מיה דיינמיקס קופצת ב-12% אחרי עוד הזמנה קטנה, לאן החברה הולכת?
מיה דיינמיקס מיה דיינמיקס 0.21% , המפתחת כלים קלים לתחבורה על מגוון משטחים דיווחה על קבלת הזמנה מהמפיץ של החברה ביוון של כלי Four Mia בסך של כ-370 אלף שקל. החברה ציינה כי היא מתכננת לספק את ההזמנה באופן מיידי ובנוסף הוסיפה כי היקף ההזמנה הנוכחית גדול מההזמנה הקודמת שהתקבלה מהמפיץ של החברה ביוון, וכי היא צופה שמגמת הגידול בהיקף ההזמנות תוביל להזמנות נוספות מהמפיץ בעתיד.
מיה דיינמיקס מתנהלת עם הערת עסק חי מאז 2022, אז היא כמעט נמחקה מהבורסה, אלא שהמנכ"ל והמייסד, איציק קלדרון, הציל אותה עם הלוואה של 1.5 מיליון שקל. סכום ההזמנה הזו הוא לא משמעותי אבל המניה בכל זאת קופצת, הסיבה היא שכל הזמנה כזו, גם קטנה, מזרימה לחברה כספים לה היא זקוקה. שוחחנו עם הנהלת החברה לפני כשנה, מאז המניה נפלה ב-35%. איציק קלדרון, מנכ"ל מיה דיינמיקס; קרדיט: יחצ
הפוטנציאל של מיה לכאורה יכול להיות גדול, במידה והיא תצליח להתייצב כלכלית היא יכולה לפתח כלים בעלות אטרקטיבית יותר שיהפכו לכלים של גופי ביטחון שונים בעולם או מוסדות, כמו ההסכם שיש לחברה עם ביה"ח תל השומר למשל. אם היא תצליח להפוך לספקית של גוף גדול כזה או אחר בעולם יש פוטנציאל כי אז יהיה מדובר בהכנסה מובטחת וכנראה גדולה.
מיה שורפת מזומנים בקצב של בערך 1.75 מיליון שקל בשנה ונכון לסוף המחצית הראשונה היו לה בקופה 1.7 מיליון שקל של מזומנים. כל שקל שנכנס לחברה עוזר לה להמשיך לפעול.
מה יהיה העתיד של מיה דיינמיקס?
מניית החברה נסחרת לפי שווי של 48.5 מיליון שקל אחרי צניחה של 35% מתחילת השנה ושל 47% בשנה האחרונה. היא הפסידה במחצית הראשונה 4 מיליון שקל כשעיקר ההוצאות שלה היו בסעיף הנהלה וכלליות שהסתכם בתקופה ב-2.8 מיליון שקל, וזאת עוד ירידה של בערך 35% מהתקופה המקבילה בזכות תכנית התייעלות. מניית מיה דיינמיקס בשנה האחרונההאמת היא, שהחברה כנראה מתקשה למכור את המוצר שלה. היא מייצרת ומוכרת סוג של הכלאה בין קורקינט לטרקטורון עם מתלים משוכללים שטובים לנסיעה בשטח. בארץ הוא נמכר בסכום של 25 אלף שקל, סכום דומה לאופנוע קטן חדש, והאמת שבישראל כנראה עדיף לקנות אופנוע קטן, רובנו נוסעים לעבודה או לסידורים בתוך העיר ולא דרך השטח. MIA FOUR של מיה דיינמיקס; קרדיט: אתר החברה
אז מיה מוכרת אותו גם מחוץ לישראל: "השוק העיקרי שאנחנו בונים עליו הוא שוק האקסטרים והיישובים הלא עירוניים באמריקה. אלה בד"כ אזורים בהם התשתיות מאוד גרועות, ושם הכלי שלנו יודע לתת מענה", אמר לנו המנכ"ל איציק קלדרון בשיחה לפני כשנה. החברה גם מוכרת לגופי בטחון כמו מד"א או משטרות עירוניות, אבל היא עדיין לא מצליחה לייצר מומנטום וחיה מהזמנה להזמנה. מוקדם יותר השנה דיווחה החברה כי חברת הבת השלימה פיתוח של אב טיפוס לכלי המותאם לסביבה העירונית. במידה והכלי הזה יתומחר ברמה נוחה יותר והחברה תצליח לתפוס נתח שוק בתחום המיקרו-תחבורה התחרותי, ייתכן שהיא תצליח לעלות על המסלול.
עד אז, היא תצטרך להמשיך לחיות מהזמנה להזמנה, כי כמו שעוד אמר לנו יניב חברון, יו"ר החברה באותה שיחה לפני שנה: "לא פשוט לגייס בתור חברה עם הערת עסק חי. אנשים רוצים לראות את החברה מוכרת ומתקדמת, וחלק מהמשקיעים הגדולים בכלל לא מתעניינים בהשקעה בחברות מתחת לשווי מסוים, והן גם רוצות לראות רווחיות לאורך זמן. זה קל להגיד 'למה לא להביא משקיע גדול', אבל זה לא פשוט. חוץ מזה צריך לזכור שהחברה גייסה מה שהיא הייתה צריכה והיא מוכרת - יש לה מוצר ועכשיו צריך להסתכל בדוחות מה ההוצאות ומתי היא תגיע לאיזון". אם מיה תמצא פתרונות לגיוס מהיר של כספים היא יכולה לקבל דחיפה, אחרת כנראה שהיא תגיע לסוף הדרך.