צ'רי טיגו 4 - זול, מאובזר ולא חסכוני
פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל מתחילה בשיווק הצ'רי טיגו 4 - קרוסאובר קטן, מרווח יחסית לסגמנט ובמחיר של החל מ 123.0 אש"ח. לחובתו צריכת דלק גבוהה ביחס למתחרות.
פריסבי, יבואנית דגמי צ'רי לישראל החלה בשיווק הצ'רי טיגו 4, קרוסאובר קטן בסגמנט B-SUV. הבשורה הגדולה בטיגו 4 היא בגיזרת המחיר, 123.0 אש"ח לגירסה הבסיסית המאובזרת עד הגג, כולל גג פנורמי. במחיר כזה היינו מצפים לקבל קרוסאובר 'ערום' מאיבזור, אבל כפי שתיקראו בהמשך, זה ממש לא המצב.
הטיגו 4 הוא כאמור קרוסאובר קטן, B-suv כלומר קרוסאובר המבוסס על סופר מיני. המימדים קומפקטיים עם אורך כולל של 4.32 מטר, גובה של 1.66 מטר ורוחב של 1.83 מטר. בסיס הגלגלים עומד על 2.61 מטר גדול במספר ס"מ ממרבית המתחרים באותה הקטגוריה, ונפח תא מטען של 340 ליטר.
לטיגו 4 מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 95 כ"ס ו 13 קג"מ, נתונים צנועים יחסית למקובל היום, ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה. מנקודת המבט שלי מדובר בחזרה לשפיות ממקום של תחרות מטורפת על כוחות סוס ומומנט, לשפיות של התאמה של הרכב לשימושים שלו. לא כל רכב ירך 200 כ"ס ו 40 קג"מ. בפריסבי לא פרסמו נתון תאוצה מ – 0 ל – 100 קמ"ש, אלא רק מהירות מירבית שעומדת על 153 קמ"ש. צריכת הדלק הרשמית של הטיגו 4 עומדת על 12.8 ק"מ לליטר בתקן WLTP.
בתחום איבזור הרכב לא חסכו בצ'רי בכלל, וזה מתחיל עם מסך מולטימדיה בגודל 12.3'' עם שיקוף לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, שני חיבורי USB ואחד USB-C, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3'', ריפודי עור טבעוני, בקרת אקלים, מושב נהג חשמלי, מצלמות 360, הנעה מרחוק, תאורת אווירה, חישוקי 18'', ועוד.
גם בתחום הבטיחות לא חסכו בצ'רי והטיגו 4 מצוייד בכל מערכות הבטיחות המתקדמות האקטיביות המוכרות, בלימה אוטומטית במצבי חירום כולל זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו"ג, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, שמירה על מרכז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על רכב בשטח מת, אורות גבוהים אוטומטיים ועוד. בהתאמה מקבל ציון איבזור בטיחות 7.
האחריות לטיגו 4 עומדת על חמש שנים או 150,000 ק"מ, אחריות ראויה ונדיבה לדובדבן החדש.
נקודת המבט שלי לטיגו 4 היא שאמנם בשווקים מסויימים, כבר הוצג דור חדש לטיגו 4, גם הדגם הנוכחי נחזה להיות ראוי לחלוטין. במחיר של סופר מיני מקבלים קרוסאובר מרווח, מאובזר עד הגג (כולל), עם סט מערכות בטיחות מקיף, שהחיסרון היחיד הנראה לעין הוא בביצועים ובצריכת דלק. אני מאוד סקרן לנהוג ברכב ולבחון אותו במציאות.