המלחמה לא השפיעה על הרווח - איך הצליחה ישרוטל לשמור על הרווח?
הסיפור של בתי המלון בארץ בשנה האחרונה הוא סיפור מוזר, חריג, אבל בעיקר מרתק - הוא מלמד שלא צריך לחשוב בתבניות קבועות, גמישות היא חלק חשוב בעולם ההשקעות. ישרוטל מפעילה בתי מלון בעיקר בארץ. מלחמה לא טובה לתיירות הנכנסת ולכן בשלב הראשון נראה היה שבתי המלון הולכים לתקופה מאוד מאוד קשה. אבל מהר מאוד התברר שהם יאחרו את המפונים מעוטף עזה ובהמשך את המפונים מהצפון.
זה סידר להם כרית ביטחון לתקופה הקשה, ואז גם התברר שלישראלים אין אופציות רבות לטוס לחו"ל. מחייר הטיסות בשמיים, חברות התעופה סוגרות קווים, יש המון ביטולים, וגם - מסוכן שם בחוץ ובכלל - אנשים רוצים להישאר קרוב. היתה בחודשים הראשונים ירדיה דרמטית בטיסות לחו"ל וזה נמשך עד עכשיו.
זה הוביל לעלייה גדולה של תיירות פנים וזה סידר לבתי המלון בארץ את השנה. ישרוטל, עלתה בהכנסות הרבעון השלישי ב-5% לעומת תקופה מקבילה ל-600 מיליון ש"ח, לעומת 571 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הרווח מפעולות זינק בכ-25%, והסתכם ב-172 מיליון ש"ח, לעומת 138 מיליון ש"ח ברבעון המקביל. הרווח הכולל הסתכם ב-130 מיליון ש"ח, עלייה דומה של 27% לעומת 103 מיליון ש"ח ברבעון המקביל.
במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה, מחזור ההכנסות של ישרוטל הסתכם בכ-1.44 מיליארד ש"ח, ירידה קלה של כ-1.4% לעומת 1.46 מיליארד ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, הרווח מפעולות רשם גידול משמעותי של כ-25%, והגיע ל-332 מיליון ש"ח, לעומת 266 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה.
הרווח לפני מס רשם גידול מרשים של כ-27%, והסתכם ב-317 מיליון ש"ח, בעוד הרווח הכולל גדל בשיעור זהה והסתכם ב-246 מיליון ש"ח לעומת 194 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה.
"תוצאות הדוח מצביעות על יכולתה של ישרוטל להסתגל במהירות שיא לשינויים בסביבה העסקית ולהמשיך לצמוח גם בזמנים מאתגרים" מציין ליאור רביב, מנכ"ל ישרוטל עם פרסום הדוחות הכספיים. הרשת מחויבת להשקעות אסטרטגיות בשוק המקומי והבינלאומי, תוך שימת דגש על שיפור חווית הלקוח ושימור מיקומה כמובילת ענף המלונאות בישראל.
"הרווחיות המוגברת ברבעון ובתשעת החודשים הראשונים נובעת מהתייעלות תפעולית והפחתת עלויות מימון תוך שמירה על יציבות בהכנסות" סיכם רביב.
התרחבות בישראל והתרחבות בינלאומית
במסגרת האסטרטגיה להרחבת פעילותה מחוץ לישראל, השלימה ישרוטל השנה רכישת זכויות בנכסים מלונאיים ביוון ואיטליה שיפעלו תחת המותג "Aluma".
בין הפרויקטים הבולטים נמנה Hotel Savoy Rome, הכולל 130 חדרים, שטחי מסחר וגג עם נוף פנורמי לעיר, שייפתח מחדש במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2026 בתום עבודות שיפוץ ושדרוג בסך של כ- 30 מיליוני אירו.
בשנה האחרונה פתחה החברה שני מלונות באתונה, Skylark (219 חדרים) ו- Anise (57 חדרים מתוך 100), כאשר מלון נוסף באתונה - Adia (215 חדרים) ייפתח בתחילת שנת 2025.
במקביל לפרויקטים נוספים אותם מקדמת ישרוטל בחו"ל, פועלת החברה במרץ גם בשוק המקומי כאשר במהלך השנה הקרובה תפתח מלון בלב רחוב דיזנגוף (122 חדרים), מלון גימנסיה ברחוב מונטפיורי (145 חדרים), שניהם בתל אביב ומלון קיימא שהינו מלון סוויטות אולטרא - יוקרתי בים המלח (44 סוויטות). בנוסף, ייפתח מלון מחודש ומשודרג במצפה רמון תחת השם דרומה (לשעבר ישרוטל פונדק רמון).
במסגרת תכניות ההתרחבות והפיתוח, שוקדת החברה על הקמת מלונות נוספים ברחבי המדינה שייפתחו במהלך השנים הבאות, מלונות אלה צפויים להגדיל את נוכחותה של ישרוטל בשוק המקומי ולהעשיר את ההיצע לתיירים ישראלים ובינלאומיים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה