
אלדן בוחנת הנפקה בבורסה לפי שווי של 1.2-1.4 מיליארד שקל
אלדן העוסקת בהשכרת רכב, ליסינג תפעולי ונדל"ן להשקעה בוחנת הנפקת מניות לפי שווי של בין 1.2-1.4 מיליארד שקל. לאלדן כבר יש אגרות חוב בבורסה אך כעת היא נערכת להנפקה של מניותיה למסחר.
אלדן נחשבת לחברה הרביעית בגודלה בשוק הליסינג, לאחר שלמה סיקסט, אלבר ואוויס. ההון העצמי של החברה הסתכם ב-795 מיליון שקל בסוף הרבעון השלישי של השנה. ההנפקה הצפויה של החברה עשויה להעמיד את שוויה בין מיליארד ל-1.5 מיליארד שקל, אך שווי זה עשוי לרדת אם משפחת דהן תבחר להפריד את פעילות הנדל"ן של החברה ולהעבירה לחברה פרטית. במקרה כזה, הרווחים של אלדן עשויים לרדת, שכן החברה תתחיל לשלם דמי שכירות על הנכסים בהם היא משתמשת כיום.
שי דהן, מנכ"ל אלדן; קרדיט: החברה
ההכנסות מהשכרת רכב עלו ב-6% בתשעת החודשים הראשונים של השנה והגיעו ל-820 מיליון שקל, בעוד שהכנסות ממכירת רכבים ירדו ב-6% ל-392 מיליון שקל. ה־EBITDA בתקופה עמד על 562 מיליון שקל. הרווח הנקי עמד על 85 מיליון שקל, בהשוואה ל-107 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד ול-128 מיליון שקל בשנת 2023 כולה.
- מכרז הליסינג של צה"ל הוכרע: הרכבים הסינים בחוץ - מה הסיבה?
- אלדן משתפרת תפעולית; הרווח הנקי ירד בגלל הוצאות מימון
צי הרכב של אלדן כולל כיום בין 29-31 אלף רכבים, והיא מחזיקה בנתח של 13% משוק הליסינג התפעולי ו-14% משוק השכרת הרכב. בנוסף, החברה עוסקת במכירת רכבי 0 קילומטר ומחזיקה נדל"ן להשקעה בשווי רשום של 124 מיליון שקל.
אלדן כבר בחנה הנפקה בשנת 2021 אך נסוגה מהמהלך בעקבות תנאי השוק באותה תקופה. חברות כמו שלמה ואלבר נסחרו בבורסה בתל אביב, אך כיום הן מדווחות על פעילותן במסגרת אג"ח. אלדן עצמה מחזיקה בחוב למחזיקי אג"ח בהיקף של 1.5 מיליארד שקל.