אורי סירקיס ישראייר
צילום: שלומי יוסף

איסתא תרכוש 10% מהמושבים בטיסות של ישראייר לחו"ל

חברת התעופה חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת התיירות שתעביר לה בשנה הקרובה מקדמה בהיקף של כ-35 מיליון דולר; במקביל איסתא תמשיך להפיץ את מוצרי ישראייר תמורת עמלות קבועות
איתן גרסטנפלד | (1)

חברת התעופה ישראייר ישראייר גרופ 1.38%  חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת התיירות איסתא איסתא 2.2% . במסגרתו, איסתא תתחייב לרכוש 10% מהמושבים בטיסות של ישראייר לחו"ל.

על פי ההסכם, איסתא תשווק את המושבים שרכשה במסגרת פעילותה הסיטונאית, ובמקביל תמשיך להפיץ את מוצרי ישראייר תמורת עמלות קבועות. כמו כן, במסגרת ההסכם מתחייבת ישראייר להקצות לאיסתא כרטיסים בכל טיסה בינלאומית שהיא מפעילה, למעט בטיסות שנמכרו במלואן לצד שלישי.

אורי סירקיס, מנכ אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר; קרדיט: שלומי יוסף

להערכת החברה, כחלק מההסכם צפויים להתקבל בידיה מקדמות מאיסתא בהיקף כולל של כ-200 מיליון דולר ב-5 השנים הבאות. עבור שנת הפעילות הראשונה, צפויה להתקבל בידה מקדמה של כ-35 מיליון דולר, שתשולם בשתי פעימות, בדצמבר 2024 ובראשית הרבעון הראשון של שנת 2025.

בשבוע שעבר פרסמה ישראייר את תוצאותיה לרבעון השלישי של 2024, אותו סיימה עם הכנסות שיא של 166 מיליון דולר. בשורה התחתונה רשמה החברה צמיחה של 50% ברווח הנקי שעמד על 20 מיליון דולר. זאת בין היתר בשל העובדה שחברות תעופה רבות ביטלו את טיסותיהן לישראל.

בראיון לביזפורטל לאחר פרסום הדוחות, העריך אורי סירקיס מנכ"ל החברה שבשנה הבאה החברה תוצאות טובות אפילו יותר, גם אם החברות הזרות יחזרו לטוס ויפעילו לחץ על המחיר. לדבריו, "בתוך התוצאות יש פער בין שנה ממוצעת לבין השנה הזאת. ההתייקרות הפנומנלית של המטוסים בחכירה רטובה, שעתית, שעומדת על סדר גודל של 1,000 דולר לשעה ובנוסף יש את העלות של לאחסן את המטוסים בלרנקה. כל מטוס כזה ייצר כל יום הוצאה נוספת של קרוב ל-20 אלף דולר. ההוצאות האלה יחד - הפגיעה בחברות הבנות בתחום התיירות ועודפי הוצאה תפעוליים, פחד של צוותים והצורך להבטיח שלוח הטיסות של המטוסים החכורים נשמר - הסתכמו בהערכה מאוד זהירה לסדר גודל של מעל 10 מיליון דולר מתחילת השנה. כלומר לו היינו בשנה רגילה היינו יודעים לשפר את הרווח ב-10 מיליון דולר".

בשנה האחרונה קפצה מניית החברה בכ-26% והיא נסחרת כיום לפי שווי שוק של 496 מיליון שקל. 

מניית החברה בשנה האחרונה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לרון 28/11/2024 19:02
    הגב לתגובה זו
    אם יתקשרו גם עם קשרי תעופה ההישג יגדל