טויוטה קאמרי
צילום: יואב פולס

טויוטה קאמרי - חסכונית ומרווחת עם פלפל

הקאמרי של טויוטה חוזרת עם הדגם החדש, יותר מעוצבת, מנוע מעט יותר חזק ואפשרות לחסכון משמעותי בדלק.   

אהבנו: ביצועים, צריכת דלק, בטיחות

פחות אהבנו: מחיר

ציון מסכם 4.1 במדד פולס

יואב פולס |

טויוטה השיקו לאחרונה את הקאמרי החדשה, שלא לומר מתיחת פנים משמעותית לדגם היוצא. הטויוטה קאמרי היא המשפחתית הגדולה של טויוטה, זו המכונה בישראל 'רכב מנהלים', והיא אחת המכוניות הנמכרות ביותר בעולם, כשרק בארה"ב (ללא קנדה) ב 20 השנים האחרונות נמכרו כ 7.4 מיליון טויוטה קאמרי.

עתה אנחנו עם הדור התשיעי של הקאמרי, סיבה טובה לקחת את הטויוטה המכובדת למבחן של כמה מאות ק"מ עם דגם הכניסה של ההיברידית הגדולה.

העיצוב החיצוני של הקאמרי נאה, אם כי לא ממש מסובב ראשים. החזית חדשנית ומעניינת כשהאלמנט הבולט ביותר הוא יחידות התאורה הקדמיות הצרות ומשולבות פסי לד, ויוצרות חזית חייכנית משהו. גריל גדול ושחור בתחתית הפגוש הקדמי, ומעט פסי עיצוב על מכסה המנוע העצום. מבט מהצד מציג צללית סדאן קלאסית שניכרים בה גם מימדי הרכב הגדולים (אורך כולל של 4.92 מטר, ובסיס גלגלים של 2.825 מטר). לא תמצאו כאן אלמנטים כמו חיפויי בתי גלגלים מפלסטיק שחור או עודפי כרום נוצצים. מאחור פתח תא מטען מורם מעט (מה שגרם לי לחשוב שמדובר במתיחת פנים לדגם היוצא יותר מאשר דגם חדש. גם כאן יחידות תאורה משולבות לד במבנה דומה לזה של הקדמיות. בסה"כ המראה של הקאמרי סולידי ומכובד, הכי טויוטה בעולם.

גם פנים הרכב שומר על סולידיות ושימושיות, עם לוח מחוונים בגודל 7'' (ברמת גימור LE) או 12.3'' (ברמת גימור XLE), מסך מולטימדיה בגודל 12.3'' עם קישוריות אלחוטית לאפל קארפליי או עם כבל לאנדרואיד אוטו. מתחת למסך מתגים פיזיים למיזוג (מצויין) ופתחי מיזוג מרכזיים. ההגה גדול מדי לטעמי, עם שליטה על התצוגות, על המדיה ועל בקרת השיוט האדפטיבית. מושב הנהג עם כיוונונים חשמליים מקובלים, בהתחלה היה לי מעט לא נוח, אולם ככל שנצברו הק"מ (ונצברו מעל 700 ק"מ של מבחן) הוא התגלה כשותף נאמן לנהיגה.



                    סביבת נהג. צילום: יואב פולס

המרווח במושב האחורי מצוין הודות לבסיס הגלגלים הנדיב (2.825 מטר) והרוחב של הרכב 1.84 מטר. לרווחת היושבים מאחור יש שני פתחי מיזוג (אבל לא בקרת אקלים) וכן שני שקעי טעינה שימושיים.

הקאמרי החדשה מצויידת במנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר המפיק 186 כ"ס, ומנוע חשמלי בהספק של 136 כ"ס. ההספק המשולב עומד על 230 כ"ס, תוספת של 12 כ"ס לדגם היוצא. אין נתון מומנט משולב, אבל התחושה היא שנתון המומנט גבוהה. ההנעה קדמית. התאוצה המוצהרת מ 0 ל 100 קמ"ש עומדת על 7.2 שניות, והמהירות המירבית 180 קמ"ש. תיבת ההילוכים אוטומטית רציפה.

הנסיעה בקאמרי נינוחה ונעימה והיא בדיוק מה שהיית מצפה מהטויוטה הגדולה הזו. הרכב מתנהג קצת כמו ספינה גדולה, עם עבודת מתלים טובה שמייצרת נוחות נסיעה ראויה.

אבל אז לוחצים על דוושת הגז באגרסיביות והקאמרי משנה את עורה. למרות הפרש של 12 כ"ס בלבד מהקאמרי היוצאת, זו הנוכחית מאיזה בחוזקה, ומהר מאוד אתה מוצא את על עצמך על 150 קמ"ש וממשיך להאיץ כאילו אין מחר. פעם אחר פעם אתה מקבל מהרכב את התאוצות שאתה לא ממש מצפה מרכב בגודל הזה ובניראות הזו, ופעם אחר פעם זה משמח כמו בפעם הראשונה. רשמית המהירות המירבית של הקאמרי עומדת על 180 קמ"ש. בפועל, הדיווחים בתקשורת הזרה היא כי הרכב סוגר יותר מהמוצהר. תיבת ההילוכים משתפת פעולה יותר טוב ממה שזכור לי מתיבות רציפות בעבר, והיא בהחלט עושה עבודה טובה.

לחובת הקאמרי ניתן לציין בידוד רעשים לא מוצלח, כאשר נהיגה במהירות גבוהה מכניסה לא מעט רעשי כביש ורוח. ואש אתה מעט לאיזור ה 100 קמ"ש והרכב פתאום די שקט. לא 'שקט רכב חשמלי', אבל ממש הרבה פחות רועש.

העליות מכיוון כביש 40 למצפה רמון, הן מהמישר צפונה, והן לעבר מצפה רמון עוברות בקלילות, תוך שהקאמרי עוקפת כי רכב איטיים ללא כל קושי. באמת הרבה הנאה, גם אם היא לא רכב שמוכוון להנאה מנהיגה כמו איזו יאריס GR.



                    טויוטה קאמרי. צילום: יואב פולס

עוד נקודה חשובה לזכות הקאמרי היא חיווי בלוח המחוונים כאשר אורות הבלימה דולקים. כלומר בכל פעם שהנהג לוחץ על המעצורים או מאט את הרכב באמצעות בלימת מנוע, ואורות הברקס נדלקים מאחור, הנהג מקבל על כך חיווי בלוח המחוונים בצורת שני פסים אדומים. כל-כך פשוט, כל-כך נכון, והלוואי שיצרנים אחרים יעתיקו את הפיצ'ר הזה.

את הקלף החזק שלה שולפת הקאמרי בתחנת הדלק. לקמארי הנעה היברידית, המומחיות של טויוטה ששוכללה לכדי אומנות עם השנים. למעלה מ 150 ק"מ, עם קרוז קונטרול על 100 קמ"ש, הביאה את הקאמרי לצריכת דלק של 24.4 ק"מ לליטר. נהיגה 'רגילה' עם הקאמרי עם פקקי תנועה, וללא סיון לחסוך בדלק הניבה פעם אחר פעם צריכת דלק של מעל 21 ק"מ לליטר, כאשר הצריכה המוצהרת עומדת על 20.8 / 20.4 ק"מ לליטר ב LE / XLE בהתאמה, ובתקן WLTP לנסיעה משולבת.

בתחום הבטיחות מצויידת הקאמרי במערכות האקטיביות המתקדמות של Toyota Safety Sense 3.0 הכוללות בלימה אוטונומית במגוון תרחישים רחב, בקרת שיוט אדפטיבית, אור גבוה אוטומטי ועוד. לקאמרי גם שמונה כריות אוויר, ותזכורת למניעת שכחת ילדים ברכב. ציון איבזור הבטיחות עומד על 7. הקאמרי טרם נבחנה במבחן הבטיחות של ה EuroNcap אבל כרכב המוכוון לשוק האמריקאי, היא נבחנה במבחן של ה IIHS האמריקאי וקיבלה ציונים גבוהים מאוד.

הקאמרי משווקת כאמור בשתי רמות גימור, ה LE במחיר של 215.0 אש"ח וה XLE במחיר של 230.0 אש"ח.

הקאמרי מביאה איתה מרווח פנים מצוין, מערכת היברידית סופר יעילה וצריכת דלק נהדרת. היא תהיה חסכונית מאוד, וכנראה גם תשמור על ערך בצורה טובה. אני לא בטוח שזה מספיק שבעולם שעובר לחשמל עם רכבי ספורט סדאן חשמליים משובחים באותה סביבת מחיר.

התחרות לקאמרי מגיעה הן מהיונדאי סונטה ההיברידית החדשה שתהיה מעט איטית מהקאמרי עם סביבת נהג משובחת במחיר של החל מ 220.0 אש"ח, הסקודה סופרב החדשה ששיווקה החל לאחרונה במחיר של החל מ 202.5 אש"ח, ומהצד השני של החשמל, תחרות מאוד אגרסיבית ממספר כלי רכב מצוינים החל מטסלה מודל 3, אקספנג P7, ואפילו איוניק 6 האוונגארדית משהו. אם אין לכם אפשרות לטעינה ביתית, אזי החשמליות לא רלוונטיות, ואז תשים הקאמרי את הקלפים החזקים על השולחן, ואיך שלא תהפכו את זה, היא כנראה תמכור עוד משהו כמו 400,000 יחידות בשנה רק בארה"ב.

ציון מסכם:

טויוטה  קאמרי LE

נוחות

4

דינמיות

4

צריכת דלק / טווח חשמלי

5

איבזור

4

בטיחות

4.5

עיצוב

3.5

תמורה למחיר VFM

4

ממוצע

4.1

 

 


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה