכנסות הקבוצה בכ- 1,377.8 מיליון ה, בהשוואה להכנסות בסך כ- 1,241.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול בשיעור של כ- 10.9%.

הרווח הגולמי של מגזר קמעונאות המזון הסתכם ברבעון בכ- 127.9 מיליון שקל (32.8% ממחזור ההכנסות) בהשוואה לכ-114.5 מיליון שקל (32.7% ממחזור ההכנסות) ברבעון המקביל, גידול של כ- 11.7%. הגידול בסך הרווח הגולמי ובשיעורו נובע בעיקרו מהגידול במכר. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי בכ- 382.7 מיליון שקל (32.4% ממחזור ההכנסות), בהשוואה ל-346.3 מיליון שקל (33.1% ממחזור ההכנסות) בתקופה מקבילה אשתקד, גידול של כ-10.5%.

הרווח הגולמי של מגזר התעשייה הסתכם ברבעון בכ-20.6 מיליון שקל (כ- 20.8% ממחזור ההכנסות), בהשוואה לכ-18.5 מיליון שקל (כ- 20.6% ממחזור ההכנסות) ברבעון המקביל, גידול של כ-11.4%. הגידול בסך הרווח הגולמי ובשיעורו נובע בעיקרו מהגידול במכר. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי בכ- 64 מיליון שקל (כ- 21.7% ממחזור ההכנסות), בהשוואה לכ- 59.9 מיליון שקל (כ- 21.1% ממחזור ההכנסות) בתקופה מקבילה אשתקד, גידול של כ-7%. 

כל הכותרות

הרווח הגולמי של הקבוצה ברבעון הסתכם בכ- 148.2 מיליון שקל (כ- 32.4% ממחזור ההכנסות) בהשוואה לכ- 133.1 מיליון שקל (כ- 32.4% ממחזור ההכנסות) ברבעון המקביל, גידול של כ-11.4%. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי בכ- 446.4 מיליון שקל (שיעור של כ- 32.4%), בהשוואה לכ- 405.7 מיליון שקל (כ- 32.7% ממחזור ההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-10%. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הרווח התפעולי של מגזר קמעונאות המזון הסתכם ברבעון בכ-15.6 מיליון שקל (4% ממחזור ההכנסות) בהשוואה לכ-10.3 מיליון שקל (2.9% ממחזור ההכנסות) ברבעון המקביל, גידול של כ- 51.2%, המיוחס בעיקר לגידול במכר. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח התפעולי של מגזר קמעונאות המזון בכ- 56 מיליון שקל (שיעור של כ- 4.8%), בהשוואה לכ- 47.7 מיליון ה (כ- 4.6% ממחזור ההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-17.4%.

הרווח התפעולי של מגזר התעשייה הסתכם ברבעון בכ-4.8 מיליון שקל (4.8% ממחזור ההכנסות) בהשוואה לכ-4.4 מיליון ה (4.9% ממחזור ההכנסות) ברבעון המקביל, גידול של כ- 7.5%. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח התפעולי של מגזר התעשייה בכ- 19.3 מיליון שקל (שיעור של כ- 6.6%), בהשוואה לכ- 14.9 מיליון שקל (כ- 5.2% ממחזור ההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-30.1%.

הרווח התפעולי של החברה הסתכם ברבעון בכ- 20.5 מיליון שקל (4.5% ממחזור ההכנסות) בהשוואה לכ-15.4 מיליון שקל (3.8% ממחזור ההכנסות) ברבעון המקביל, גידול של כ- 33.1%. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח התפעולי בכ- 76.7 מיליון שקל (שיעור של כ- 5.6%), בהשוואה לכ- 64.4 מיליון שקל (כ- 5.2% ממחזור ההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-19.1%.

ה- EBITDA ברבעון הסתכם בכ- 49.2 מיליון שקל בהשוואה לכ-42.5 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של כ-15.8%. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם ה-EBITDA בכ- 160.2 מיליון שקל, בהשוואה לכ- 142.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-12.3%.

הרווח הנקי של החברה הסתכם ברבעון לכ- 10 מיליון שקל, בהשוואה לכ- 4.9מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של  כ- 102%. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הנקי לכ- 41.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ- 30.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול  של  כ- 35.8%.

חגי שלום, המנכ"ל ובעל השליטה מסר: "הקבוצה מציגה המשך צמיחה ברבעון השלישי, עם שיעור גידול דו ספרתי  במכירות בהשוואה לרבעון המקביל, תזרים מזומנים חזק והכפלה של הרווח הנקי. חשוב להדגיש שהשיפור בתוצאותהרבעון השלישי הינו חלקי עקב עיתוי חגי תשרי, אשר חלו השנה ברבעון הרביעי לעומת הרבעון השלישי בשנים 2023 ו-2022. תקופת החגים משמעותית למגזר הקמעונאות בקבוצה לעומת רשתות אחרות אשר סגורות במהלך החגים.  הדבר יקבל ביטוי משמעותי, בתוצאות הרבעון הרביעי כיאה לרבעון שאליו התנקזו חגי תשרי. התחזיות לגבי השנה כולה יעמדו בציפיות ובהערכות שנתנו בתום שנת 2023 שהייתה חריגה במובן השלילי, בשל השקת המועדון החדש ובשל ההפיכה המשפטית. הגידול במכירות הושפע בין היתר גם מהצלחת תכנית הנאמנות שהשקנו בסוף אוגוסט 2023 .מועדון הלקוחות מונה, כיום, כ-580 אלף חברי מועדון והוא מתפתח ותורם מעבר לציפיות.    

​​מגזר התעשייה ממשיך להיות מושפע מההתייקרות המשמעותית של חומרי הגלם, לכל סוגי הבשר ומהשפעת המלחמה הניכרת והתרחבותה לאזורים נוספים בצפון הארץ אשר פוגעת בענף המסעדנות. התוצאות הטובות של הקבוצה הושגו למרות הפגיעה ולמרות שאנו סופגים חלק גדול מעליות המחירים ונפגעים ברווחיות הגולמית. מגזר התעשייה מהווה עבורנו מנוע צמיחה חשוב אשר עדיין בא לידי ביטוי באופן חלקי, ואנו מאמינים כי תרומתו תלך ותגדל בשנים הבאות וכי נהנה מפירותיו כבר בעתיד הקרוב, אנו מייחלים בכל ליבנו לסיומה של המלחמה ומעל הכל לשיבתם של החטופים״ 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שמיל 23/12/2024 19:44
    הגב לתגובה זו
    אני ממש מרחם על כל אדם שמאכיל יהודים בטרפות ובשר חזיר, החיים פה אפילו אם נגזים של 100 שנה הוא כלום לעומת נצח לאחר פטירה, מיליוני שנים של צער לנשמה בלי אפשרות לחנינה, זה לא שווה את כל המיליונים שמרוויחים לתקופה זמנית.